جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: جهان اسلام از احادیث حضرت زهرا(س) محروم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، امروز در آیین رونمایی از مجموعه آثار فاجعه منا که در قم برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) را باب علم نامیدند. متاسفانه افرادی با تنگ نظری و احتیاطات بیجا، آنچه که نبی خاتم با آن زحمت فرمودند را محدود کرده و اجازه ندادند به دست دیگران برسد.

وی افزود: یکی از همسران پیامبر نقل می کند، پدرم ۵۰۰ حدیث را جمع آوری کرده بود و شب ها از ترس اینکه اشتباهی نکرده باشد، احادیث را سوزاند. بسیاری از باب های مهم توحیدی در همین مواقع از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، گفت: یکی از روایان اهل سنت از حضرت زهرا(س) ۱۰ حدیث و از برخی زنان صدها حدیث نقل کرده اند که این مساله عجیب است. این مساله به معنی بستن باب علم به روی آیندگان است.

وی تصریح کرد: پس از پیامبر(ص) متاسفانه نقل حدیث منع شد و این احادیث از بین رفت و کار پژوهشی را برای پژوهشگران امروز نیز سخت تر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، گفت: ابن مسعود بیان می کند که فردی از حضرت زهرا(س) حدیثی درخواست کرد، ایشان هم دستور دادند که حدیثی را بیابند، هم فرمودند که به سرعت این حدیث را بیابید، زیرا ارزش این روایت نزد من به اندازه حسن و حسین(ع) است.

وی، بیان کرد: در مجموعه آثار منا، روایات شاهدان عینی، به همراه زندگی نامه، دیدگاه کارشناسان، یادداشت ها، دیدگاه ها و نظرها، بازتاب در رسانه های خارجی، مقالات علمی، پایان نامه ها و اشعار و دل نوشته ها به همراه تصاویر، ارایه شده است.

امیر الحاج ایران، افزود: مقام معظم رهبری به درستی و حقیقت تاکید کردند، تاریخ را بنویسید، زیرا اگر شما ننویسید دیگران آن را می نویسند و متاسفانه بد هم می نویسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha