دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با تأکید بر اینکه روزی به نام "بیمارستان" در تقویم کشور ثبت شود، گفت: "علی ابن عباس اهوازی" نخستین فردی بود که طرح بیمارستان را مطرح کرد و قبل از او در هیچ کجای دنیا بیمارستانی وجود نداشت؛ ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنم که روزی به نام روز بیمارستان در تقویم کشور ثبت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خوزستان، با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه برکات و پیشرفت‌های بسیاری به همراه داشته و به همین دلیل، حوزه و دانشگاه باید قدر همدیگر را بدانند و با همدلی، همکاری و قدرشناسی به وحدت دانشگاه و حوزه استحکام بخشند.

وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا جامعه بهداشت و درمان خمیرمایه ذاتی و استعدادهای خدادادی خودشان را بروز دادند که در این فرصت، آن‌ها ایثار و ازجان‌گذشتگی‌ها کردند، که شاید خیلی‌ها برای نزدیکان خود هم نمی‌توانستند انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، ضمن تشکر از زحمات کادر درمان، افزود: پزشکان، پرستاران و دیگر کادر بهداشت و درمان با شجاعت خدمت کردند؛ ما و همه مردم کشور از تمام قشرها خود را وام‌دار جامعه پزشکی و درمانی کشور میدانیم و بنده با اخلاص و محبت بر دستان این عزیزان بوسه می‌زنیم و بر این بوسه افتخار می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بیمارستان‌های خوزستان علاوه بر مردم این استان زحمت خدمت به مردم برخی استان‌های همسایه را هم به دوش می‌کشد که امیدواریم مسئولین وزارت بهداشت عنایت ویژه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور داشته باشند.

"علی ابن عباس اهوازی" نخستین مؤسس بیمارستان در تاریخ جهان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: پیشنهاد می‌کنم که روزی به نام روز بیمارستان در تقویم کشور ثبت شود، آن‌هم به نام "علی ابن عباس اهوازی" پزشک، عالم و دانشمند ایرانی که مایه افتخار ایران و خوزستان بود.

وی افزود: "علی ابن عباس اهوازی" نخستین فردی بود که طرح بیمارستان را مطرح کرد و قبل از او در هیچ کجای دنیا بیمارستانی وجود نداشت؛ یعنی صدسال پیش از ابوعلی سینا طرح "البیمارستان" علی ابن عباس اهوازی توسط حکومت ایرانی آل‌بویه اجرا شد و اولین بیمارستان دنیا در آن زمان ساخته شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با اشاره به جایگاه رفیع "علی ابن عباس اهوازی" گفت: ایشان کتابی با نام "الکامل فی الصناعة الطبیة" را در ده جلد نوشت و در آن مسائل مهم طبی آن زمان را مطرح کرده است که این کتاب به مدت یک قرن در مجامع علمی اروپا نیز تدریس می‌شد.

وی در پایان اظهارداشت: ثبت این روز مهم به اسم این پزشک و دانشمند بزرگ ایرانی و خوزستانی را می‌توان در شورای عالی فرهنگ عمومی دنبال کرد که امیدواریم دکتر سرمست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، این موضوع را در برنامه خود قرار دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha