دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس

حوزه / مسئول مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، یکی از خصوصیات آن عالم ربانی را انجام فعالیت مستمر علمی دانست و گفت: ایشان روزی ۱۶ ساعت فعالیت مستمر علمی داشتند و این خود نکته بسیار جالبی در زندگی ایشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی در مراسم بزرگداشت عالم گرانقدر مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی که در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد، مهمترین ویژگی شخصیتی مرحوم آیت الله مصباح یزدی را دفاع از ولایت، حقانیت مکتب شیعه، تبیین مبانی دینی و ولایت فقیه عنوان کرد و بیان داشت: ایشان در زمانی این کار را انجام دادند که بسیاری بصیرت لازم در دفاع از ولایت و ولایت فقیه و دین را نداشتند.

مسئول مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، از دیگر ویژگی‌های آن عالم ربانی را بصیرت افزایی و حضور به موقع در صحنه و در دفاع از جایگاه ولایت فقیه دانسته و افزود: اوج این مسئله را باید در سال ۷۰ نگاه کرد. در دهه ۷۰ شرایط مدیریت جامعه در دست گروهی بود که همه جور تاخت و تازی علیه دین و اسلام و ولایت فقیه انجام می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی در آن شرایط حساس با تمام قوا و قدرت در مقابل سخنان بی پایه و اساس این افراد ایستاد و همه نوع خطر را هم به جان خرید.

وی بیان داشت: ایشان برای تبیین مسئله ولایت، اسلام و ولایت فقیه به استان‌های کشور سفر می‌کردند و اقدام به روشنگری علیه فعالیت این حزب می‌پرداختند.

شاگرد مرحوم آیت الله مصباح یزدی، گفت: آن عالم ربانی حتی به این امر بسنده کرده و برای تشریح مبانی دینی و الهی به مراکز علمی دنیا رفته و سخنرانی می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی در ادامه مهمترین عوامل بصیرت را شناخت حق از باطل، قطع وابستگی به دنیا، برخورداری از تقوای الهی و داشتن اخلاص عنوان کرد و اظهار داشت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی این عوامل را به خوبی در خود تجلی داده بود و همین مسئله موجب شده از بسیاری از افراد جلوتر باشند.

مسئول مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، یکی از خصوصیات آن عالم ربانی را انجام فعالیت مستمر علمی دانست و گفت: ایشان روزی ۱۶ ساعت فعالیت مستمر علمی داشت و این خود نکته بسیار جالبی در زندگی ایشان بود.

شاگرد مرحوم آیت الله مصباح یزدی، مبارزه با ترویج بی خدایی، مارکسیست، تربیت شاگردان دینی و… را از دیگر خصوصیات استاد خود عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha