دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نقدینگی

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین اولویت های تیم اقتصادی دولت باید تلاش در جهت مهار نقدینگی موجود در کشور باشد.

دکتر محمدجواد توکلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که تورم و رشد نقدینگی در وضعیت فعلی، فشار مضاعفی بر معیشت مردم و کسب و کارها وارد کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت باید مقابله جدی با تورم و به تبع آن ساماندهی وضع معیشتی مردم و نیز مهار رشد نقدینگی باشد، چرا که با وجود رشد فزاینده نقدینگی و عدم تدبیر مناسب در این باره نمی‌توان موفق به مهار تورم شد.

وی همچنین افزود: هر چند بخشی از مشکلات، ناشی از تحریم و فشار دشمن بوده اما به هر حال نمی‌توان چشم بر سو مدیریت‌ها در سال‌های اخیر بست و لذا آسیب شناسی و تحلیل دقیق در این رابطه به ما برای پیدا کردن راهکارهایی جهت غلبه بر مشکلات فعلی بسیار کمک می‌کند.

این اقتصاددان حوزوی خاطرنشان کرد: به جهت رشد تورم در این سال‌ها، متأسفانه سفره‌های مردم عملاً کوچک‌تر شده و این در حالی است که مشکل بیکاری نیز همچنان یکی از مشکلات جدی جامعه ما محسوب می‌شود که در این خصوص نیازمند تلاش در راستای جهش تولید از جمله در حوزه مسکن هستیم.

وی همچنین با بیان این که کنترل واردات و حمایت از تولید می‌تواند در فضای فعلی باعث رونق اقتصادی شود، بیان داشت: البته باید به سمت ثبات اقتصادی حرکت کرد چرا که شوک‌های اقتصادی برای جامعه خسارت‌های بسیاری به همراه می‌آورد و در شرایط فعلی بیش از هر چیز نیازمند آرامش و ثبات اقتصادی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha