چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ش

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه هیچ موقع از بیان امام راحل و رهبری تزلزل و شک به گوش نخورده است، گفت: کسی که تربیون نماز جمعه را به دست می گیرد باید اعتقاد مردم را راسخ تر، ثابت تر و محکم تر بیان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، در گردهمایی ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان، اظهارداشت: پیامبراکرم (ص) و حضرت ابراهیم(ع) دو الگوی معرفی شده برای بشریت در قرآن می باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه حضرت ابراهیم با دل سلیم به سمت خدا رفت، افزود: بر اساس آیات قرآن چون حضرت ابراهیم(ع) شیعه نوح بود، معلوم می شود ماهم باید تابع سنت ابراهیم باشیم.

وی، به رسالتی که مقام معظم رهبری در سنگر نماز جمعه به ائمه جمعه سپرده اشاره کرد و گفت: یک امام جمعه برای بیان خطبه های نماز جمعه، علاوه بر داشتن بدن پاک و آمادگی ذهنی، سلامت فکری، ذهنی و جسمی سالم، باید از تندروی، کج روی و انحرافات به دور باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه هیچ موقع از بیانات امام راحل و رهبری تزلزل و شک به گوش نخورده است، افزود: کسی که تربیون نماز جمعه را به دست می گیرد باید اعتقاد مردم را راسخ تر، ثابت تر و محکم تر کند.

عضو خبرگان رهبری در سیستان و بلوچیستان، تصریح کرد: ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، مسئولان اجرایی، شهرداران، نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در برخورد با مردم باید از ظرفیت فکری، علمی، دینی و معنوی سالم برخوردار باشند.

وی، با بیان اینکه فرد دین‌دار نباید نسبت به دین خود شک داشته باشد، ادامه داد: همانطور که یک فرد دین دار و مسلمان نباید نسبت به دینی که دارد شک داشته باشد، یک فرد انقلابی در نظام اسلامی ایران هم نباید نسبت به انقلاب شک داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با اشاره به اینکه افراد شک دار از قلب سلیم برخوردار نیستند، گفت: در حالی که امام راحل فرمود از یک لحظه جنگ پشیمان نیستیم، افرادی را داشتیم که به دلیل نداشتن قلب سلیم می گفتند اگر بعد از فتح خرمشهر به صلح تن در می دادیم خیلی خوب بود.

وی، در پایان با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل برخورداری از قلب سلیم همه چیز خود را در راه خدا و دین اسلام داد، افزود: کسی که قلب سلیم، خدامدارانه، خداباورانه و خدامحورانه دارد ریاکار و شکاک نمی شود.

نقش امامان جمعه در تحکیم اعتقادات مردم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha