دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مونا جامی پور

حوزه/عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: چنانچه حقیقتاً می خواهیم که در عرصه های مختلف کشور شاهد تحول علمی باشیم، یکی از مهم ترین الزاماتش، حمایت هدفمند از جریان پژوهش است.

دکتر مونا جامی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: به هر میزان که به تحقیقات و پژوهش‌ها بهای لازم داده شود، زمینه سازی برای رشد و پیشرفت علمی صورت گرفته و به همان میزان شاهد اقتدار علمی کشور خواهیم بود.

وی همچنین افزود: بدون شک در راستای تحقق اهداف مورد نظر در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، نظامی، بهداشتی، خدماتی و … باید از ظرفیت پژوهشگران به خوبی استفاده شود و اینکه به ویژه پیوند مناسبی میان دولت، دانشگاه و صنعت با بهره گیری از همین ظرفیت شکل بگیرد.

وی گفت: از دیگر بایسته‌ها در همین راستا شناسایی و احصاء اولویت‌های پژوهشی است تا بر اساس همین اولویت‌ها که ریشه در نیازهای مهم جامعه و نظام اسلامی دارد، بتوان به تدریج به تحقق اهداف مدنظر در ابعاد علمی و پژوهشی همت گماشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) همچنین اظهار داشت: البته باید توجه داشت که اولویت‌های پژوهشی نباید به شکل فرمالیته و صوری تعیین شود، بلکه می‌بایست بر اساس نیازهای کلیدی جامعه این کار صورت گیرد و مهم‌تر اینکه از اولویت‌های پژوهشیِ معین شده، به درستی حمایت به عمل آید.

جامی پور در خاتمه افزود: خوشبختانه ما در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و از حیث توان علمی منابع انسانی، ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و باید از این توانمندی‌ها در عرصه پژوهش به درستی استفاده شود تا بتوانیم بر پایه نیازسنجی‌های صورت گرفته، به حل مشکلات بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha