پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه فعالیت تولید کنندگان در شرایط فعلی و با مشکلاتی که در مسیر آنها وجود دارد، مصداق جهاد است، گفت: گاهی از موارد یک تولید کننده با موانع قانونی بسیار مواجه می شود که لازم است نمایندگان مجلس برای اصلاح این قوانین ، تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر" با اشاره به اینکه از منظر اسلام، جامعه اسلامی تا آنجا که می‌تواند باید تولید کننده باشد، اظهار داشت: در روایات و سیره اهل بیت (علیهم السلام) نقل است که حتی از فرد غیر مسلمان تولید کننده نیز برای موفقیت در کار باید حمایت شود.

وی با بیان اینکه در نگاه امیرالمومنین(ع) دولت موظف به فراهم کردن شرایط کارآفرینی برای تولید کننده است، گفت: اینکه گفته می‌شود اسلام با ثروت رابطه ندارد، اشتباه است چرا که موضوع مصرف و تولید مباحثی جدا از هم هستند و حتی اسلام جامعه را به کار و تولید بیشتر بارها تشویق کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امام علی(ع) یکی از بزرگترین تولید کنندگان زمان خود بودند، مطرح کرد: در مسیر تحقق عدالت اقتصادی، بخشی از وظایف و ایجاد توازن اجتماعی به عهده دولت است اما بخش دیگر تحقق عدالت، وابسته به نقش مردم در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه قسمتی از چرخه اقتصاد وابسته به مردم و مهارت آموزی جامعه است، خاطر نشان کرد: اسلام کارمند بودن را ترویج نکرده، چرا که معتقد است انسان با این کار رزق انسان تنگ خواهد کرد و به جای آن جامعه را به کارآفرینی و تولید تشویق کرده است.

امام جمعه همدان افزود: حتی در اسلام برای اینکه فرد به خانواده توسعه دهد، مستحب است تا فرد شغل دوم داشته باشد و از طریق آن نیازهای خانواده خودش را به راحتی تامین کند.

وی با بیان اینکه خداوند، اهل صنعت و تولید کنندگان را دوست دارد، یادآور شد: البته در کنار مردم این دولت است که وظیفه تسهیل گری در مسیر تولید کننده را بر عهده دارد و با همراهی سرمایه گذار، او را رقیب خود نداند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه فعالیت تولید کنندگان در شرایط فعلی و با مشکلاتی که در مسیر آنها وجود دارد، مصداق جهاد است، گفت: گاهی از موارد یک تولید کننده با موانع قانونی بسیار مواجه می شود که لازم است نمایندگان مجلس برای اصلاح این قوانین متورم، تدبیر کنند.

وی با تقدیر از مجموعه فنی و حرفه ای در راستای فعالیت های آموزشی، اظهار داشت: باید فرهنگ کارآفرینی را در جامعه توسعه دهیم و کمک کنیم تا جوانان به سمت مهارت آموزی حرکت کنند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha