پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: اظهارات ضدایرانی اخیر مقامات صهیونیستی، بیش از آنکه نشان‌گر تهدید از جانب صهیونیست‌ها باشد، نمایان‌گر عجز و ناتوانی آنان در این مرحله بوده و آن ها هم‌اکنون بیش از هرزمان دیگر آشفته و سراسیمه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت لاسلام و المسلمین وحید طالبی، امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت، با اشاره به فضایل و مناقب حضرت زینب(س) اظهار داشت: حضرت زینب(س) را ام کلثوم کبری و صدیقه صغری می‏نامیدند؛ از القاب آن حضرت، محدثه، عالمه و فهیمه بود و او زنی عابده، زاهده، عارفه، خطیبه و عفیفه بود و نسب نبوی، تربیت علوی، و لطف خداوندی از او فردی با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود، طوری که او را «عقیله بنی هاشم‏» می ‏گفتند.

وی با اشاره به روز پرستار و سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) تصریح کرد: سلامت و امنیت در شمار نعمت‌های بزرگی است که انسان تا از آن نعمت‌ها محروم نباشد، اهمیت و ارزش آن را نمی‌فهمد.

امام جمعه پلدشت گفت: مجموعه‌ی پزشکی، پرستاری و باقی دستگاه‌های سلامت در واقع تأمین کننده‌ی نعمت بزرگ سلامت برای جامعه‌اند و نقش پرستار در این میان، نقش بسیار برجسته‌ای است، پرستار در یک تلاش و چالش دائمیِ روحی و روانی است؛ خستگی روحی، مواجهه‌ی با بیمار، دردمند، احساس وظیفه‌ اینکه باید برای این دردمند و بیمار هم علاج جسمانی، هم علاج روحی و معنوی تقدیم کند مسئله‌ی بسیار فرساینده‌ و کار سنگینی است.

وی با اشاره به بازسازی انقلابی در عرصه فرهنگ افزود: مقام معظم رهبری در بیان مفهوم «بازسازی انقلابی» انقلابی را مفهومی بنیادین می‌دانند و نه سطحی و بازسازی این نیست که صرفاً چند نفر از کارگزاران عرصه فرهنگ تغییر پیدا کنند، این بازسازی باید حکمت‌آمیز و خردمندانه باشد.

حجت الاسلام طالبی تاکید کرد: برخوردهای سطحی و غیرحکیمانه جواب نخواهد داد؛ چراکه این گونه مواجهات، زیربنایی، انقلابی و بنیادی بوده و تغییرات اساسی ایجاد نمی‌کند و اساساً خلاف جهت‌گیری انقلاب است و ما می‌خواهیم کاری کنیم که عرصه فرهنگ عرصه شکوفایی مردم، مجموعه‌های خودجوش باشد.

وی با اشاره به مذاکرات وین گفت: ایران سه سند را آماده کرد که همه طبق برجام و قواعد و قوانین حقوقی است؛ سند اول که مربوط به “رفع تحریم‌های مغایر با برجام” است و دومی بحث “تضمین‌های لازم” را مورد توجه قرار داده است و این دو سند به 1+4 ارائه شد و سومین آن “ راستی‌آزمایی اقدامات طرف متقابل” است و پافشاری ایران بر این سه سند اروپا را به انفعال واداشته و آمریکا را عصبانی کرده و بین اروپایی‌ها اختلاف انداخت.

امام جمعه پلدشت با اشاره به جنگ روانی صهیونیست‌ها علیه ایران تصریح کرد: صهیونیست‌ها علاوه بر کنش کلامی کارگزاران سیاسی خود، کارزار گسترده‌ای را در رسانه‌های داخلی و رسانه‌های خارجی وابسته به خود علیه ایران به راه انداخته‌اند، ارائه اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در مورد کشورمان و برنامه هسته‌ای آن، مقامات نظامی و امنیتی این کشور تهدیدات گسترده و بی‌سابقه‌ای را مبنی بر قریب‌الوقوع بودن حمله نظامی رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران مطرح کردند.

حجت الاسلام طالبی گفت: اظهارات ضدایرانی اخیر مقامات صهیونیستی، بیش از آنکه نشان‌گر تهدید از جانب صهیونیست‌ها باشد، نمایان‌گر عجز و ناتوانی آنان در این مرحله بوده و آن ها هم‌اکنون بیش از هرزمان دیگر آشفته و سراسیمه هستند.

وی با اشاره به سفر مقام اول امنیتی امارات افزود: امارات بعد از رسوایی و بدنامی در جریان عادی‌سازی روابط با صهیونیستها در صدد برقراری نوعی موازنه و جبران است، قرابت با ایران تا حدی می‌تواند از بدنامی امارات در بین مسلمانان و افکار عمومی جهان عرب بکاهد.

امام جمعه پلدشت در پایان افزود: امارات نمی‌تواند قدرت بزگی همچون ایران را از حوزه اقتصاد خود حذف کند و بخش عمده‌ای از رونق اقتصاد این کشور مرهون روابط آسان با ایران است و تداوم محدودیت روابط و تنش با جمهوری اسلامی به نفع اقتصاد این همسایه نیست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha