یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برنامه

حوزه/ باید طرح شفافیت آرا کامل شود و نماینده اطلاعات خود از یک موضوع را به طور شفاف برای مردم بیان کند. البته حتماً باید نماینده فرصت توضیح داشته باشد؛ در واقع طرح شفافیت موجب ارتقاء دانش و سواد سیاسی مردم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدمهدی مفتح در برنامه «سلام تهران» با اشاره به ویژگی‌های رفتاری شهید مفتح، گفت: پدرم در ماه‌های آغازین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در ۲۷ آذر ۵۸ به شهادت رسید. او انسان بسیار فعال و پرتلاشی بود، و در راستای پیروزی انقلاب تلاش زیادی کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شهید آیت الله مفتح، از آغاز جوانی که از همدان به قم آمدند، خدمت امام آموزش دیدند و بعد از درگذشت آیت‌الله العظمی بروجردی هم، تنها شخصی بودند که ارتباط بسیار نزدیکی با امام داشت. علاقه پدرم به امام بسیار زیاد بود، به طوری که در اولین سخنرانی امام در ایران در بهشت زهرا (س)، در کنار امام نشسته بود.

وی با اشاره به تلاش‌های شهید مفتح و سفرهای تبلیغی و استانی ایشان در سال‌های مبارزاتی، افزود: در سال‌های پایانی رژیم پهلوی، بزرگ‌ترین نماز عید فطر در سال ۵۷ را برپا نمود و بعد از نماز نیز، اولین راهپیمایی مردم با شعار مرگ بر شاه شکل گرفت.

نماینده مردم تویسرکان با اشاره به کمبود پزشک در کشور، گفت: در شهر تویسرکان هم با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم. در ایران استعداد و افراد درس‌خوان زیاد است که علاوه بر توانایی تأمین نیاز کشور به پزشک، می‌توان نیاز کشورهای دیگر را نیز تأمین کرد. اما مسئله تعارض منافع وجود دارد که بی‌ارتباط به این وضع امروز نیست. افزایش تعداد پزشکان در کشور با منافع افرادی که تصمیم‌گیرنده هستند، مغایرت دارد. منافع این افراد در افزایش پزشک نیست؛ حالا بر سر مردم چه خواهد آمد، توجهی به آن ندارند.

وی با اشاره به تصویب اخذ مالیات از پزشکان و لزوم اجرای این قانون، تصریح کرد: سازمان مالیات باید تدبیری برای اجرای این مصوبه قانونی بیندیشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مدافعان طرح شفافیت هستم، افزود: موضوع شفافیت مهم است و حتی‌الامکان باید سریع‌تر عملیاتی شود. البته ممکن است مشکلاتی در اجرای آن به وجود آید. باید در نظر گرفت ممکن است در یک موضوع، بنا بر زوایایی که مردم از آن بی‌اطلاع هستند، نماینده‌ای نظر خود را تغییر دهد؛ اگر این ادله برای مردم بیان شود، آنها هم با نمایندگان همراه و همدل می‌شوند. اما اگر فرصت بیان وجود نداشته باشد، مردم یکسری داده دارند و نماینده هم با داده‌های خود به نتیجه دیگری می‌رسد و در مجموع جمع‌بندی چیز دیگری خواهد بود. بنا براین باید طرح شفافیت آرا کامل شود و نماینده اطلاعات خود از یک موضوع را به طور شفاف برای مردم بیان کند. البته حتماً باید نماینده فرصت توضیح داشته باشد؛ در واقع طرح شفافیت موجب ارتقا دانش و سواد سیاسی مردم خواهد شد.

وی در خصوص قانون واردات خودرو با اشاره به حساسیت شورای نگهبان به قوانین و انطباق آن با شرع و ضوابط جمهوری اسلامی، اظهار داشت: مسئولین وظیفه دارند که توان تولید داخل را افزایش دهند. کشور ما نباید بازار محصولات کشورهای دیگر باشد. این رشد با رقابت، بیشتر می‌شود. صنعتی که رقیب ندارد، به مرور از بین می‌رود. در صنعت خودرو هم باید مقداری تولیدات خارجی وارد کشور شود، تا صنعت داخل را تقویت کند. برای رونق اقتصاد هم تا جایی که ضربه مهلک به تولید داخل نزنیم این اتفاق باید رخ دهد.

مفتح با بیان اینکه نباید فقط شرکت خودروساز، واردکننده خودرو باشد، یادآور شد: هدف ما این است که انحصار را بشکنیم. باید میزان واردات کنترل شود و هر فرد تا جایی که می‌تواند این کار را انجام دهد.

نماینده مردم تویسرکان در پایان برنامه با اشاره به تولید پسته در این شهر نیز گفت: متأسفانه پسته تویسرکان دیگر با آن کیفیت قبلی تولید نمی‌شود؛ ما بسیار تلاش کردیم که مردم از نظر توان تولید تقویت شوند و خودشان محصولشان را به قیمت مناسب به فروش برسانند. اتاق بازرگانی هم در کنترل دلال‌های بازار بسیار کمک کرد.

گفتنی است: برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha