پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آنچه تمدن غربی به عنوان هویت برای بانوان طراحی کرده، در فضای مجازی ظهور و بروز پیدا کرده است، گفت: امروز بسیار ضروری است که اجازه ندهیم دشمن هویت خیالی و پوچی که هیچ پشتوانه عقلی و دینی ندارد را به بانوان معرفی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که فرمودند: "سه چیز در دنیا محبوب من است و یکی از آنها جامعه زنان است"، اظهار داشت: اینکه جامعه بانوان محبوب پیامبر اسلام معرفی شده، یعنی آنکه اراده الهی بر محبت زنان تعلق گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این حدیث از پیامبر (ص) نشان می‌دهد که زنان مورد توجه پروردگار هستند، گفت: مگر می‌شود انسانی که محبوب پیامبر است، مراحل تکامل و رشد را طی نکند و یا حتی جایگاهی کمتر از مردان داشته باشد.

امام جمعه همدان افزود: صنف یا شخصی که محبوب پیغمبر است، یعنی مورد نظر و محبوب خداوند است و لذا اینکه زنان محبوب پیامبر معرفی شده‌اند، نشان دهنده این است که این جامعه از لحاظ خلقت تکوینی مورد توجه پروردگار عالم هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از عرفا جامعه زنان را از نظر سیر و سلوک، بالاتر و یا مساوی جامعه مردان می‌دانند، مطرح کرد: تکامل جامعه زنان در دوران دفاع مقدس و در زحمات و مجاهدت‌هایی که این قشر کشیدند به خوبی نمایان شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: اینکه حضرت امام (ره) فرمودند: "اگر زنان نبودند، انقلاب پیروز نمی‌شد"، یک شعار سیاسی نیست، بلکه نشأت گرفته از نگاه عرفانی، واقع بینانه و اسلامی عمیق به نقش زنان در مسائل عرفانی، اجتماعی و سیاسی است.

وی با تقدیر از مجاهدت‌ها و نقش آفرینی بانوان در دوران هشت ساله دفاع مقدس، اظهار داشت: با وجود آنکه دوران دفاع مقدس به پایان رسیده، اما امروز نیز جامعه بانوان دارای نقش بسیار حساسی در جامعه هستند و آن نیز دفاع هویت دینی و ملی زنان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: همان طور که امروز از عملکرد و اقدام صحیح بانوان در دوران دفاع مقدس تقدیر می‌شود، با عملکرد صحیح در زمان فعلی، آیندگان نیز از ما به نیکی یاد خواهند کرد.

وی، یکی از مهم‌ترین وظایف جامعه بانوان را حفظ هویت دینی جامعه زنان برشمرد و گفت: دشمن درصدد ایجاد بحران هویتی در جامعه و خصوصاً جامعه بانوان است و لذا نباید اجازه دهیم تا دشمن هویت ساختگی برای بانوان طراحی کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه آنچه تمدن غربی به عنوان هویت برای بانوان طراحی کرده، در فضای مجازی ظهور و بروز پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: امروز بسیار ضروری است که اجازه ندهیم دشمن هویت خیالی و پوچی که هیچ پشتوانه عقلی و دینی ندارد را برای جامعه بانوان معرفی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha