چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/امام جمعه شهر یاسوج از وضعیت کنونی بازار شهر یاسوج و گرانفروشی استثنایی در مرکز استان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به اماناتی که در دست انسانها در روی زمین قرار گرفته است، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت امانت خداوند بر روی زمین بوده و هستند، جاهایی خیانت کرده ایم آنها از آن عرش به فرش آمدند تا ما را با معنویت و اخلاق و زیبایی ها آشنا کنند اما همه آنها از دم تیغ گذراندیم و خیانت کردیم.

امام جمعه شهر یاسوج به برخی مسائل اخلاقی اشاره کرد و افزود: خیانت در شأن انسان نیست تا چه برسد به مسلمان و شیعه؛ خشونت در رفتار و گفتار مسلمان جایگاهی ندارد.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: آن حضرت بانوی مکرمه و فخر عالم بشریت شخصیتی که خداوند او را از این عرش به این زمین خاکی فرستاد تا زینت‌بخش عالم مادی باشد، اما به بدترین وجه او در روی زمین شکنجه کردند؛ بعد از رحلت پیامبر او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. فاطمه(س) کسی است که پیامبر او را پاره تن خود حساب می‌کند؛ شخصیتی که هر انسان گرفتار در دنیا و آخرت به او توسل می‌جوید.

وی در ادامه به سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح اشاره کرد و گفت: این روز را به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام نهادند. دانشگاه و حوزه دو بال پرواز و پیشرفت و شکوفایی ملت ایران هستند و وقتی در کنار هم قرار بگیرند شکوه ملت چند برابر می‌شود.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه به موضوع بسیار مهم در مرکز استان اشاره کرد و گفت: مسئله گرانی در شهر یاسوج آزار دهنده است. گرانی‌های عجیب و غریب به دلیل عدم نظارت و بی‌انصافی است.

وی گفت: شخصی عنوان می‌کرد جنسی را در استان دیگر به قیمت ۵۵۰ هزار تومان خریداری کرده و فرد فروشنده یاسوجی این کالا را از همان مکان به قیمت ۵۵۰ هزار تومان خریده، اما آن را در یاسوج به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به مردم می‌فروشد به این ظلم و بی انصافی می‌گویند. فکر نکنیم با ظلم و بی انصافی به جایی می‌رسیم لذا انصاف داشته باشیم و مسئولان ذیربط هم نظارت کنند و برخورد با چنین افراد گرانفروش را جدی بگیرند.

حسینی در ادامه به موضوع لفاظی‌های اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با سر و صدا به دنبال ایجاد وحشت در میان مردم ایران است، در حالی که به او می‌گوییم «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست»، تو یک مگس بیش نیستی تو همانی که در برابر غزه چند صد متری با موشک‌های ابتدایی به زانو درآمدی در مقابل ایران با کوچکترین اشتباه تمام خاک غصب شده شخم می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت کوچکترین حرکتی نه تنها با ایران، بلکه با غزه و لبنان طرف هستی که تو را نابود کنند هر چند در لحظات آخر دست و پا می‌زنی.

حسینی در ادامه به برخی قطعنامه ها علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در حالی که کشتار در بحرین، یمن و سرزمین‌های اشغالی صورت می گیرد، اما جمهوری اسلامی را محکوم به حقوق بشر می‌کنند.

حسینی به مناسبت دیگر اشاره کرد و گفت: امروز ۲۶ آذر روز حمل و نقل و راهداری جاده ای است که این روز را به همه رانندگان و همه راهداران و کسانی که در این حوزه به مردم خدمت می کنند، تبریک می‌گوییم؛ اگر آنها نباشند اقتصاد کشور فلج خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha