سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه تسامح در عرصه فرهنگ، آرام آرام منجر به استحاله فرهنگی می‌شود، گفت: شورای انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی باید به صورت جد وارد این موضوع شوند و اجازه ندهند استادی در کلاس درس حضور داشته باشد که علناً شرب خمر می‌کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام‌و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی اظهار داشت: درگیر بودن هواهای نفسانی، ضعف در باورهای دینی و ورود بی‌خردانه در مسائل اجتماعی، منشأ فتنه در جامعه اسلامی در کلام امیرالمومنین (ع) است.

وی با بیان اینکه دشمن در تمامی ۴۰ سال گذشته به دنبال ایجاد فتنه در کشور بوده است، گفت: هدف اصلی دشمن سقوط نظام است که البته به فضل الهی نیز هیچگاه موفق به این مسئله نخواهند شد.

امام جمعه همدان افزود: دشمن هنوز ملت ایران اسلامی را نشناخته و نمی‌داند این کشور مرجع تقلید انقلابی همچون حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و شهدای بزرگواری همچون سلیمانی و همدانی دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با وجود آنکه می‌داند در رسیدن به اهداف خود موفق نمی‌شود، اما بازهم دست از فتنه‌گری برنمی‌دارد، مطرح کرد: متوقف کردن رشد کشور در عرصه‌های مختلف از دیگر اهداف دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم بازخوانی اثرات اقتصادی فتنه ۸۸ برای کشور، یادآور شد: افرادی که خودشان را به عنوان قانون‌گرا در انتخابات معرفی کردند، بعد از رأی نیاوردن، خود به بزرگترین قانون گریزان تبدیل شدند.

خدا نیاورد روزی را که کسی برای قدرت از جمهوری اسلامی حمایت کند

وی با بیان اینکه بعضی از آثار اقتصادی این فتنه هنوز هم در کشور وجود دارد، گفت: در کنار میلیاردها تومان خسارت به اموال عمومی و توهین و حمله به مساجد و پایگاه‌های بسیج، باید تحریم بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را نیز به عنوان اثرات فتنه ۸۸ در کشور مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: با مقایسه آمار صادرات در سال‌های ۸۷ و ۸۸ به خوبی مشخص می‌شود که فتنه ۸۸ چه ضربات اقتصادی سختی را به کشور وارد ساخت.

وی با تاکید بر اینکه حوادث عاشورای ۸۸ ثابت کرد مشکل اغتشاش‌گران تنها جمهوری اسلامی نیست، اظهار داشت: دشمن با اسلام مشکل دارد، نه جمهوری اسلامی و تنها مساله قدرت نیست، بلکه به دنبال زمین زدن اسلام هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی فی‌نفسه موضوعیت ندارد و حکومت ابزاری برای اعتلای کلمه الله است، اظهار داشت: خدا نیاورد روزی را که کسی برای قدرت از جمهوری اسلامی حمایت کند، چرا که جمهوری اسلامی برای آن است که پرچم تشیع در عالم برافراشته شود.

وی اولین کاری که دشمن انجام دهد را مبارزه با اسلام و نام اهل بیت (علیهم السلام) و تعطیلی هئیت‌های عزاداری عنوان کرد و گفت: دشمن اشتباه محاسباتی بزرگی داشت که نمی‌دانست ملت ایران هیچگاه از حسین بن علی (ع) دست بر نخواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به نقش حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و شهید همدانی در عرصه فتنه ۸۸، یادآور شد: حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با ورود به موقع خود در برابر اغتشاشگران و شهید همدانی در میدان مبارزه با فتنه‌گران نقش مهم و اساسی را ایفا کردند.

اقدام دردآور یک استاد دانشگاه

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با تاکید بر اینکه تسامح در عرصه فرهنگ، آرام آرام منجر به استحاله فرهنگی می‌شود، مطرح کرد: این درد است که در کشور، استاد دانشگاهی در فضای عمومی مصاحبه کند و به راحتی بیان کند که اهل فلان خلاف بوده‌ام.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بیان این مطالب در جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست و مصداق اشاعه فحشاء است، اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی باید به صورت جد وارد این موضوع شوند و اجازه ندهند استادی در کلاس درس حضور داشته باشد که علناً شرب خمر می‌کرده است.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم امنیت اخلاقی جامعه با چنین اظهارات سخیفی به خطر بیفتد.

داغ شهید سلیمانی برای مردم ما هیچ وقت فراموش شدنی نیست

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: شهید سلیمانی دغدغه مبارزه با استکبار را داشت و با محبوبیت خود باعث نفوذ اندیشه‌های مقاومت در منطقه شده بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در میدان مبارزه با ظالمین و مستکبران حضور دائمی داشت، گفت: نسل جوان ما باید زندگی نامه و خاطرات این شهید عزیز را مطالعه و از آن درس بگیرند.

رئیس شورای حوزه استان با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم شهادت و تشییع پیکر شهید، خاطر نشان کرد: جمعیت میلیونی در شهرهای مختلف کشور و حتی کشورهای منطقه نشان داد آرمان‌های انقلاب، اسلام و جریان مقاومت مورد حمایت مردم است.

وی با تاکید بر اینکه داغ شهید سلیمانی برای مردم ما هیچ وقت فراموش شدنی نیست، گفت: امیدواریم با تقویت جریان مقاومت انتقام حاج قاسم نیز گرفته شود.

رزمایش پیامبر اعظم رجزخوانی‌های پوچ جریانات اسرائیلی را خاموش کرد

امام جمعه همدان همچنین با اشاره به رزمایش سپاه، یادآور شد: سپاه پاسداران در این رزمایش ضمن نمایش قدرت و اقتدار خود، رجزخوانی‌های پوچ جریانات اسرائیلی را خاموش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • q IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    معادیخواه چطور