دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه نیازمند توسعه فرهنگ استفاده از بیمه در کشور هستیم، گفت: بالاترین فرهنگ سازی و البته بازاریابی برای بیمه، ارتقا بخشیدن سرعت عمل و کیفیت خدمات در بین شرکت های بیمه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت بیمه، با تقدیر از تلاش‌ فعالان عرصه بیمه، اظهار داشت: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل است که فقه اسلامی هر گونه معامله همراه با خطر را باطل می‌داند.

وی با اشاره به اینکه ترجمه فارسی این عنوان، ریسک پذیری می‌باشد، گفت: بحث باطل بودن این معاملات موضوع مفصلی دارد، چرا که غالبا چنین معاملاتی منجر به مشکلات اقتصادی می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فقه و حقوق اسلامی فعالیت اقتصادی با ریسک را نمی‌پذیرد، یادآور شد: یکی از وظایف بیمه در عرصه اقتصادی، برطرف کردن همین دغدغه‌ها و کاهش ریسک است.

وی با تاکید بر اینکه آرامش زمانی محقق می‌شود که انسان نسبت به آینده اطمینان داشته باشد، اظهار داشت: البته متاسفانه آن طور که در سطح کشور انتظار می‌رود، فرهنگ استفاده از بیمه توسعه پیدا نکرده و این موضوع نیازمند آسیب شناسی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: با وجود تلاش‌هایی که دفاتر بیمه در راستای متقاعد سازی جامعه انجام می‌دهند، اما هنوز بیمه آن جایگاهی را که باید به دست بیاورد را کسب نکرده است.

وی با بیان اینکه نیازمند توسعه فرهنگ استفاده از بیمه در کشور هستیم، گفت: بالاترین فرهنگ سازی و البته بازاریابی برای بیمه، ارتقا بخشیدن سرعت عمل و کیفیت خدمات در بین شرکت های بیمه‌ای است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه جهان به سمت پیشرفت و توسعه با سرعت بسیاری در حال حرکت است، خاطر نشان کرد: امروز شاهد حضور استارت آپ‌ها، استفاده از فضای مجازی و ابزارهای جدید تجارت در حوزه اشتغال هستیم، موضوعی که می‌تواند تهدیدی برای شرکت‌های بیمه‌ای محسوب شود.

وی تصریح کرد: صنعت بیمه جدای از فضای حاکم بر اقتصاد نیست، بنابراین همان طور که ابزارهای تجارت در حال تغییر است، صنعت بیمه نیز نیازمند به روز رسانی می‌باشد تا این تهدید را به فرصتی بهینه برای فرهنگ سازی و توسعه بیمه تبدیل کند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha