پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دوره آموزش زبان اشاره ناشنوایان برای خواهران طلبه

حوزه/ مسؤول واحد ناشنوایان مؤسسه خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله) از اتمام اولین دوره آموزش زبان اشاره ناشنوایان به طلاب و مبلغات سطوح عالی حوزه علمیه خواهران در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید مهدی سجاد مسؤول واحد ناشنوایان مؤسسه خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله) از اتمام اولین دوره آموزش زبان اشاره ناشنوایان به طلاب و مبلغات سطوح عالی حوزه علمیه خواهران در قم خبر داد .

وی با اشاره به محرومیت جامعه ناشنوایان در زمینه های مختلف دینی و فرهنگی، عدم ارتباط مستقیم بانوان ناشنوا با اساتید و مربیان احکام و معارف اسلامی را یکی از مهمترین علل مشکلات خانوادگی و تربیتی آنان دانست.

مسئول واحد ناشنوایان مؤسسه خاتم النبیین (ص) افزود: متأسفانه تاکنون هیچ نهاد یا مؤسسه ای برای آموزش و خدمت رسانی در حوزه تخصصی بانوان ناشنوا ورود نکرده بود؛ لذا این مؤسسه که از سال ۱۳۹۳ تاکنون سابقه برگزاری ۳ دوره آموزش زبان اشاره برای طلاب سطوح عالی حوزه علمیه برادران را در کارنامه خود دارد، پس از روبرو شدن با استقبال گرم ناشنوایان از مبلغین اعزامی در شهرهای مختلف کشور و احساس نیاز بانوان ناشنوا به مربیان احکام و مسائل شرعی مخصوص زنان، بر خود لازم دانست تا برگزار کننده اولین دوره آموزش زبان اشاره برای خواهران مبلغه باشد .

دوره آموزش زبان اشاره ناشنوایان برای خواهران طلبه برگزار شد

حجت الاسلام سجاد یادآور شد: پس از فراخوان و ثبت نام از واجدین شرایط ، این دوره در طی ۴۰ جلسه آموزشی برگزار گردید که بعد از اتمام دوره و برگزاری آزمون، به برگزیدگان گواهی اتمام دوره اعطا شده است.

گفتنی است مهارت آموزان این دوره از این پس در جهت خدمت رسانی به بانوان ناشنوا به مراکز تبلیغی بانوان معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است ، واحد ناشنوایان موسسه خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله ) تحت اشراف دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی از سال ۱۳۹۳ تاکنون با اعزام مبلغین مسلط به زبان اشاره در بیش از ۱۱۰ شهر کشور و برگزاری بالغ بر ۳۰۰۰ ساعت کلاس های آموزشی و صدها جلسه مشاوره با موضوعات خانواده، جوانان، تربیت فرزند و پاسخ به شبهات دینی در خدمت ناشنوایان کشور بوده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha