پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یمن

حوزه/ روز نامه آمریکایی واشنگتن پست طی گزارشی از نقش اسرائیل در سطح کارشناسی، فنی و اعزام خلبان به جنگ یمن پرده برداشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، به تازگی روزنامه واشنگتن پست گزارشی از دست داشتن تعدادی از کشورها و رژیم های منطقه ای و مشارکت آنها در جنگ یمن و به قتل رساندن هزاران یمنی بی گناه منتشر کرده است.

این روزنامه در سرمقاله خود اسرائیل را شریک اصلی در جنگ علیه یمن از سال ۲۰۱۵ معرفی کرده است. این روزنامه بر مشارکت آشکار و روشن اسرائیل در جنگ تحمیلی علیه یمن تاکید و خاطر نشان کرد اسرائیل با ۴۲ خلبان و نظامی اسرائیلی در فرماندهی تعدادی از محورها به طور واقعی مشارکت داشته است.

این روزنامه افزود: نقش اسرائیل در جنگ یمن از طریق تجهیز مخالفان حوثی ها با امکانات نظامی برای ماندن در باب المندب متمایز و برجسته بود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که تل آویو در المخا(بندری از شهرهای تعز یمن) مشارکت نموده و ۷۰ کارشناس نظامی و فنی و کارشناس رادار به مدیریت اتاق های عملیات اعزام کرده است.

به نوشته این روزنامه، جنگ یمن با حمایت معنوی و لجستیکی آمریکا و مشارکت فعال اسرائیلی ها مدت هفت سال است که ادامه دارد و این در حالی است که هیچ نشانه ای از عقب نشینی آنها وجود ندارد.

شایان ذکر است، جنگ تحمیلی ائتلاف سعودی و آمریکایی با حمایت مستقیم و علنی رژیم صهیونیستی حدود ۷ سال است که ادامه دارد و سازمان ملل و سایر سازمان های حقوق بشری و کشورهای غربی در برابر جنایات سنگین و محاصره شدید ملت مظلوم یمن نه تنها سکوت اختیار کردند، بلکه در موارد بسیاری به این ائتلاف تجاوز کار مساعدت مالی و نظامی ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha