یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
ولایتمداری

حوزه/ اوایل انقلاب _همانند زمان حاضر_ افرادی بودند که علی‌رغم این که ادعای انقلابی‌گریِ آن ها گوش فلک را کر نموده بود لکن حقیقتا می شد مدعی شد که پای ولایت‌مداری آن‌ها نه‌تنها لنگ می‌زد که به‌صراحت می‌توان گفت فلج بود.

خبرگزاری حوزه | هر بار که خواستم درباره ولایت‌مداری به بیانات رهبر انقلاب در دوران زعامت ایشان استناد کنم، تأویل‌ها و برداشت‌های مختلف از این دسته از بیانات مانع این کار می شد؛ لکن مرور بیانات و سیره ایشان به عنوان رهرو در دوران زعامت امام‌خمینی (ره) نمودار یک اسوه تمام ‌و کمال در این زمینه بوده که حقیقتاً توجیه و تحریف آن از عهده هرکسی برنمی آید!!

اوایل انقلاب _همانند زمان حاضر_ افرادی بودند که علی‌رغم این که ادعای انقلابی‌گریِ آن ها گوش فلک را کر نموده بود لکن حقیقتا می شد مدعی شد که پای ولایت‌مداری آن‌ها نه‌تنها لنگ می‌زد که به‌صراحت می‌توان گفت فلج بود.

از جمله اموری که این افراد بر آن پافشاری داشتند این بود که امام‌خمینی (ره) را ایزوله کرده اند و اجازه نمی‌دهند که اخبار و اطلاعات کشور به ایشان برسد؛ ناگفته هم پیداست که این ادعاها با پوشش های ظاهر الصلاحی همچون دلسوزی نسبت به امام(ره) مطرح می‌شد.

بیانات مکرر امام مبنی ‌بر نفی این ادعاها کارگر نبود و این افراد همین بیانات ایشان در نفی ایزوله بودن را ناشی از ایزوله بودن امام می‌دانستند!!

موضع یک ولایتمدار واقعی در چنین شرایطی چراغ راه افرادی است که حقیقتا دغدغه حرکت در این مسیر را داشته باشند.

باید اذعان کرد که تنها رهرو الهی است که می‌تواند تا آخر مسیر دوشادوش رهبر الهی بوده و موضع صحیح اتخاذ نماید؛

حال به موضع یار صادق ولایت که در حضور امام سخنرانی می‌کردند توجه کنید:

«این‌قدر انقلاب را نکوبید؛ این‌قدر این رهبر را در زیر نامش نکوبید؛ این‌قدر نگویید رهبر را ایزوله کردند؛ من آماده‌ام که این سخن در همین مجلس تخطئه بشود، من آماده‌ام که هرکس که میتواند ثابت کند که دُور امام یک جدار درست کرده‌اند، بیاید در این مجلس، من در حضور امام دارم می گویم، او هم در حضور امام بگوید و تخطئه کند حرف مرا. بهترین چهره‌ها فداکارترین انسانها، دردمندترین دلها، دلسوزترین شخصیّت‌ها را این‌گونه از دُوروبر امام نتارانید. میگویید امام تنها است؛ به خدا شما میخواهید امام را تنها کنید، شما میخواهید امام تنها بشود! امام تنها نیست؛ دل این امّت با امام است، دلسوزترین این انسانها با امامند، در اختیار امامند. امام تنها نیست؛ امام از روز اوّل مانند همه‌ی رهبران، مانند همه‌ی پیامبران، مانند همه‌ی بندگان صالح خدا، یک تنه فریاد برآورد، دیگران به او گرویدند. امروز این گِرَوِش کم نشده است؛ باز هم ملّت به فریاد امام دل بسته است.» ۵۸/۰۷/۳۰

حال سوال این است؛ واقعا انقلابیون هستند که امام را ایزوله می‌پندارند یا دست های دیگری در کار است؟!!

محمد چراغی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha