سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سرجوخه

حوزه/ کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون گفت: "سرجوخه" سریال موفقی بود که در عین حال به دلیل برخی ضعف ها، نتوانست به اثری ماندگار تبدیل شود.

احمد رنجبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به پایان پخش سریال سرجوخه به کارگردانی احمد معظمی که از شبکه سوم سیما پخش شد، اظهار داشت: متأسفانه امسال شاهد آثار نمایشی اندکی در تلویزیون بودیم به نحوی که برخی از سریال های تولیدی و جدید به دلایلی اصلاً به آنتن پخش نرسیدند و در این شرایط از آن جا که سریال سرجوخه به هر حال اثر جدیدی به شمار می رفت، دیده شد و مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر آن که تیم سازنده این سریال نیز افراد مجربی بودند و کارهای قابل توجهی در گذشته مثل خانه امن، ترور خاموش و ... تولید کرده بودند، ضمن آن که از مشاور خوبی نیز در این کار استفاده شده بود.

این روزنامه نگار و مستندساز همچنین گفت: بنده به عنوان کسی که به اقتضای کارم، تلویزیون را ریزبینانه دنبال می کنم، معتقدم که این سریال هر چند به سطح استاندارد نزدیک بود، اما با توجه به تجربه خوب تیم سازنده، انتظار بیشتری از آن می رفت.

وی بیان داشت: در قسمت های نخست سریال به خصوص تا قسمت دهم، فرم کار خوب و چشم نواز بود، هر چند که در ادامه و در برخی قسمت ها احساس می شد که ریتم کار کند است، اما با این حال در مجموع بازی ها خوب و قابل قبول بود.

رنجبر ادامه داد: با این وجود به نظر می رسد، مشکلی که سریال های تلویزیونی در سال های اخیر دارند این است که به جهت مساله مالی و رقیبی مثل پلتفرم های داخلی، از بازیگران شناخته شده و بسیار مطرح کمتر استفاده می کنند و این مساله به نظر من به کارها لطمه زده است.

وی گفت: در برخی قسمت های سریال از حیث قصه پردازی مشکلاتی وجود داشت و حتی جایی مخاطب را گیج می کرد و این در حالی است که کارگردان می توانست حرف مهم سریال را به زبان ساده تری برای مخاطب عام مطرح کند، ضمن آن که از یاد نبریم پخش هر شب سریال هایی از این دست ممکن است به کیفیت کار لطمه بزند.

کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: با همه این ها، آن چه قابل توجه است این که در مجموع سریال سرجوخه با توجه به این که در زمان خوبی از شبکه سوم سیما پخش می شد، دیده شد اما با آن که اثر نسبتاً موفقی در وضعیت فعلی تلویزیون بود، اما به اثر ماندگاری تبدیل نشد.

وی گفت: همان طور که پیشتر نیز اشاره کردم، نبود بازیگر چهره از یک سو و ضعف در درام پردازی و در برخی جاها نیز محافظه کاری در باز کردن مسایل امنیتی باعث شد که توقع صد در صدی از سریال سرجوخه حاصل نشود، اما همین که از منظر انتقال پیام، تلنگری زده و در عین حال باعث سرگرمی مخاطب عام شده با توجه به بضاعت تلویزیون در شرایط حاضر، قابل قبول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha