جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بحرین

حوزه/ دکتر راشد الراشد نویسنده و فعال سیاسی بحرینی نوشت: در روز شهید نسبت به کسانی که در راه این ملت و امت فداکاری کردند با یادآوری فداکاری هایشان و بستن عهد و پیمان بر رها نکردن اهدافی که به خاطر آن جان خود را فدا کردند، اعلام وفاداری می کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بزرگداشت روز شهید در بحرین هر ساله در ۱۷ دسامبر در سراسر بحرین و حتی در کشورهایی که مخالفان رژیم آل خلیفه حضور دارند برگزار می شود و انقلابیون بحرین با زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و فداکاری های آنها بر ادامه دادن راه آنها تا کید می کنند.

در همین راستا دکتر راشد الراشد فعال سیاسی بحرینی یادداشتی نوشته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

شهدای بحرین مشعلی روشن که تاریکی تسلیم در برابر طاغوت را از بین می برد

رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود: «شهدا امیران اهل بهشت ‌هستند».

شهادت در مسیر حفظ کرامت انسانی و دفاع از دین و مقدسات یکی از ارزش های بزرگی است که دین مبین اسلام بر آن تاکید دارد. اسامی شهدا به محض شهادت آنها و مخالفت آنها با تسلیم و اطاعت در برابر طاغوت در کارنامه عزت و شرف الهی ثبت می شود. به خواست خداوند روزی خواهد آمد که نام آنها بر روی مهمترین میدان های بحرین گذاشته خواهد شد و خیابان ها مزین به نام آنها می شود. هر جایی در بحرین با افتخار و کرامت به نام این شهدا می شود و آنها برای مومنانی که حاملان پرچم های جاودانه اصلاحات هستند الگویی حسنه می شوند.

ارزش شهادت در راه خداوند متعال بیانگر عالی ترین صورت انفاق و شرافت افراد و جوامع در برابر خداوند متعال است و در تقابل با تسلیم در برابر ظالم، پذیرش اعمال و انحرافات او و عدم پذیرش فرامین و برتری جویی ظالمان در زمین است.

شهدا نماینگر اعتلای جامعه و ارزش شهادت و فداکاری شهدا بیانگر اعتلای ارزش های الهی است که مهم ترین آن امتناع از پرستش ظالم و تسلیم شدن در برابر ظلم، کبر و غرور طاغوت است و خداوند در آیه ۱۷ سوره زمر می فرماید: و کسانی که از عبادت طاغوت پرهیز کردند و به سوی خداوند بازگشتند، بشارت از آن آنهاست؛ پس بندگان مرا بشارت ده.

آل خلیفه از زمان هجومشان به بحرین تا به امروز سیره ظلم و فساد از خود نشان دادند، چه در اولین تجاوز به سرزمین ایمان: بحرین، و حملات آنها به روستاهای امن، یا کشتار مردم آن، یا در تجاوز به ناموس، دزدی زمین، مزارع و اموال مردم، ربودن زنان و کودکان، آواره کردن آنها از خانه و خانواده هایشان، وضع مالیات و عوارض مالیاتی، تمسخر قومیت ها، کار اجباری و به بردگی کشاندن مردم، یا کار برای استعمارگران انگلیسی و پر کردن زندانها از مخالفان رژیم و افراد آزاده و صالح و شکنجه آنها یا اتهام زدن به بی گناهان و زندانی کردن آنها و مبارزه با مردم کشور، تنگنای معیشتی، به حاشیه بردن زندگی مردم و فقیر کردن، نابودی جامعه.

از دیگر ظلم های رژیم آل خلیفه نابودی هویت تاریخی ملت بحرین با توطئه های تابعیت و پرکردن کشور از بیگانگان و مزدوران و نشان دادن قدرت و زور به مردم بحرین و پرکردن کشور از فساد و پایگاه های قدرت های بیگانه یا تلاش های قلدر مآبانه علیه مردم بحرین با لشکرکشی از کشورهای همسایه و مبارزه با شعائر دینی، مساجد و حسینیه ها و در نهایت پیوند دادن سرنوشت رژیم به سرنوشت صهیونیست ها و همسو شدن آشکار با اردوگاه دشمنان خدا و امت است.

خون شهدای بحرین وسیله ای برای اعلام برائت و بیزاری مردم بحرین از اعمال و اقدامات جنایتکارانه طغیانگران ظالم و ابزار برائت از تسلیم در برابر آن ها و اقداماتشان است. از این رو زمانی که ما یاد و خاطره شهیدان بحرینی را گرامی می داریم، در واقع ارزش دوری از طاغوت را گرامی داشته و زنده می کنیم و پایبندی و حمایت خود را از مسیر و آرمانها و اصول و ارزش ها اعلام می داریم و از سوی دیگر نسبت به کسانی که در راه این ملت و امت فداکاری کردند با یادآوری فداکاری هایشان و بستن عهد و پیمان بر رها نکردن اهدافی که به خاطر آن جان خود را فدا کردند، اعلام وفاداری می کنیم.

و بنابراین به صراحت اعلام می کنیم:

۱- شهدا رهبران واقعی مسیر دفاع از کرامت و آزادی هستند کسانی که الگوی صداقت، ارزش و آگاهی در دفاع از کرامت، آزادی و تحقق خواسته های عادلانه مردم بحرین هستند که با اکثریت قاطع و رویکرد و مسیری واحد به میدان آمدند و بایستی راه آنها همچنان در میان ما باقی بماند.

۲- خون های پاکی که به ناحق و ظالمانه ریخته شد، حامی طبیعی و واقعی از مطالبات مشروع است و به هیچ وجه و در هیچ شرایطی نباید از آن گذشت و خون شهدا سرلوحه و مقدمه همه پرونده ها است و به هر طریقی گذشتن از این خون های پاک قابل قبول نیست. بایستی به دنبال تحقق حقوق آنها باشیم و کسانی که به حق آنها تجاوز کردند و جان عزیز آنها را گرفتند باید مجازات شوند.

۳- بها و غرامت واقعی خون پاک شهدا و جانفشانی های بزرگ آنها و خانواده هایشان این است که مردم حاکمیت داشته و منشأ اقتدار باشند.

درود بر همه شهدای صالح و بزرگ و والا مقام و به خانواده های صبورشان و به همه مردم مجاهدمان، رهبران، بزرگان و آزادگان (زنان و مردان)، به ویژه اسیران صبور و رنجدیدگان و تحمل کنندگان مشکلات و سختی و انواع تجاوزات، به ویژه بیماران و اعتصاب کنندگان غذا، به ویژه دکتر عبدالجلیل السنکیس، و درود بر مقاومان مهاجرین، تبعید شدگان و محرومان از بازگشت به کشور.

فاتحه و رحمت و رضوان الهی از آن شهدای بحرین.

در واقع ما به مناسبت روز شهید یاد و خاطره آنها را یاد آوری می کنیم، نه فقط برای قدردانی از فداکاری های آنها، بلکه به خاطر تأیید و تاکید بر این مهم که مشعلِ مسیر عزت و کرامت روشن خواهد ماند و ما با عزم راسخ همچنان به مخالفت با تسلیم شدن در برابر طاغوت ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha