شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک خان جنلگلی

حوزه/ خانم ماجد الجزایری گفت: ما با دو راه تسلیم یا مقاومت روبرو هستیم؛ تا زمانی که فطرت انسان ذلت در مقابل دنیای استعمار را نپذیرد تنها راه، مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم ماجد الجزایری نماینده انجمن اسلامی دانشجویی کشور الجزایر در همایش بازخوانی استکبار ستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی که در ۲۵ آذر در سالن همایش های مجتمع دارالولایه در قم برگزار شد، گفت: شایسته است زندگینامه میرزاکوچک جنگلی را مورد مطالعه قرار دهیم؛ میرزا نیز مانند سایر آزادگان در ۱۸ سالگی از رنج هایی که به شدت میهن اسلامی را آزار می داد به ستوه آمد.

وی افزود: فضای سیاسی در آن زمان زمینه سازی برای سلطه استعمار در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و تمدنی را به همراه داشت.

خانم ماجد الجزایری با تأکید بر تجربه حوادث مهم در دوران حیات میرزاکوچک جنگلی بیان داشت: با کشف نفت در سال ۱۹۰۹ میلادی رقابت بین غرب و شوروی در ایران بالا گرفت و این امر در خیابان های ایران منعکس شد؛ میرزای جنگلی در دفاع از حاکمیت کشور در برابر تلاش های استعماری شرق و غرب شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: میرزا به مقابله با نیروهای روس و انگلیس پرداخت و روحیه ملی و اسلامی را برجسته کرد.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویی کشور الجزایر با اشاره به دیدگاه میرزای جنگلی اظهار داشت: میرزا جهاد تلخ خود را ادامه داده و حتی پس از شهادت یارانش به این کار ادامه داد؛ دشمنان پس از دستگیری وی سر او را از تنش جدا کردند و به مقام والای شهادت رساندند ؛ بدین ترتیب قهرمانی او در صفحات تاریخ ماندگار شد.

وی میرزا کوچک جنگلی را تنها یکی از صدها انسان آزاده ای دانست که با روحیه استکبار مواجه شدند و گفت: نمونه دیگر این انسان ها حضرت امام خمینی ره است؛ شخصیت های مختلفی همچون عبدالقادر الجزایری و دیگر انقلابیون الجزایر که قیام هایشان با فدا شدن بیش از یک و نیم میلیون نفر از بهترین جوانان الجزایری منجر به انقلاب بزرگ این کشور شد نمونه هایی دیگر از این انسان ها آزاده و آزادیخواه هستند.

خانم ماجد الجزایری تصریح کرد: آزادگان در روزگاران پیش خواهند رفت که بهترین نمونه های آن ها فرزندان مقاومت در کشورهای فلسطین، عراق، یمن، لبنان، سوریه، افغانستان، جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهاست.

وی ادامه داد: ما با دو راه تسلیم یا مقاومت روبرو هستیم؛ تا زمانی که فطرت انسان ذلت در مقابل دنیای استعمار را نپذیرد تنها راه مقاومت است.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویی کشور الجزایر،گفت: من از همین جایگاه می خواهم به عموم مستضعفان جهان عرض کنم و از همه آزادیخواهان درخواست کنم که در مقابل استکبار جهانی یعنی آمریکا متحد شوند و بدانند این هیکله پوشالی نابود خواهد شد؛ این وعده الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha