پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی

حوزه/ دکتر هاشمی گلپایگانی از حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر از آمران به معروف و ناهیان از منکر این فریضه مهم الهی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در صورت بی‌توجهی مدیران ادارات، مسئولان دستگاه‌ها و نهادها در راستای تذکر شهروندان نسبت به ترک معروفات و انجام منکرات، با آن مدیر متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، درپی برخورد ناشایست یکی از مدیران ادارات استان خوزستان با یک شهروند درپی تذکر بابت بدحجابی یکی از کارکنان آن اداره، دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن تقدیر از شهروند خوزستانی که اقدام به احیای فریضه الهی نمود اظهار کرد: هیچ مدیری حق ندارد نسبت به تذکر امر به معروف و نهی ازمنکر بی‌تفاوت باشد و باید به حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر اقدام کند و در اجرای این واجب شرعی و قانونی نباید ترک فعل نماید.

وی گفت: در صورتی که شهروندی در اداره‌ای با منکری در تمامی زمینه‌های دینی، فرهنگی، اقتصادی و… مواجه شد، ابتدا از مدیر آن اداره درخواست رفع منکر نماید و درصورت بی‌اعتنایی و عدم پیگیری و رسیدگی مسئول مربوطه، با ارتباط با شورای امر به معروف و نهی از منکر آن اداره یا نهاد، از شورا بخواهد مدیر مربوطه را ارشاد نمایند و در صورتی که شورای اداره بی توجهی نمود به ستاد استان مراتب را اطلاع رسانی و پیگیری نماید.

دکتر هاشمی گلپایگانی افزود: پس از اطلاع‌رسانی شهروندان، این ستاد براساس اصل هشتم قانون اساسی و لزوم امر به معروف و نهی از منکر مردم به دولت و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوبه ۲۳/۰۱/۹۴ مجلس شورای اسلامی و در راستای مأموریت‌های این ستاد با آن مدیر متخلف برخورد و به دستگاه‌های ذیصلاح و مردم معرفی می‌نماید.

وی اظهار کرد: مدیران تمامی ادارات براساس مصوبه مجلس موظفند از شهروندانی که اقدام به انجام فریضه مهم الهی امر به معروف و نهی از منکر می‌نمایند حمایت کنند.

قائم مقام رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: همانطور که در روایات متعدد آمده است امر به معروف و نهی از منکر اگر در جامعه‌ای اجرا نشود آن جامعه رو به سقوط و انزوا خواهد رفت.

دکتر هاشمی گلپایگانی گفت: همانطور که این ستاد با منکرات برخورد می‌کند از مدیران و آحاد مردم که در احیا این فریضه پیش قدم می‌شوند تقدیر و تشکر می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف خوزستان، چندی پیش یکی از شهروندان خوزستانی زمانی که برای انجام امور اداری خود به یکی از نهادهای دولتی مراجعه کرده بود، با بدحجابی یکی از کارکنان آن اداره روبرو می‌شود و این نکته را به مدیر آن اداره اطلاع رسانی می‌کند.

متأسفانه مدیر اداره به جای برخورد با کارمند خاطی، با این شهروند ناهی از منکر برخورد نامناسبی انجام می‌دهد که ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان در راستای مأموریت‌ها حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر به مسئله ورود می‌کند و با تشکر از ریاست محترم آبفای اهواز و معاونت مطالبه گری در تهران که خود پیگیر موضوع شدند، نهایتاً با مدیر متخلف برخورد و آن مسئول پس از قبول اشتباه خود، طی مراسمی از این شهروند خوزستانی عذرخواهی نمود.

گفتنی است، رویه فوق، برنامه‌ای برای همه ادارات و نهادهای حاکمیتی خواهد بود و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به جد در راستای گشت ارشاد مسئولین این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    با واقعیت جامعه نمیشود در گیر شد . جامعه بخشی از منکرات را قبول کرده است . بر خورد هم نتیجه ای جز تنفر ندارد . فقط و فقط کار فرهنگی .