شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محفل انس با قران

حوزه  / مدیر رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: والدین باید فرزندان خود را به محافل قرآنی سوق دهند و هر کس به دستورات قرآن جامه عمل بپوشاند، در دنیا و آخرت به سعادت حقیقی دست پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی شالی، شب گذشته در مراسم محفل انس با قرآن حوزه علمیه قزوین که در مسجد ولایت و با حضور قاریان برجسته کشور و استان قزوین برگزار شد گفت: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن کتابی برای تمام عصرها و قرن ها است و در تمام زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، اخلاقی، اقتصادی، معنویات و ... راهکار و برنامه مدون دارد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری محفل انس با قرآن ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی است و برگزاری محافل قرآنی موجب رشد معنوی انسان شده و سپری در برابر دسیسه های شیطان می شود

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اظهار کرد: والدین باید فرزندان خود را به محافل قرآنی سوق دهند و هر کس به دستورات قرآن جامه عمل بپوشاند، در دنیا و آخرت به سعادت حقیقی دست پیدا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی شالی بیان کرد: هر جوان با ایمانی که به تلاوت قرآن بپردازد، قرآن با گوشت و خون او آمیخته شده و پروردگار، او را در ردیف فرشتگان قرار دهد و قرآن، نگاهبان او در روز قیامت خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: با توجه به این که قرآن کریم، رزقِ روحی مؤمن است، باید این تغذیه، مستمر و دائمی باشد. حداقل روزی ده آیه از قرآن کریم و یا یک صفحه از آن تلاوت گردد، بدین معنا که تلاوت قرآن در هیچ روزی ترک نشود.

حجت الاسلام موسوی شالی گاظهار کرد: برگزاری محافل قرآنی برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی مهم‌ترین آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها و والدین مهم‌ترین تأثیر را در رشد قرآنی و توجه فرزندان به قرآن دارند، ادامه داد: پدر و مادر بهترین مشوق ما برای قرآن‌آموزی و توجه به قرآن هستند؛ از طرفی حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها و جلسات قرآنی، علاوه بر ایجاد آرامش برای انسان، بسیاری از دغدغه‌های والدین را نیز برطرف می‌کند.

مدیر مرکز رسیدگی به امورمساجد استان قزوین با بیان اینکه در شرایط امروزی دغدغه پدران و مادران خوراک و پوشاک فرزندان است، در حالی‌ که باید به‌ لحاظ روحی هم فرزندان را تغذیه کرد، ادامه داد: با قرآن آینده انسان بیمه می‌شود و بسیاری از دغدغه‌های والدین نسبت به فرزندان به‌وسیله انس با قرآن از بین می‌رود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha