شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سفیر ایران در یمن

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سفیر ایران در یمن به شهادت رسید

سخنگوی وزارت امور خارجه از شهادت سفیر کشورمان در یمن بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن در اثر ابتلا به کرونا خبر داد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیر هنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز به فیض شهادت نایل آمد.

منبع:مهر

واشنگتن پست از رد پای اسرائیل در پرونده قتل خاشقجی پرده برداشت

روزنامه واشنگتن پست نوشت: برنامه جاسوسی پگاسوس وابسته به شرکت ان اس او رژیم صهیونیستی روی تلفن همسر جمال خاشقجی چند ماه قبل از مرگ این روزنامه‌نگار سعودی نصب شده بود. طبق نوشته این روزنامه، برنامه جاسوسی پگاسوس بعد از بازجویی از حنان العتر توسط نیروهای امنیتی فرودگاه دبی چند ماه قبل از مرگ و قطعه قطعه کردن جسد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در اکتبر ۲۰۱۸ روی تلفن حنان العتر نصب شده بود. در این گزارش آمده است: افشای این اطلاعات جزئی از تحقیق مستمری است که سازمان روزنامه‌نگاری شامل موسسات خبری است که در برنامه پگاسوس برنامه‌ریزی می‌کند، برنامه‌ای که از سوی شرکت ان اس او اسرائیل به دولت‌ها فروخته شده و برای نظارت بر خبرنگاران، سیاستمداران و فعالان حقوق بشر استفاده شد. شرکت ان اس او اعلام کرد، دلیلی برای استفاده از برنامه‌های جاسوسی برای هدف‌گیری العتر وجود ندارد؛ اما بررسی تلفن او که توسط بیل مارزاک از گروه تحقیقات امنیت سایبری Citizen Lab، انجام داده، نشان داد که این برنامه به صورت دستی روی تلفن العتر در حین بازداشتش از سوی مقامات امارات در آوریل ۲۰۱۸ نصب شده است.گروه تحقیقاتی Citizen Lab اعلام کرد، عملیات جاسوسی از سوی مزدور دولت امارات انجام شده است. جمال خاشقجی ماه‌ها قبل از مرگش و پیش از آنکه بخواهد با خدیجه جنگیز در ترکیه نامزد کند، در آمریکا هم با یک مهماندار هواپیما ازدواج کرده بود.

منبع:ایسنا

ارز دارو تامین شد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با دستور رییس جمهور، ارزی که برای دارو نیاز بود تامین شد و کمبود دارویی ما نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است.بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی از اظهارات مطروحه درخصوص کمبود بی سابقه دارو در کشور، اظهار کرد: یکی از مهم ترین کارهای روزانه ما در سازمان غذا و دارو پایش و کنترل کمبودهای دارویی در کشور است و جلسات متعددی در این خصوص برگزار و وزیر محترم بهداشت دستورات لازم را صادر می کنند. دارایی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و با دستور رییس جمهور، ارزی که برای دارو نیاز بود تامین شد، همچنین با توجه به کنترلی که انجام شده کمبود دارویی ما نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است البته تلاش می کنیم این کمبودها به خصوص داروی بیماران خاص را به حداقل برسانیم. رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: درحال حاضر ما برای یک ماه ۴۰ تا ۵۰ کمبود دارو داریم به این معنا که ظرفیت آنها برای یک ماه است و باید داروی مورد نیاز را تامین کنیم بنابراین اولویت خود را در تامین این داروها می گذاریم. وی عنوان کرد: همه اقدامات لازم انجام شده تا ان شاءالله کمبودهای دارویی را برای دی و بهمن ماه به حداقل برسانیم و امیدواریم حمایت ها ادامه داشته باشد تا آخر سال بتوانیم کمبودها را کنترل کنیم. دارایی عنوان کرد: در سراسر دنیا هم در اقلامی حدود ۴۰ تا ۵۰ دارو کمبود وجود دارد که به عوامل متعددی همچون تامین کننده، مواد اولیه و موارد اینچنینی مربوط می شود. ما هم بحث های ارزی و انتقال ارز را داریم اما جای نگرانی نیست.

منبع:خبرنگاران جوان

گاز در اروپا رکورد زد

قیمت گاز طبیعی در اروپا رکورد قبلی خود را شکست و با افزایش تقاضا، رکورد جدیدی را ثبت کرد.قیمت گاز طبیعی در اروپا رکورد قبلی خود را شکست و در معاملات همزمان با افزایش تقاضای ناشی از زمستان سرد در این قاره، رکورد جدیدی را ثبت کرد. دمای هوا در بسیاری از پایتخت‌های اروپایی از پایان هفته گذشته کمتر از صفر ثبت شده است، با این حال بخشی از این افزایش نیز به دلیل بهبود اقتصاد جهانی است که به دلیل افزایش تقاضاست. قیمت گاز مرجع هلندی TTF در اروپا از مرز ۱۶۲.۷۷۵ یورو (۱۸۷.۲ دلار) در هر مترمکعب گذشت که بالاترین سطح تاریخی است. در همین راستا در روز دوشنبه، قیمت‌ ۱۴۸.۵۰ یورو (۱۷۰.۷۷) در هر متر مکعب ثبت شد در حالی که معاملات هفته گذشته ۱۳۶ یورو (۱۵۶.۴ دلار) ثبت شده بود. در اروپا، درخواست‌ها برای ارسال گاز بیشتر از روسیه بی پاسخ مانده است. در نتیجه، قیمت گاز اروپا از ژانویه گذشته بیش از ۶۰۰ درصد افزایش یافته و اکنون از بالاترین رکورد ثبت شده در اکتبر گذشته فراتر رفته است. در اوایل ماه اکتبر، مقامات اروپایی و آمریکایی مسکو را متهم کردند که با توقف ارسال گاز این کشورها را تهدید می‌کند تا اتحادیه اروپا را برای موافقت با خط لوله نورد استریم ۲ از طریق دریای بالتیک تحت فشار قرار دهد. بحران انرژی در اروپا پس‌ از تهدید بلاروس برای قطع عرضه گاز روسیه به این قاره از طریق شبکه خط لوله این کشور تشدید شده است. بلاروس تهدید کرده بود اگر تحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد بحران مهاجرت در مرز غربی بلاروس اعمال شود، اجازه ارسال گاز روسیه به این قاره را نمی‌دهد.

منبع:خبرنگاران جوان

ترکیه روستای «ابو راسین» را به توپ بست

نیروهای ترکیه و عناصر مسلح وابسته به این کشور روز سه شنبه روستای «ابو راسین» در اطراف حسکه واقع در شمال شرقی سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای و راکتی خود قرار دادند. با حمله توپخانه‌ای و راکتی نیروهای ترکیه به روستای ابو راسین در حومه حسکه، اهالی این روستا مجبور به ترک منازل خود شدند. ارتش ترکیه و مزدورانش از داخل پایگاه‌های خود در روستاهای ابوعشبه و عنیق الهوی و همچنین از داخل اراضی خود، روستای ابو راسین را هدف قرار دادند. بنا به این گزارش، در این حمله راکتی و توپخانه‌ای، یک زن و یک کودک ساکن روستای ابوراسین و روستاهای اطراف حکسه کشته شدند. مناطق و روستاهای اطراف حسکه در شمال شرقی سوریه به شکل مکرر هدف حملات توپخانه‌ای و راکتی ترکیه قرار می‌گیرند.

منبع:ایسنا

ریزش ساختمان پنج طبقه در تبریز ۱۲ مصدوم برجای گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی جزییات حادثه فروریزش ساختمان پنج طبقه در خیابان عباسی تبریز را تشریح کرد. محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در اثر انفجار گاز، این ساختمان عصر امروز دچار آتش سوزی و فروریزش شده است. وی خاطرنشان کرد احتمال محبوس ماندن ساکنان ساختمان حادثه دیده وجود دارد. وی ادامه داد دو ساختمان کنار ساختمان حادثه دیده نیز آسیب دیده‌اند. این حادثه تاکنون ۱۲ مصدوم برجا گذاشته است. هنربر گفت: نیروهای امدادی هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها در حال کمک رسانی به حادثه دیدگان هستند. وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی نیز در تکمیل جزئیات این حادثه با اشاره به مصدومیت ۱۲ نفر، گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم از تجمع در محل و در مسیرهای منتهی به محل حادثه جدا خودداری کنند و مسیر را برای خودروهای امدادی باز نگه دارند.

منبع:ایسنا

بسته های یلدای فاطمی توزیع شدند

مسئول کانون جهادی رهروان اهل بیت (ع) گفت : ۳۱۳ بسته یلدای فاطمی به مناسبت شب یلدا بین نیازمندان تبریز توزیع شد. حجت الاسلام و المسلمین حسن چوبدار گفت: ۳۱۳ بسته یلدای فاطمی با مشارکت خیرین بین نیازمندان تبریز توزیع شد. مسئول کانون جهادی رهروان اهل بیت (ع) ادامه داد: شب یلدا یکی از مهم‌ترین شب‌هایی است که باید دست در دست هم دهیم تا هیچ پدری شرمنده خانواده خود نباشد. وی افزود: کانون جهادی رهروان اهل بیت (ع) در بهمن ماه ۱۳۹۸ تأسیس شده و حمایت همه جانبه خود از خانوارهای تحت پوشش و بدون درآمد، تأمین وعده‌های غذایی و هزینه‌های درمانی را در اولویت کاری خود قرار داده است. چوبدار گفت: این کانون جهادی با شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت خود را با تدفین و تغسیل اموات کرونایی در آرامستان وادی رحمت تبریز نیز ادامه داده است. وی در پایان افزود: این کانون جهادی تمام فعالیت‌ها را به صورت خودجوش انجام می‌دهد و از تمام خیرین و هم‌چنین مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز که در شب یلدا کمک‌های مادی خود را از ما دریغ نکردند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

منبع:مهر

ریاض فرودگاه صنعا را هدف قرار داد

جنگنده های متجاوز سعودی-آمریکایی چندین حمله به صنعا پایتخت یمن انجام دادند. جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی شامگاه دوشنبه چندین حمله به صنعا پایتخت یمن انجام دادند. خبرنگار المسیره در صنعا گزارش داد که متجاوزان سه مرتبه به فرودگاه صنعا و دو مرتبه به منطقه النهدین در صنعا حمله کردند. روز یکشنبه نیز جنگنده‌های متجاوز سعودی ۶ بار به مناطق غیر نظامی در منطقه بنی الحارث حمله کرده بودند. ائتلاف سعودی هر بار که در برابر حملات انصارالله شکست می‌خورد به کشتار غیر نظامیان می‌پردازد. یکشنبه شب انصارالله یمن با حملات پهپادی و موشکی به نقاطی در جیزان و خمیس مشیط توانست بار دیگر ضعف دفاعی عربستان را اثبات کند. البته آل سعود به روال همیشگی مدعی شد که این حملات را رهگیری و دفع کرده است. یحیی سریع هفته گذشته نیز در بیانیه‌ای گفت: یگان موشکی ما به فضل خداوند توانست آشیانه جنگنده‌ها در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط و همچنین اهداف حیاتی دیگری در جیزان را با پنج موشک بالستیک هدف قرار دهد. وی تاکید کرد که این موشک‌ها دقیقاً به اهداف برخورد کرده‌اند.

منبع:مهر

طالبان با نظامیان پاکستانی به مشکل خوردند

پس از حملات موشکی پاکستان به شرق افغانستان، طالبان در نخستین تقابل مرزی با نظامیان پاکستانی حصار مرزی ایجاد شده توسط دولت اسلام‌آباد را از بین برد.نیروهای ویژه طالبان در شهرستان «لعل‌پور» ولایت «ننگرهار»، حصار مرزی ایجاد شده توسط نظامیان پاکستانی در امتداد خط فرضی «دیورند» را از بین بردند. براساس گزارش دفتر رسانه‌ای ولایت ننگرهار، نظامیان پاکستانی تلاش داشتند تا حصار مرزی را تقویت کرده و تأسیسات نظامی ایجاد کنند که با واکنش نیروهای طالبان مواجه شد. طالبان با از بین بردن حصار مرزی، سیم خاردارها را به طرف افغانستان منتقل کردند و به نظامیان پاکستانی درباره تکرار چنین اقداماتی هشدار دادند. «محمد بشیر» رئیس بخش اداره امنیت ولایت ننگرهار که مسئولیت عملیات را به عهده داشت، خطاب به نظامیان ارتش پاکستان گفت: «دفعه بعد اگر شما به افغانستان بد نگاه کنید، من این منطقه را به خط مقدم برای جنگ با شما تبدیل می‌کنم».«ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان چندی قبل در اظهاراتی دولت پاکستان را غیراسلامی خواند. مجاهد گفته بود: چارچوب سیاسی پاکستان نشان‌دهنده یک نظام اسلامی نیست. نظام آنها اسلامی نیست. مذهب برای دولت پاکستان مهم نیست. وی پیش از این نیز در یک نشست خبری گفته بود که پاکستان بارها در بسیاری از زمینه‎ها وعده همکاری داده است اما به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

منبع:تسنیم

الحاقیه تشکیل ستاد رسانه فضای مجازی تصویب شد

شورای عالی فضای مجازی به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب الحاقیه تشکیل ستاد رسانه فضای مجازی مقرر کرد در راستای تقویت عملکرد این ستاد، تعدادی از دستگاه‌ها به آن اضافه شوند.جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر امروز سه شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در آن، ضمن تصویب الحاقیه تشکیل ستاد رسانه فضای مجازی، دستگاه‌های عضو این ستاد موظف شدند به‌صورت برخط با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند. در این جلسه، همچنین طرح الزامات و اقدامات مرتبط با کاربری منظومه های ماهواره‌ای در فضای مجازی مطرح و مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تنظیم مقررات فعالیت ارائه کنندگان خدمات مزبور در کشور اقدام کند و مقررات حاکم بر حقوق سرزمینی در ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای را تدوین، تصویب و به ارائه کنندگان بین المللی این خدمات و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط اعلام کند.

منبع:ایرنا

قلعه قاضی بندرعباس لرزید

زلزله ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر منطقه قلعه قاضی از توابع شهرستان بندرعباس به مدت ۱۲ ثانیه لرزاند که موجب وحشت مردم این شهر شد.این زلزله ساعت ۲۰ و ۶ دقیقه سه شنبه شب درطول جغرافیایی ۵۶.۲۴۹ و عرض جغرافیایی ۲۷.۵۵۷ در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد. بخش قلعه قاضی در ۴۰کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده و هنوز گزارشی از خسارت های احتمالی اعلام نشده است.

منبع:ایرنا

سازمان ملل درخواست لغو تحریم‌های ایران را داد

دبیر کل سازمان ملل و معاون سیاسی او در نشست شورای امنیت، خواستار لغو تحریم‌های ایران و تمدید معافیت برخی کشورها از تحریم‌های ایران شدند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و رزماری دیکارلو معاون سیاسی او روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل از آمریکا خواستند تحریم‌های ایران را لغو کرده یا معافیت کشورهای وارد کننده نفت ایران، را تمدید کند. دیکارلو در این نشست شورای امنیت با موضوع منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای گفت:من و دبیرکل از آمریکا می‌خواهیم تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند یا طبق چیزی که در برجام مقرر شده، معافیت‌هایی از این تحریم‌ها اعمال کند و معافیت‌های مربوط به تجارت نفت با ایران را تمدید کند. او افزود: همچین تمدید معافیت از تحریم‌ها مربوط به برخی فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی در نیروگاه بوشهر، تاسیسات فردو و رآکتور اراک حائز اهمیت است. تمدید معافیت از تحریم‌ها علاوه بر این، برای انتقال اورانیوم غنی شده به خارج از ایران در ازای اورانیوم طبیعی لازم است.

منبع:شبکه خبر

فناوری‌های پیشرفته به رزمایش پیامبر اعظم ملحق شدند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کیفیت، اثربخشی و دقت عمل سامانه‌ها را نقطه اوج تلاش و عمل نیروی دریایی سپاه عنوان کرد و گفت ورود فناوری‌های جدید، نشانگر دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت خود است.سرلشکر پاسدار حسین سلامی در حاشیه برگزاری دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ که در سواحل خلیج‌فارس و منطقه عمومی جنوب کشور در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شاهد صحنه یک رزمایش دقیق و واقعی بودیم، گفت: کیفیت، اثربخشی و دقت عمل سامانه‌ها نقطه اوج تلاش و عمل برادران نیروی دریایی سپاه بود. فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز شاهد بودیم که هم پهپادهای نیروی دریایی سپاه به صورت دقیق از فواصل مختلف اهداف را مورد اصابت قرار دادند و هم موشک‌های بالستیک به‌عنوان پدیده‌های جدید نیرو و موشک‌های کروز اهداف ازپیش‌تعیین‌شده در فواصل و با شرایط مختلف را با دقت صد درصد مورد اصابت قرار دادند. سلامی، دقت در اصابت به اهداف، انعطاف در بردهای متفاوت و قابلیت عملیات هم‌زمان روی هدف‌های ثابت یا متحرک را از وجوه برجسته این مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ برشمرد و عنوان کرد: با ارزیابی دقیقی که از منحنی‌های رشد قدرت دفاعی دارم، در دو روز اخیر در نیروی دریایی سپاه جهش در قدرت دفاعی را ملاحظه کردم. وی تاکید کرد: ورود فناوری‌های جدید اعم از هوش مصنوعی و فناوری استفاده از پهپادها در اعماق متعدد و موشک‌ها در طیف وسیعی از بردها با دقت‌های قابل‌قبول، نشانگر دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت خود است.

منبع:شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha