پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ارومیه

حوزه / حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: امروز غنی سازی هسته ای ۶۰ درصد از ۳۰۰ کیلو گذشته است و اگر تحریم ها برداشته نشود غنی سازی ۹۰ درصد را هم شروع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان از پشتوانه‌های اصلی انقلاب هستند، اظهار داشت: دشمن خواب‌های آشفته‌ی زیادی در رابطه با انقلاب دیده بود و بیش از ده سال نقشه کشیده بودند تا به انقلاب ضربه بزنند و در سال ۶۸ که امام خمینی (ره) رحلت کرد دشمن خیال می‌کرد می‌تواند انقلاب را از بین ببرد و حضور بی نظیر مردم در تشییع حضرت امام، دشمن را مأیوس کرد.

وی ادامه داد: بعد از ۶۸ دشمن برنامه بلند مدت برای ایجاد فتنه طرح تشییع و در سال ۷۸ شروع بخشی از آن را عملیاتی کرد که با تیزهوشی مردم خنثی شد و اوج آن، فتنه سال ۸۸ بود که با حماسه عظیم سیاسی مردم و حضور چهل میلیونی مردم در انتخابات دشمن را شگفت زده کرد و تاکنون مثل آن در انتخابات رخ نداده است و دشمن آشوب‌های سال ۸۸ را به وجود اورد و ۸ ماه کشور را درگیر کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی‌ها بعد از دوازده سال هنوز کلمه فتنه را بر زبان نمی‌آورند و از آن به حوادث ۸۸ یاد می‌کنند، در حالی که قرآن ریشه‌های هواپرستی و دنیا و مقام پرستی را از شاخصه‌های فتنه عنوان می‌کند و در ۸۸ ما این مسئله را به وضوح دیدیم.

وی گفت: قبل از شمارش آرا سران فتنه مصاحبه کرده و خود را پیروز اعلام کردند و کلید آشوب و فتنه را کلید زدند و دروغ بزرگ تقلب در انتخابات عامل اصلی فتنه شد و دشمن بر آن موج سواری کرد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تصریح کرد: عاملین فتنه ۸۸ هنوز از اشتباه خود توبه نکرده اند و برخی با همراهی با فتنه و عده‌ای با سکوت می‌خواستند به چهل میلیون رأی مردم، خط بطلان بکشند و به رهبر انقلاب پیشنهاد دادند که باید انتخابات باطل شود اما مقام ولایت به عنوان سکاندار انقلاب اجازه ندادند.

وی با بیان اینکه در طول این انتخابات همه احزاب رأی آورده اند و مردم تعیین کننده انتخابات هستند و ولایت هم حافظ آن است و تابعین هوا و هوس به دنبال بی قانونی بودند، گفت: با شعار پیروی از امام با امام مخالفت کردند و با شعار قانون‌مداری با قانون به مقابله برخاستند، باطل اگر به خود لباس حق بپوشد شناخته نمی‌شود و سردمداران فتنه ۸۸ از سابقه داران انقلاب بود و وقتی آثار عزاداری امام حسین آتش زدند و از آن تبری نجستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت ایران به بلوغ فکری رسیده است و دیگر دشمن نمی‌تواند آن‌ها را فریب بدهد و این را در تشییع جنازه سردار سلیمانی نشان دادند و خون بهای این سردار عزیز خروج آمریکا از منطقه می‌باشد و این مسئله در حال محقق شدن است و جبهه مقاومت در منطقه تکثیر شده است و هسته‌های مقاومت در حال شکل گرفتن است.

وی با تاکید بر لزوم اتحاد، همبستگی و همراهی کشورهای منطقه، گفت: باید مرزهای بین کشورهای اسلامی برداشته شود و اتحادیه کشورهای اسلامی به معنای واقعی کلمه ایجاد گردد تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی بصیرت و آگاهی و تمسک به ولایت را از راه‌های مقابله با فتنه عنوان کرد و افزود: آن‌هایی که در بحران‌ها دچار لرزش می‌شوند یا بی بصیرت هستند و یا اتصالی با ولایت ندارند برای برخورد با فتنه‌ها باید همیشه در صحنه باشیم و حقایق را بیان کنیم.

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل سال اشاره کرد و گفت: ایران امروز به یکی از کشورهای بزرگ هسته‌ای جهان تبدیل شده است و اورانیوم غنی شده در کشور به بیش ۸ هزار کیلو رسیده و غنی سازی ۶۰ درصد از ۳۰۰ کیلو عبور کرده است و اگر دشمن تحریم‌ها را برندارد غنی سازی ۹۰ درصد را هم شروع خواهی کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران نه تنها به تولید کنندگان پهباد در جهان تبدیل شده بلکه فن‌آوری آن را به کشورهای منطقه نیز انتقال داده است، اضافه کرد: رزمایش اخیر نشان داد که ایران این قدرت را دارد که هر کجا را بخواهد نشانه برود و اگر دشمن اگر دست از پا خطا کند مثل پایگاه‌های دشمن در سوریه و عراق که مورد هدف موشک‌ها قرار گرفت، مراکز استراتژی دشمن را هدف قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: برای استمرار پیشرفت‌ها باید مشکلات اقتصادی حل شود و این مسئله از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس و دولت است و مصوبات اخیر مجلس نیز در این رابطه بود و حذف یارانه‌های پنهان و ارز ترجیحی و مقابله با رانت‌خواری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha