جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدی لائینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وحدت مهم‌ترین راهبرد اصولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با توطئه و تفرقه افکنی دشمنان و استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، در خطبه های نماز جمعه ۲۶ آذر ساری گفت: حفظ وحدت یک اصل مهم در نظام جمهوری اسلامی است و نباید سخنرانان اهل سنت و شیعه در تریبون های خود حرف هایی بزنند که رنگ و بوی تخریب داشته باشد و باید ملت ایران در برابر هر مسئله تفرقه آمیزی هوشیار باشند، چرا که با حفظ وحدت توطئه های دشمنان این نظام خنثی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان به دنبال ایجاد جنگ مذاهب در کشور هستند و می خواهند با تفرقه افکنی، سنی و شیعه را در ایران باهم دشمن کنند ، اما ایران به دور از خشونت است و همواره باید همدلی و انسجام ملی در اولویت کار مردم و مسوولان باشد.

خطیب نماز جمعه ساری گفت: همواره باید وحدت بین شیعه و سنی را در اولویت کار خود قرار دهیم و وحدت معیار اصلی دین مبین اسلام است و در جامعه از تفرقه افکنی پرهیز شود.

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به ۲۶ آذر، روز حمل و نقل در تقویم جمهوری اسلامی ایران گفت: مازندران در بخش جاده های شهری، روستایی و بین شهری به دلیل حجم ترددها با مشکلاتی مواجه است که از مسوولان امر می خواهیم برای رفع این دغدغه ها بکوشند.

وی افزود: به گفته مسئولان امر حدود ۸ هزار کیلومتر جاده روستایی در استان نیازمند بازسازی است که باید با عزم ملی و تخصیص به موقع اعتبارات برای بازسازی این جاده ها اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: عشایر و روستائیان استان در بخش های مختلف زیرساختی، عمرانی و اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند که باید دولتمردان با عزم جهادی برای گره گشایی از مشکلات این بخش از جامعه مازندران اقدام کنند

وی اضافه کرد: مازندران یک استان گردشگر پذیر در کشور به شمار می رود و می توان با ارائه طرح های گردشگری در کنار بهره برداری از ظرفیت های طبیعی، استان مازندران را به قطب گردشگری مذهبی و دینی تبدیل کرد و با این کار علاوه بر تزریق معنویت، می توان برای توسعه کسب و کار در جامعه اقدام شود.

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با پشتیبانی از رهنمودهای ائمه اطهار (ع) و دین شناسی کشور به سر منزل مقصود خواهد رسید و در این ایام عزاداری، بانوان جامعه ما حجاب و عفاف فاطمی را الگو برداری کنند.

محمدی لائینی تصریح کرد: آنچه که ائمه اطهار (ع) فرموده اند اگر اجرا شود، کشور بیش از پیش در مسیر آبادانی و حق و حقاتیت قرار خواهد گرفت و باید تلاش کنیم در یک کشور دینی، قلب ها به یکدیگر نزدیک شوند و با عزت از انقلاب اسلامی و ولی فقیه پشتیبانی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha