جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مریم مجتهدزاده رئیس نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس

حوزه/ مریم مجتهد زاده با اشاره به تدوین سند راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس، ابراز امیدواری کرد که این سند راهبردی به عنوان واحد درسی در دانشگاه‌های کشور تدریس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مریم مجتهدزاده، رئیس نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم خواهر دباغ، اظهار داشت: این بانو سختی‌ها و اقدامات بزرگی را در دوران پیش و پس از انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس متقبل شدند و لذا باید در آن دوران بود تا بفهمیم خانم دباغ چه کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان باید از این ظرفیت عظیم به نحو احسن استفاده کند، مطرح کرد: بانوان همدانی ضمن آنکه خواهر دباغ را باید به عنوان الگوی خود انتخاب کنند، لازم است تا پرچمدار معرفی این بانو در جامعه باشند.

رئیس نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به تدوین سند راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس، یادآور شد: امیدوارم این سند راهبردی به عنوان واحد درسی در دانشگاه‌های کشور تدریس شود تا آنکه بتوانیم به بهترین نحو نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس را به عنوان مدلی جدید از نقش آفرینی بانوان در جامعه ارائه دهیم.

وی افزود: در دوران گذشته اگر صحبت از مجاهدت‌های بانوان صدر اسلام می‌شد، باورش سخت بود، اما امروز با وجود زنان تاریخ‌ساز و مشاهده مجاهدت‌های آنان در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از انقلاب، دیگر نیازی به اسطوره سازی برای جامعه بانوان نداریم چرا که همه آن را به چشم دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه مجاهدت بانوان در دوران انقلاب اسلامی در تربیت فرزندان صالح، بسیار ارزشمند بود، عنوان کرد: مادران با تربیت صحیح، فرزندان خود را روانه جبهه‌های نبرد با دشمن و دفاع از اسلام کردند و این مسئله‌ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

رئیس نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هر آنچه که یک انسان برای رسیدن به کمال نیاز داشت را می‌توان پیدا کرد، خاطر نشان کرد: معرفی این دوران و تبدیل آن به یک الگو موضوع بسیار مهم و البته ضروری است که باید به صورت جدی پیگیر آن باشیم.

وی دفاع مقدس را درس خودسازی دانست و یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب در برابر دشمنان با قدرت ایستاده‌اند، به این جهت است که شهدا پشتوانه این حکومت هستند، شهدایی که با ایثار و از جان گذشتگی ماندگاری انقلاب را رقم زده‌اند.

مجتهدزاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ورود در بحث جهاد تبیین، گفت: امروز در فضای مجازی شاهد بیشترین و بی‌رحمانه‌ترین هجمه‌ها علیه انقلاب و اسلام هستیم و اگر به درستی دستاوردها و اقدامات انقلاب تبیین نشود، دشمن سریعاً نقشه‌های خود را اجرایی می‌کند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha