دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ب

حوزه / دومین یادواره شهدای طلبه و دانشجوی شهر نوش آباد به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، دومین یادواره شهدای طلبه و دانشجوی شهر نوش آباد به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، شب گذشته با حضور امام جمعه موقت کاشان، مسئولان، روحانیون، دانشجویان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام، در این مراسم با گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مفتح، یاد شهدا را از سرمایه های عظیم جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: باید قدر این مردم را بدانیم که در همه صحنه ها حاضر هستند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری یادواره های شهدا برای آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: جوانانی که دهه های گذشته را درک نکرده اند شاید ندانند که شیران این سرزمین چه کارهای بزرگی انجام داده اند.

امام جمعه موقت کاشان به احیای وحدت شیعه و سنی و وحدت آرمانی و وحدت حوزه و دانشگاه از طرف امام راحل اشاره کرد و افزود: اگر حول غدیر وحدت ایجاد می شد مشکلات جامعه اسلامی برطرف می شد.

وی، وحدت دانشگاه و حوزه را وحدت آرمانی و دفاع از مکتب و مذهب دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط شهید صیاد شیرازی با آیت الله بهاءالدینی و بوسه زدن ولی فقیه به تابوت این سردار رشید اسلام از نوع وحدت آرمانی است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: وحدت آرمانی ما مقابل دشمن سست نمی شود و جمهوری اسلامی ایران برای به دست آوردن افتخارات هسته ای تمام و سعی و کوشش را انجام می دهد.

اشرفی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه و حوزه هدف و آرمان مشترک دارند، گفت: اگر این دو رکن اساسی جامعه موفق باشند، کشور نیز به موفقیت می رسد .

وی، وحدت حوزه و دانشگاه را تهذیب در دانشگاه و تکنولوژی در حوزه دانست و بیان داشت: به دلیل تخصصی گرایی در دانشگاه نباید علم از دین جدا شود.

اجرای سرود، مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی تعدادی از دانشگاهیان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است، از مجموع ۱۵۰ شهید شهر نوش آباد، شش شهید روحانی و شش شهید دانشجو می باشند.

شهر نوش آباد با ۱۲ هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان، ۶ کیلومتری کاشان و ۱۰۰ کیلومتری قم قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha