یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار اُمیکرون در نامه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست تعطیلی اماکن بالای ۱۰ نفر از جمله مدارس از همین امروز ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر حمیدرضا جماعتی، امروز در حاشیه برگزاری کمیته علمی کرونا با تاکید بر اینکه سرعت انتشار ویروس کرونا اُمیکرون نزدیک به ۲ و نیم برابر نسبت به دلتا است، گفت: یک فرصت حداقل چند هفته‌ای داریم که اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، در چند هفته آینده، با موج اُمیکرون در کشور مواجه خواهیم بود، به همین دلیل توصیه کمیته علمی است که از همین امروز به مدت چهار هفته مدارس و دانشگاه‌ها و مجامع، رستوران ها، کنسرت‌ها و هتل‌ها و اماکن بالای ۱۰ نفر قرنطینه و محدودیت شدید داشته باشند و بازگشایی نشوند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ادامه داد: در چند روز آینده که بحث دورهمی‌های شب یلدا را داریم اگر محدودیت‌ها به شدت حداقل تا ۴ هفته آینده انجام شود می‌توانیم فرصتی داشته باشیم که مواجه با موج اُمیکرون در کشور نباشیم.

وی اظهار کرد: توصیه دوم برای پیشگیری این است که حتما افرادی که دُز اول را زده اند دُز دوم را نیز تزریق کنند و کسانی که دو دُز را دریافت کرده اند حتما دُز یادآور را بزنند، ضمن اینکه کسانی که بیش از ۶۰ سال دارند دُز اضافه را بزنند و زیر ۱۸ ساله‌ها نیز حتما واکسیناسیون را انجام دهند، زیرا اُمیکرون در افراد جوان و نوجوان شاید بیشتر دیده شود.

جماعتی بیان کرد: اگر چه هنوز اطلاعات کافی برای اُمیکرون در دسترس نیست، اما واکسیناسیون زیر ۱۸ سال حتما انجام شود؛ کمیته علمی تأکید دارد واکسیناسیون ۷ تا ۱۱ سال نیز حتما در دستور کار ستاد کرونا قرار بگیرد و مصوب شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: یکی از موارد شیوع اُمیکرون مدارس و در سنین پایین است که با این پیشگیری‌ها که اگر رعایت شود می‌توانیم جلوی موج بعدی را بگیریم ضمن اینکه توصیه می‌شود حتما واکسن انفلوانزا در افراد پرخطر انجام شود، زیرا در این روزها گزارش‌هایی از بیمارستان‌های مختلف با بیماری حاد و شدید سیستم تنفسی گزارش شده که مربوط به ویروس انفلوانزا بوده است، بنابراین توصیه می‌کنیم افراد پرخطر حتما واکسن انفلوانزا را دریافت کنند.

هاشمی: مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران تایید شد

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم اعلام کرد: در جلسه اضطراری ستاد کرونا که امروز با حضور دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت در محل این وزارتخانه برگزار شد، مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران تایید شد.

وی با اشاره به اینکه نتایج جلسه امروز درخصوص تمهیدات اندیشیده شده به منظور جلوگیری از شیوع سویه جدید در کشور متعاقبا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد، اظهار کرد: اعضای جلسه به ضرورت استفاده از ماسک، تزریق واکسن بویژه دریافت دز سوم واکسن اعلام شده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    6 0
    فقط مدارس تهران 4 هفته تعطیل میشه ،؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      خواهش میکنم مدارس روتعطیل کنید جون بچه های ما در خطره مگه خودتون ننگین که دوز سوم واکسن رو باید بزنین تا بدنتان دربرابر امیکرن مقاوم باشه درحالی که خیلی از بچه‌ها واکسن نزدن لطفاً رسیدگی کنید ومدارس رو ببندید
  • علیم IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    4 0
    اءر هم تعطیل نکنید ما دیه به مدرسه نمیرویم
  • ناشناس IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    5 0
    باور کنید بمیریم هم حوزه علمیه ما رو تعطیل نمی کنند.جان باید سالم باشد تا درس خواندن بشود
  • در IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    6 1
    متاسفاته درکشورهای امریکاواروپایی که واکسن زده اند عملااثری نداشته است وامار ابتلا ومرگ ومیر درحدّ زیاد مانده است. تا داروی کرونا درست نشود،بازگشایی مدارس غلط است.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    4 1
    ما که الان داریم میریم مدرسه پس چرا تعطیل نمی کنید
  • معصومه IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    4 0
    شما می خوایید واکسن رو برای بچه های کوچیک هم اجباری کنید ، ولی کور خوندید
  • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    6 0
    بابا مدرسه هارو ببندید امتحانا حضوری نباشه وگرنه گند میزنیم میایم خونه
  • زهره IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    5 1
    واقعا که مدارس رو زودتر تعطیل کنید از همین امروز ،حتی اگه یک درصد جون بچه ها در خطر باشه باید زودتر جلوی این خطر گرفته شه ،منتظر مرگ بچه ها یا خانواده هاشون هستید زبانم لال ،این همه دکتر و پرستار جوون از دست رفت ،حالا نوبت معلم های بنده خداست ؟البته زبانم لال
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 0
    پسر من از مدرسه اومده بیمار شده جون بچه ات تعطبل کنید جلوی چشام بچه ام یک وضغی هستش مردم و زنده شدم بیمارستان بستری بود