جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش هفته پژوهش و فناوری استان قم و تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه قم

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:مشکل امروز کشور در عرصه پژوهش، ضعیف بودن پژوهش و به زبان بهتر پژوهش فروشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله احمد بهشتی امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم که در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: از وقتی در دهه سی برای فعالیت علمی از شیراز به قم آمدم، تلاش کردم که دو بخش حوزوی و دانشگاهی را به یکدیگر پیوند بزنم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در آن سال‌ها بزرگانی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح پیشگام این مساله بودند، اظهار کرد: شهید مطهری در دانشکده فلسفه دانشگاه تهران تدریس می‌کرد و همین مساله برای ما طلاب الهام بخش بود که می‌توانیم اثرگذاری خاصی در عرصه‌های علمی در کشور داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌با اشاره به دوران تحصیل و اخذ دکتری در دانشگاه تهران گفت: به دلیل فشار ساواک، پایان نامه دکتری من تا سال ۵۶ طول کشید و به دلیل فشارهایی که از آن ناحیه وارد شد، بنده فقط در دبیرستان تدریس می‌کردم؛ اما در حین تدریس به تحقیق و تدریس در حوزه نیز مشغول بودم.

رئیس سابق دانشگاه قم ادامه داد: پس از انقلاب به مجلس رفتم و در دانشگاه تهران مشغول به تدریس شدم و بیش از ده سال است که بازنشست شدم.

عضو خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه مشکل امروز کشور در عرصه پژوهش، ضعیف بودن پژوهش و به زبان بهتر پژوهش فروشی است، تصریح کرد: امروز در خیابان انقلاب عده بسیاری ایستاده‌اند و پژوهش خرید و فروش می‌کنند و افراد بسیاری که نیاز به مدرک دارند مشتری خوبی برای این افراد هستند که با این روش، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha