پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: سبک استان بوشهر در زمینه مدح و مرثیه، سبکی مهم در حوزه خلیج فارس و ایران بوده است و حفظ و احیای تاریخ آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در دیدار جمعی از مداحان استان بوشهر با بیان اینکه مداحی و مرثیه سرایی یک سنت دیر پای الهی است، اظهار کرد: اولین مداح در عالم وجود خود خدا است و خداوند در قرآن خود، پیامبر و آفرینش را مدح می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: خداوند به شما یک هدیه داده و آن ذاکر ابا عبدالله الحسین (ع) بودن است و هیچ ثروتی در عالم وجود در مقابل این موهبت نمی تواند معادل سازی شود.

وی، جایگاه ذاکر ابا عبدالله الحسین (ع) در آخرت را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: اینقدر این موهبت ارزشمند است که در قیامت ذاکر امام حسین (ع) جایگاه خاصی در صحرای محشر دارد چون خود امام حسین (ع) جایگاه خاصی در قیامت و صحرای محشر دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قدر ذاکر امام حسین(ع) بودن را بدانید، تصریح کرد: ذاکر امام حسین (ع) یک ضوابط، شاخص ها و ویژگی هایی دارد که اگر اینها را داشته باشند والاترین شخصیت محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه تاریخ مدح و مرثیه ثرایی استان بوشهر، تاریخ تابناکی است: تأکید کرد: تاریخ مدح و مرثیه در استان بوشهر فوق العاده است و باید بازکاوی، بازنگری و نوشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: سبک استان بوشهر در زمینه مدح و مرثیه، سبکی مهم در حوزه خلیج فارس و ایران بوده است و حفظ و احیای تاریخ آن ضروری است.

امام جمعه بوشهر افزود: سبک مدح و مرثیه در استان بوشهر چنان تاریخ پرشکوه و پرعظمتی دارد که در استان های همجوار و کشورهای همسایه تاثیر گذار و در سطح ملی نیز مقبول بوده است.

وی با بیان اینکه شما مداحان میراث‌داران این تاریخ پرشکوه هستید، اظهار کرد مداحان الگوهای جامعه هستند به همین جهت از جهت رفتاری و اخلاقی باید شاخص و محور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه مقام مداح مقام معرفت، هدایت و بصیرت است اظهار داشت: مداحی ستاره ای است که جامعه را به معرفت، بصیرت، مودت و محبت اهل بیت (ع) نورانی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha