جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجلیل از دختر نویسنده

حوزه/مرکز پژوهش‌های تبلیغی حوزه در راستای تشویق و آشنایی نسل سردار آسمانی با مکتب نورانی شهید سلیمانی و همچنین تبلیغ مؤلفه های این مکتب، از «زهرا دریکوند» کوچکترین نویسنده کشور در حوزه ایثار و شهادت تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، زهرا دریکوند، دختر ۸ ساله لرستانی اهل منطقه ماسور خرم‌آباد و ساکن قم است که در دومین سال حضور خود در مدرسه با خلاقیتی منحصر بفرد، توانسته تفکرات درونی خود را بر روی کاغذ جاری کند و عنوان کوچکترین نویسنده کشور با موضوع سردار سلیمانی و کوچکترین نویسنده لرستانی را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش: زهرا خانم کودک ۸ ساله‌ای است که کتاب «حاج قاسم و بچه‌ها» را در سن ۷ سالگی نوشت و در سن ۸ سالگی مجوز نشر گرفت و توانست عنوان کوچکترین نویسنده در مورد سردار دل‌ها را در کشور به خود اختصاص دهد. پدر زهرا دریکوند، وی را دختری با تفکرات بزرگ توصیف می‌کند و بر این باور است که والدین باید فرزندان را در دوران کودکی به مطالعه عادت دهند.

حجت‌الاسلام روح‌اله دریکوند با اشاره به اینکه زهرا، اهل برنامه‌ریزی روزانه است و ساعت ها کتاب می‌خواند و هنر نقاشی، خط و نوشتن داستان در موضوعات مختلف را از سن ۷ سالگی شروع کرده است، تصریح کرد: پیش از زهرا، کودکان دیگری توانسته‌اند در سنین پایین در موضوعات مختلف کتاب چاپ کنند. اما زهرا دریکوند که کتاب «حاج قاسم و بچه‌ها» را در سن هفت سالگی نوشت و در سن ۸ سالگی مجوز نشر گرفت، توانست عنوان کوچکترین نویسنده در مورد سردار دلها و کوچکترین نویسنده لرستانی را به خود اختصاص دهد و این اثر با برکت را تقدیم رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی و دختر شجاع شهید سلیمانی نمود.

حجت الاسلام زنگویی مسئول بخش مکتوبات و منشورات مرکز پژوهش های تبلیغی در تجلیلی از این دانش آموز خوش استعداد، اظهار داشت: شخصیت والا و منحصر به فرد سردار سلیمانی از روی محبت و تواضع، در برخورد با کودکان از جمله نکات بارز و برجسته‌ی این شخصیت عظیم الشان است که ما را به سوی سبک رفتاری هادیان و الگوها و اسوه‌های بشریَت یعنی پیامبران و امامان معصوم سوق می‌دهد، الگوهایی که با رفتار نیکوی خود، کودکان را شیفته‌ی معنویات و رشد و تعالی می‌نمودند.

وی افزود؛ کودکان به دلیل نزدیک بودن به مبدأ فطرت و بهره‌مندی از ذهن و دلی پاک، از نظر تربیتی در شرایط مناسب تری قرار دارند و نسبت به دریافت و پذیرش مطالب آماده‌تر هستند. بلاشک اتصال کودکان با این مکتب، آن هم با شیوه‌های مؤثر و با موقعیت‌شناسی دقیق، سر منشأ هدایت و عامل تشویق کودکان به خداشناسی، عبادت، دعا و مناجات و تمام فضائل اخلاقی است و نقش مهمی در تربیت و شکوفایی استعدادهای نهفته آنان دارد و مسیر آینده را برای کودکان و جامعه تغییر خواهد داد.

زهرا دریکوند علاوه بر نوشتن کتاب، در عرصه پاسخ به پرسش های اعتقادی برای دانش‌آموزان ابتدایی دوره‌ی اول به صورت داستان پردازی وارد شده و اولین داستان وی در این موضوع، با عنوان «خدا کجاست؟ چرا او را نمی بینیم؟» در ماهنامه‌ی علمی ـ اطلاع رسانی «سفیر امین» ویژه‌ی مبلّغان و مربّیان دانش‌آموزی (سال اول، شماره ۶، آذر ماه ۱۴۰۰) نیز به چاپ رسیده است.

گفتنی است: حجت الاسلام مهدی اکبری کارشناس تامین محتوای مرکز پژوهش های تبلیغی، حجت الاسلام علی ملکوتی نیا سردبیر مجله مبلغان و حجت الاسلام محمد زنگوئی سردبیر مجله سفیر امین، از زهرا دریکوند این نویسنده کوچک تقدیر کردند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha