سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مقیمی حاجی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: تمامی شخصیت های حقیقی و حقوقی علاقه‌مند به عرصه پژوهش می توانند به ارائه موضوعات پیشنهادی خود در سایت معاونت پژوهش حوزه بپردازند تا در صورت تأیید کارگروه های علمی در ردیف اولویت های پژوهشی مورد حمایت حوزه قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: تاکنون توانسته ایم با همکاری پژوهشگران و اساتید و مدیران مراکز پژوهشی در موضوع ظرفیت های پژوهش، آسیب شناسی امر پژوهش در مدارس علمیه و ایده آل های آن جلساتی را برگزار نماییم.

وی افزود: قرار بر این بود که کارگروه های تخصصی جهت بررسی اولویت های پژوهشی حوزه تشکیل و نظرات اعضای آن ها به مدیریت حوزه ارائه گردد؛ خوشبختانه این کارگروه ها تشکیل شده و تاکنون جلسات هم اندیشی مستمری را داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: کارگروه ها به فراخور برنامه های مهمی که در میدان عمل داریم شامل کارگروه آموزش پژوهش محور، کارگروه پژوهش های درسی و کارگروه کانون های پژوهشی بوده اند که در این جلسه مورد پیشنهاد افراد حاضر بود؛ کارگروه های دیگری نیز می تواند در این راستا و به حسب نیاز تشکیل گردد.

وی سامانه دهی پایان نامه های تحصیلی را از امور مربوط به معاونت آموزش دانست و گفت: سامانه پژوهشگران از سوی معاونت پژوهش حوزه های علمیه برنامه نویسی شده و در واحد فناوری اطلاعات حوزه های علمیه در دست اجراست.

معاون پژوهش حوزه های علمیه تصریح کرد: در حال حاضر هر طلبه ای که به صفحه مربوط به خودش در پیشخوان حوزه مراجعه نماید، می تواند فعالیت های پژوهش خود را در آن به ثبت برساند.

وی با اشاره به تکمیل سامانه پژوهشگران در آینده ای نه چندان دور افزود: اگر همه بخش های بعدی این سامانه تکمیل گردد می تواند به صورت خودکار طبق امتیازهایی که برای فعالیت های مختلف تعریف می گردد امتیازدهی را انجام داده و به ما در ارائه خدمات مختلف و واگذاری دقیقتر امور به پژوهشگران کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، بیان داشت: دبیرخانه حمایت از پژوهش های مورد نیاز نظام و جامعه در حدود یک سال است که با ۲۵ کمیته علمی تشکیل شده و با نامه نگاری با سازمان های مختلف کشور نیازها را دریافت کرده است؛ این نیازها اولویت گذاری شده و در سایت معاونت پژوهش حوزه قابل مشاهده هستند.

وی گفت: مسائل مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی در حوزه های علمی مختلف در این سایت ارائه شده است تا علاقه مندان بتوانند به آن ها پرداخته و از حمایت های معاونت پژوهش حوزه های علمیه در اجرای طرح های پژوهشی مرتبط با آن ها برخوردار گردند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه اظهار کرد: تمامی شخصیت های حقیقی و حقوقی علاقه مند به عرصه پژوهش می توانند به ارائه موضوعات پیشنهادی خود در سایت معاونت پژوهش حوزه بپردازند تا در صورت تأیید کارگروه های علمی در ردیف اولویت های پژوهشی قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha