سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
المصطفی

حوزه/ با تلاش در عرصه پژوهش، می‌توان رتبه پژوهش های جامعةالمصطفی را در قالب های متنوع مجلات و نشریات ارتقا داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبادی، معاون پژوهش، امروز در اختتامیه برنامه های هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی جامعةالمصطفی، ضمن تقدیر از زحمات غرفه داران مراکز آموزشی و پژوهشی جامعةالمصطفی، برپایی برنامه های علمی را در کنار نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، از برجستگی های این نمایشگاه دانست.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی اذعان داشت: همگونی، در کنار هم گرفتن رسانه‌ها، دستاوردهای پژوهشی، حضور دانشگاه مجازی المصطفی و ارائه نوآوری ها در این زمینه، از دیگر نکات مهم نمایشگاه بود و خرسندیم که تولید، توزیع و نشر در قالب جدیدی به نمایش گذاشته شد.

وی نوآوری ها در فرایند برپایی نمایشگاه را از دیگر ویژگی های بارز این دور از نمایشگاه دانست و اذعان داشت: کارگاه نمایه سازی نشریات بین المللی جامعةالمصطفی، یکی از محورهایی بود که با حضور اندیشمند فاخر، پروفسور نوری، برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، با بیان اینکه پروفسور نوری نشریات انجمن های علمی را مایه مباهات و خرسندی دانست، تصریح کرد: با تلاش در این عرصه، می‌توان رتبه پژوهش های جامعةالمصطفی را در قالب های متنوع مجلات و نشریات ارتقا داد.

معاون پژوهش بر اهمیت پوشش تراز علمی گفتمان انقلاب در عرصه های مختلف دانشی تأکید نمود و یادآور شد: ارزیابی و تشخیص قوت ها، ضعف ها و آسیب ها، از نکاتی است که مورد توجه دبیرخانه هفته پژوهش قرار گرفته است؛ با حضور دائمی اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش در نمایشگاه، گزارش های مورد نیاز تهیه و ارائه شده و فرم های تخصصی ناظر به شاخص ها تدوین گردیده و ارزیابی اجمالی منطبق با شاخص ها صورت گرفته است.

وی، با بیان اینکه راه اندازی دبیرخانه دائمی هفته پژوهش، سرآغازی برای برداشتن گام های بزرگ در حوزه ارائه پژوهش های فاخر علمی خواهد بود، اظهار داشت: ارزیابی محتوایی، از دیگر اقداماتی است که در فرایند نمایشگاه عملیاتی شد و آثار علمی اعم از کتاب، مقاله، تحقیق پایانی، پایان نامه و نشریات علمی مورد توجه قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، در پایان، گزارشی از بازدید اعضای شورای سیاست گذاری هفته پژوهش از مجموعه ها و مراکز ارائه نمود و اذعان داشت: دبیرخانه هفته پژوهش همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و در حرکت های آینده، با کشف استعدادها، به دنبال برطرف سازی ضعف ها خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha