جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خاتمی

حوزه/ امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم نشان دادن عشق و علاقه مردم به سردار سلیمانی گفت: هرکس که بخواهد می‌تواند در روز شهادت او با نصب یک پرچم و یا پوستر بر سر درب منزل خود، حاج قاسم را عزیز شمرده و علاقه‌اش را به او نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، گفت: سردار سلیمانی نه تنها قهرمان ملت ایران است، بلکه سردار دل‌ها و قهرمان تمام انسان‌های آزاده و آزادی‌خواه، در همه جای دنیا است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند او مرد میدان در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و نظام بود، گفت: به فرمایش رهبری، سیمای انسانی شهید سلیمانی سیمای انسان والای تمدن انسانی است.

امام جمعه زنجان اظهار کرد: قطعاً صاحبان قلم و اندیشه و به ویژه آنهایی که مهارت فرهنگی دارند، باید سردار سلیمانی را به عنوان یک الگو برای نسل جوان بشناسانند.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه حضرت آقا فرموده‌اند من یاد شهید سلیمانی را هرگز فراموش نمی‌کنم، افزود: مردم به ویژه در استان زنجان که پایتخت شور و شعور حسینی است، باید بدانند که شهید سلیمانی هرگز فراموش شدنی نیست.

وی با تاکید بر لزوم نشان دادن عشق و علاقه مردم به سردار سلیمانی گفت: هرکس که بخواهد می‌تواند در روز شهادت او با نصب یک پرچم و یا پوستر بر سر درب منزل خود، حاج قاسم را عزیز شمرده و علاقه‌اش را به او نشان دهد.

حماسه ۹ دی نباید فراموش شود

امام جمعه زنجان در ادامه با تقدیر از حضور مردم در آئین حماسه ۹ دی اظهار داشت: حماسه نهم دی باعث افتخار و عزت است و همانگونه که حماسه‌های مختلف از اول انقلاب تاکنون فراموش نشده است، حماسه ۹ دی هم نباید فراموش شود.

خاتمی با تاکید بر اینکه انگیزه‌هایی از سوی دشمنان برای فراموش کردن حماسه ۹ دی وجود دارد گفت: حماسه ۹ دی، روز بصیرت و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و تجدید بیعت با رهبری است.

آنهایی که زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند انسان را خوب نمی‌شناسند

وی همچنین با اشاره به روز تاریخی ۱۳ دی ماه سال ۶۷ به عنوان روز ماندگار در حیات معنوی و فرهنگی، به پیام تاریخی امام راحل به میخائیل گورباچف، رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی پیشین، اشاره کرد و افزود: روح این پیام دعوت به معنویت و انسانیت است چرا که امام در آن پیام فرمودند رسالت انبیا دعوت به سوی انسانیت و رهایی از قید و بند مادیات است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مکتب‌های مادی همه همتشان این است که مرتع و یونجه زار درست کنند تا انسان از نظر خوراک و رفاه چیزی کم نداشته باشد گفت: اما مقصد اسلام بالاتر از این است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: آنهایی که دم از اقتصاد می‌زنند و زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند، انسان را خوب نمی‌شناسند و خیال می‌کنند انسان هم نوعی حیوان است که فقط خواب و خوراک می‌خواهد.

وی تاکید کرد: آنهایی که اقتصاد را زیر بنا می‌دانند انسان را از حد انسانیت به حد حیوانی تنزل داده‌اند در حالی که مراد از به دنیا آمدن انسان این است که انسانیت داشته باشد، اگرچه خوراک و رفاه هم برای او لازم است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha