شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست

حوزه/ در پنجمین نشست علمی آینده پژوهی شبهات دینی که از سوی مدیریت شبهه یابی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه با موضوع «آینده پژوهی شبهه در حوزه ترابط علم و دین»، در این مرکز برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پنجمین نشست علمی آینده پژوهی شبهات دینی که از سوی مدیریت شبهه یابی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه با موضوع «آینده پژوهی شبهه در حوزه ترابط علم و دین»، با حضور دکتر یوسف دانشور، استادیار مؤسسه امام خمینی (ره) و دبیری جلسه حجت الاسلام دردشتی در این مرکز برگزار گردید.
در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، ابتداء دبیر جلسه در باب اهمیت پرداختن به شبهات علمی و دینی توسط علماء و طلاب و اندیشمندان بیاناتی را از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی داشت.

در ادامه این جلسه، دکتر دانشور ضمن قدردانی از تشکیل این نشست سخنانی را پیرامون دو منبع معرفت نسبت به کیهان که علم و دین باشد ارائه داد.

وی به بیان ۴ حوزه مختلف در تنازع و تعامل علم و دین پرداختند. ۱. فیزیک-شناسی ۲. زیست شناسی ۳. علوم انسانی ۴. علم شناختی. ایشان افزودند تنها حوزه ای که ترابطی با دین داشت، حوزه فیزیکال بود و سه حوزه دیگر بنا را بر علوم طبیعی و غیر ماورائی گذاشتند و نیازی به منبع دین در حوزه شناختی خود نداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha