دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر مسعودیان راد

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم به تشریح ویژگی های خاص حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) در زمینه کارآفرینی و همچنین نگاه درست به ماهیت انسان در جهان آفرینش پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مسعودیان راد در اختتامیه رویداد بانوی کارآفرین که امروز در قم برگزار شد، گفت: اگر امروز در رویداد بانوی کارآفرین هستیم، باید درباره بانوی کارآفرین یعنی فاطمه زهرا(س) سخن بگوییم. اگر فدک را بشناسید می‌بینید یک رویداد کارآفرینی است.حضرت زهرا(س) در طی سال‌ها فدک را تبدیل به مکانی پررونق کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، بیان کرد: این درس را از مادر بزرگوارشان که کارآفرین برتر دوران خود بود، آموختند. هر شتر در آن زمان به منزله یک کشتی یا تریلی است و این یعنی اینکه حضرت خدیجه در آن زمان صاحب یک نظام ترابری بودند. حضرت فاطمه وحضرت خدیجه به ما یاد می‌دهند در تنگ دستی و ثروت نباید خدا را فراموش کرد.

مسعودیان راد گفت: در قرآن حقایق علمی زیادی از جمله گرد بودن زمین، سفر به کرات دیگر و... قرآن مسئله سفر به فضا را از هزار و ۴۰۰ سال پیش در اذهان را پدید آورده است.قرآن شرط موفقیت را توانمندی دانسته است. باید برای موفقیت به قرآن اقتدا کرد و یاد گرفت و توانمند شد تا به موفقیت رسید. قرآن علم فشرده و تکنولوژی برتر را عامل پیشرفت دانسته است. رهنمودهای قرآنی برای رویدادهای کارآفرینی است. تا چه حد خودمان را به علم مجهز کردیم؟

وی افزود: آفت دانشگاه‌های ما در جدایی علم از عمل و تئوری از اجرا و پایان‌نامه‌هایی بدون مسئله محوری و نمایشی است. امروز مشکلات جامعه را از پا در می‌آورد اما نکته اصلی دغدغه مندی است که در جامعه کم است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، گفت: خیل عمده‌ای از کشاورزان و بیسواد و خیل عظیمی فارغ التحصیل بیکار داریم. چرا عامل توسعه مانع پیشرفت است؟ امروزه نوجوان را از فضای کار جدا می‌کنیم و فارغ التحصیلان بیکار تربیت می‌شوند. سازکارهای کمیته امداد در گذشته بیشتر برای دانش آموزان بوده. امروز مددکارانمان بایست به قشر دانشجو توجه کنند.
باید با توجه به تغییرات در بافت مددجویی‌مان که شامل تخصصی کردن مدد جویی و بخشی با نام دانشجویی و مشاغل دانش بنیانی داریم باید کار کنیم.

مسعودیان اظهار داشت: ما باید در بخش شناخت ظرفیت‌ها کار کنیم. قم قطب دامداری است باید اصلاح نژاد دام و علم ژنتیک را دنبال کنیم. باید بتوانیم حرف اول را بزنیم. در ترکیب فرآورده‌های دامداری و اصلاح نژاد کشاورزی و سیستم آبیاری باید خلاق و مبتکر باشیم. از امروز دانشجوی ما باید به دنبال رویدادهای جدید کارآفرینی با توجه به مزیت‌های اشتغال و ظرفیت‌ها و برای حل دغدغه‌ها باشد.

وی تاکید کرد: استان ما فرهنگی است. رویدادها باید فرهنگ محور باشند. باید تهاجماتی که علیه ماست را جوابگو باشیم. طراح ما باید در احیای سنت‌های فرهنگی و دینی ما تلاش کند و خلاق باشد. در هر برنامه رو به تعالی باشد. کارآفرینان ما مشکلات زیاد دارند. از دل سختی‌ها زیبایی‌ها را می‌آفریند. علی رغم تجربه‌های سختشان امروز خالق زیبایی‌ها هستند.

مدیر کل کمیته امداد گفت: کارآفرین برتر باید دارای قدرت عبور از موانع و مقابله با یاس را داشته باشد. عزت و کرامت خودش را حفظ ‌کند. اختتامیه ما یک آغاز برای حرکت تحولی رویدادهای کارآفرینی است. باید تونل همکاری بین سازمان‌ها صورت گیرد تا از استعداد جوانانمان بهره ببریم. شرایط اشتغال و ازدواج در جامعه افزایش و طلاق و تجرد کاهش یابد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha