چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
وزیر ارشاد

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش سیاسی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی در حمایت از فدائیان اسلام و شهید نواب و همچنین اعلام مرجعیت امام(ره) اشاره کرد و آن از مهمترین نکات درخشان در کارنامه سیاسی عمر پربرکت این بزرگوار عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، اسماعیلی در همایش نکوداشت آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی که در محل مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، مهمترین وجه در خطه خراسان را فقاهتی و علمی برشمرد که این حوزه را به برکت وجود حضرت رضا(ع) به مرکز علم و فرهنگ تبدیل کرده است.

وی به وضع علمی و فرهنگی و درخشش علما و بزرگان این عرصه ها در خراسان اشاره و خاطر نشان کرد: در ۲۰۰ سال اخیر جریان فقاهتی غالب شده و فقه سیاسی تشیع در اوج آن، حاکمیت سیاسی را هم به دست آورده که یکی از مهمترین ستون های شکل گیری اش حوزه علمیه مبارکه خراسان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بزرگانی که از این حوزه نقش آفرینی کرده اند، بسیارند و یکی از ایشان که به آموختن علم فقه و اصول در مشهد پرداخته آیت الله العظمی حسینی شاهرودی است.

اسماعیلی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند که در دولت مردمی و انقلابی، نمادهای مهم را در زمینه احیای هویت ایرانی اسلامی، ترویج کند و پاس بدارد.

وی ادامه داد: برای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در برنامه تحولی وزارتخانه یک جایگاه مهم برای ترویج بزرگان در حوزه های مختلف پیشبینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این وزارتخانه با همین رویکرد در کنگره نکوداشت آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی حضور یافته، اعلام کرد که این امر یکی از وظایف قطعی وزارت متبوعش است و وظیفه تسهیل گری دارد.

وی با اشاره به اینکه کار مهمی درباره برگزاری این همایش صورت گرفته و متفاوت از همایش هایی است که به صورت سنتی و معروف برگزار می شود، ابراز کرد: بخش مهمی از آثار آیت الله العظمی حسینی شاهرودی به چاپ رسیده و از نگاه های فرهنگی و هنری از قبیل چاپ رمان انجام شده است.

اسماعیلی ابراز کرد: از برکات ایشان همین بس که با گذشت حدود ۵۰ سال از تاریخ رحلت، همایشی با این عظمت در کشور برگزار شده و می شود.

وی به نقش سیاسی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی در حمایت از فدائیان اسلام و شخصیت مبارز شهید نواب و همچنین اعلام مرجعیت امام عظیم الشان اشاره کرد و آن از مهمترین نکات درخشان در کارنامه سیاسی عمر پربرکت این بزرگوار عنوان کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha