شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماهواره بر سیمرغ

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

ایران ماهواره‌بر سیمرغ را پرتاب کرد

وزارت خارجه فرانسه به پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ واکنش نشان داد و این اقدام ایران را محکوم کرد.وزارت خارجه فرانسه ضمن محکوم‌کردن پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ ادعا کرد که این اقدام ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.وزارت خارجه فرانسه در ادامه مدعی شد: این اقدامات به دلیل آنکه همزمان با حصول پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای در وین انجام گرفته‌اند، بیشتر تاسف‌اور هستند.این وزارت‌خانه همچنین از ایران خواست که از "پرتاب موشک‌های بالستیکی که توانایی حمل تسلیحات هسته‌ای دارند" خودداری کند.یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ، مدعی شد که ایالات متحده همچنان نگران " توسعه ابزارهای پرتاب فضایی توسط ایران" است و این یک نگرانی قابل‌ توجه در راستای آنچه گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌نامید، است.این مسئول مطبوعاتی در عین حال درباره میزان تاثیر این اقدام بر مذاکرات وین گفت: برنامه هسته‌ای ایران عملا توسط برجام محدود شد. دولت قبلی [دولت ترامپ] ایران را از این محدودیت‌ها رها کرد و با این کار همه نگرانی‌های دیگر ما در مورد سیاست‌های ایران، از جمله برنامه موشکی بالستیک را بیشتر کرد. به همین دلیل است که ما به دنبال بازگشت متقابل به پایبندی کامل به توافق برجام هستیم.ماهواره‌بر سیمرغ روز پنجشنبه سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این باره اظهار داشت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره‌برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتابگرهای با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

منبع:ایسنا

رئیسی به سران کشورهای مسیحی پیام ایستادگی فرستاد

رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه به سران کشورهای مسیحی، نوشت: حضرت مسیح(ع) مظهر ایستادگی و مقاومت در برابر ستمگران و الهام‌بخش آزادی‌خواهی در مبارزه علیه سلطه‌طلبان است.حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای مسیحی، فرا رسیدن میلاد باشکوه حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی را به آنان تبریک گفت و نوشت: تحولات جهانی به خصوص مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ نشان داد که امنیت و سرنوشت انسان‌ها به هم وابسته است.متن پیام او بدین شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم با کمال مسرت، فرارسیدن سالروز میلاد فرخنده‌ی پیامبر استقامت و صلح، حضرت مسیح (ع) و آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی را صمیمانه تبریک می‌گویم.سالروز میلاد عیسی روح‌الله (ع) برای ملت ایران، عزیز و مبارک است؛ و احترام او نزد مسلمانان، کمتر از مسیحیان نیست. او مظهر ایستادگی و مقاومت در برابر ستمگران و الهام‌بخش آزادی‌خواهی در مبارزه علیه سلطه‌طلبان است. آن پیامبر بزرگ و مادر پاک وی بارها در قرآن به بزرگی یاد شده‌اند؛ از جمله:إِذْ قَالَ اللَّهُ یَا عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ اذْکُرْ نِعْمَتِی عَلَیْکَ وَعَلَی وَالِدَتِکَ إِذْ أَیَّدْتُکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَکَهْلًا وَإِذْ عَلَّمْتُکَ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِیلَ (مائده، ۱۱۰) یاد کن هنگامی را که خداوند فرمود ای عیسی پسر مریم نعمت مرا بر خود و بر مادرت به یاد آور، آن‌گاه که تو را به روح‌القدس تایید کردم که در گهواره و در میانسالی با مردم سخن گفتی و آن‌گاه که تو را کتاب و حکمت و تورات و انجیل آموختم … (مائده، ۱۱۰) ، تحولات جهانی به خصوص مبارزه با پاندمی کووید ۱۹ نشان داد که امنیت و سرنوشت انسان‌ها به هم وابسته است. همکاری کشورها در این بحران به ویژه در حوزه‌ی واکسیناسیون، در مقابلِ دریغ برخی دولت‌ها از ارسال اقلام ضروری حوزه سلامت و تحریم ملت‌ها توسط آن‌ها، آشکارا نشان داد که نظام شایسته‌ی بین‌المللی، به شدت نیازمند بهره‌مندی از عقلانیت، عدالت و معنویت است.امیدوارم در سال جدید، با تمسک به فضائل اخلاقی ادیان ابراهیمی و در پرتو مساعی مشترک دولت‌ها، مصائب و سختی‌ها از جهان رخت بربندد، پایداری و مقاومت ملت‌ها در احقاق حقوق خود به ثمر بنشیند و طبق بشارت و وعده‌ی مسیح (ع)، مشیت الهی مبنی بر حکومت بندگان صالح پروردگار در پهنه‌ی کره‌ی خاکی حکم‌فرما و بشریت رستگار شود. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: مهر

کریسمس فرانسوی ها امنیتی شد

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد به دلیل تهدیدهای تروریستی بالا در این کشور ۹۵ هزار نیروی پلیس برای حفظ امنیت در شب سال نو میلادی در شهرهای مختلف مستقر می شوند.جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه در پیامی توییتری نوشت: عصر امروز ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) بیش از ۹۵ هزار نیروی پلیس و ژاندارم و همچنین ۳۲ هزار آتش نشان و عوامل امنیتی برای تامین امنیت همشهریان و امدادرسانی بسیج می شوند.دارمانین در ادامه افزود: از آنها (نیروهای پلیس) برای تعهد هر روزشان برای خدمت به فرانسوی ها تشکر می‌کنم.در کنار اعزام نیروی پلیس برای حفظ امنیت در فرانسه، منع آمد و شد در این کشور از ساعت ۸ شب رعایت خواهد شد.وزیر کشور فرانسه همچنین تاکید کرد که افسران مجری قانون در ۳۱ دسامبر در خیابان‌ها حضور خواهند داشت تا امنیت را به دلیل تهدیدهای تروریستی بالا در کشور تضمین کنند.وی گفت که از شروع منع رفت و آمد در ساعت ۸ شب، حضور پلیس در مراکز شهرها و حومه های شهر وجود خواهد داشت.اعمال قوانین منع آمد و شد که برای مبارزه با موج دوم فزاینده ویروس کرونا در فرانسه به اجرا گذاشته شده است باعث خواهد شد بسیاری از فرانسوی ها سال جدید را با جشن های خاموش برگزار کنند.در حالی که شهروندان فرانسوی مجاز به میزبانی از مهمانان در خانه هستند، همه باید قبل از ساعت ۸ شب در شب سال نو و تا ساعت ۶ صبح روز ۱ ژانویه در داخل خانه باشند، مگر اینکه دلیل موجهی برای حضور در فضای باز داشته باشند.افرادی که در زمان منع آمد و شد در خارج از منزل باشند در صورت نداشتن فرمی که دلیل خود را برای نقض قانون اعلام می کنند، با جریمه ۱۳۵ یورویی مواجه خواهند شد.

منبع: ایرنا

آمریکا و اسرائیل قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری امضا کردند

آمریکا قرار است تا سال ۲۰۲۶ شماری بالگرد و دو تانکر هوایی سوخت رسان به ارزش کلی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی تحویل دهد.وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از امضای قرارداد با آمریکا برای خرید ۱۲ فروند بالگرد CH-۵۳K و دو فروند هواپیمای سوخت رسان KC-۴۶ به ارزش کلی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد. این توافق بخشی از برنامه به روزرسانی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است که شامل خرید ۶ فروند بالگرد دیگر طی سال‌های آتی خواهد شد.قرار است نخستین بالگردها سال ۲۰۲۶ تحویل این رژیم شود حال آنکه هواپیماهای سوخت گیری نیز قبل از ۲۰۲۵ تحویل داده نخواهد شد. به ادعای منابع ارتش رژیم صهیونیستی، هواپیماهای سوخت رسان برای تدارک تهدید نظامی علیه ایران ضروری است. این در حالی است که پیشتر هم در گزارشها آمده بود درحالی که بین واشنگتن و تل‌آویو تنش‌هایی بر سر نحوه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد، ایالات متحده با وجود اصرار صهیونیست‌ها، تحویل تانکرهای سوخت‌رسان را قبل از سال ۲۰۲۴ بعید دانسته است.همچنین منابع آگاه تهدیدهای مکرر رژیم صهیونیستی را توخالی ارزیابی می‌کنند چرا که آنها و شرکای غربی شان می‌دانند که کوچک‌ترین اقدام نابجایی با واکنش شدید ایران مواجه خواهد شد.

منبع: مهر

مذاکرات وین پیشرفت کرد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین گفت که در دور هفتم و هشتم مذاکرات وین پیشرفت‌هایی در برخی از حوزه‌ها حاصل شده است.میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت:«ما در دو حیطه شاهد برخی پیشرفت‌ها بوده ایم؛ یکی در مذاکرات و دیگر در ارزیابی‌های عمومی شرایط پیرامون مذاکرات وین. هم‌اکنون این ارزیابی‌ها برای اولین بار از ماه ژوئن شامل عناصر مثبت هستند. این بدان معناست که مذاکره‌کنندگان واقعا پیشروی داشته‌اند.»هشتمین دور گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح نمود که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

منبع:ایسنا

کنترل و کاهش تورم وعده های رییسی شد

رئیس جمهور کشورمان عصر امروز در قم از تلاش دولت در جهت کاهش روند تورمی در کشور خبرداد.حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه هایی فعال شده که واحدهای صنعتی که دچار مشکل هستند باید سریع فعال شوند و فعال شدن واحدهای صنعتی نیمه فعال منتهی به رفع بیکاری می شود.رئیس جمهور افزود: در استان قم زمینه گردشگری زیارتی وجود دارد ولی این اقدامات کافی نیست. این مهم به ایجاد اشتغال کمک می کند و این استان فرهنگی است و موسسات فعال فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه و حوزه علمیه فعال باشند تا شاهد آثار فرهنگی در سایر استان ها باشیم.رئیسی بیان کرد: بافت فرسوده دغدغه مردم است و مقرر شد مورد به مورد اماکن میراث فرهنگی جانمایی شود و خسارت افراد به آنان پرداخت شود. وی عنوان کرد: مسئله آب و برخی نقاط فاضلاب از دیگر مباحث مطروحه بود که این مهم در وزارت نیرو دنبال می شود. همچنین راه های ریلی و جاده های مواصلاتی که باید اصلاحاتی انجام شود.رئیس جمهور گفت: پروژه هایی در ابتدای ورود به قم دیده می شود. از جمله منوریل که باید در این زمینه تعیین تکلیف شود و از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت شود تا به سرانجام برسد.رئیسی عنوان کرد: فرودگاه قم بخش قضایی داشت که حل شده و دولت حمایت می کند تا فرودگاه به سرانجام برسد و قطعی است که به واسطه این سفر به سرانجام می رسد. وی ادامه داد: برخی خط های مترو آماده شده و تجهیزات از طریق تهران تامین شود و دولت هم این مساعدت را دنبال می کند.وی یاد آور شد: دریاچه نمک مشکلات زیست محیطی را ایجاد می کند که از جهات مختلف این کارگروه باید فعال شود تا به نتیجه برسد .رئیس جمهور کشورمان با اشاره به وضعیت بورس، گفت: دولت تلاش می کند بورس برای سهامداران از وضعیت متفاوتی برخوردار شود و بسیاری از مردم در این کشور دغدغه بورس را دارند که باید این مساله به شکل صحیحی حل شود.وی ادامه داد: دولت تلاش کرده خلق نقدینگی به حداقل ممکن برسد. تلاش می کنیم که نقدینگی به سمت تولید برود.رئیسی گفت:گزارشات بانک مرکزی نیز به رسانه ها اعلام شده و آن نیز، ایجاد روند نزولی تورم است. این سیر نزولی آغازشده و در آینده نیز انتظار کاهش تورم را داریم. وی اظهارکرد: فعال شدن سامانه بازرگام موجب شده تا بسیاری از کالاها با قیمت دولت توزیع شود و همین مسئله در کنترل بازار نقش داشته است.

منبع:ایسنا

غربالگری زندانیان به اجرا درآمد

رئیس کل دادگستری گلستان به همراه هیئت بلندپایه ۸۵ نفره قضات با حضور در زندان گنبدکاووس و سرکشی از این زندان با آزادی و مرخصی ۲۸۶ زندانی موافقت کردند.حیدرآسیابی پیرامون آزادی و مرخصی زندانیان گنبدکاووس در جریان بازدید هیئت قضایی استان از زندان این شهرستان، با اشاره به اینکه طرح پایش و غربالگری زندانیان با دستور رئیس قوه قضاییه در سرتاسر کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: در قالب این طرح، روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات با حضور در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی می‌کنند.وی با بیان اینکه به همراه هیئت ۸۵ نفره از قضات شرق استان برای سرکشی به زندان گنبدکاووس رفتیم، افزود: در بازدید از زندان گنبدکاووس ۱۱ مددجو آزاد شده و ۲۷۵ مددجو هم پس از بررسی با دستور قضایی به مرخصی رفتند یا رای باز شدند.رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه با درخواست هشت مددجو برای تحت نظر قرار گرفتن با پابند الکترونیک و اشتغال ۴۸ مددجو هم موافقت شد، خاطرنشان کرد: بیشتر مددجویانی که امروز با احکام جدید روبه رو شدند در زمره محکومان مالی هستند.آسیابی با اشاره به اینکه در این طرح پس از بررسی پرونده‌ها در صورتی که زندانیان مشمول عفو، تخفیف مجازات؛ آزادی مشروط؛ تعلیق اجرا و سایر تسهیلات قانونی مثل اعطای مرخصی و اشتغال باشند، دستور قضایی لازم صادر می‌شود، امیدواریم در اجرای این طرح بتوانیم ضمن کمک به مددجویان و خانواده این عزیزان به بازیابی هویت اجتماعی و اشتغال آنها نیز کمک کنیم.

منبع:ایسنا

روسیه به رسمیت شناختن طالبان را مشروط کرد

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای بار دیگر تاکید کرد، به رسمیت شناختن رسمی طالبان افغانستان به پیشرفت در تحقق وعده‌ها از سوی آنها بستگی دارد. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ادامه مصاحبه خود گفت: مساله به رسمیت شناختن رسمی طالبان افغانستان در حال حاضر امری زودهنگام است. تصمیم مثبت به تحولات در افغانستان بستگی دارد، به عبارت دقیقتر زمانیکه طالبان به وعده‌های خود از جمله ایجاد دولت فراگیر و مبارزه موثر با تهدیدات تروریستی و مواد مخدر عمل کنند، ما آن را به رسمیت می‌شناسیم.وی ادامه داد: ما به صورت تدریجی با سایر اعضای جامعه جهانی در ارتباط با آن به سمت حذف طالبان از فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل حرکت خواهیم کرد که مبنایی را برای به رسمیت شناختن رسمی دولت جدید افغانستان ایجاد خواهد کرد.این دیپلمات ارشد روس همچنین ادامه داد: مسکو همچنان با نمایندگان طالبان افغانستان که در این کشور روی کار آمده‌اند، ارتباطش را حفظ می‌کند. مبحث بشردوستانه در حال تبدیل شدن به یک حوزه مهم تعامل عملی در شرایط بحران اجتماعی و اقتصادی است.وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۱ چندین محموله کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارسال و به دانش آموزان افغان کمک کرد تا برای ادامه تحصیل به روسیه بیایند. نیروهای ما در وزارت دفاع روسیه سهم ارزشمندی در این تلاش‌های بشردوستانه دارند.لاوروف همچنین ادامه داد: برنامه اقدام مشترک در حوزه سیاست خارجی روسیه و بلاروس، خنثی سازی تهدیدهای مربوط به زیرساخت‌های ناتو را که به مرزهای ما نزدیک می‌شوند، پیش بینی می‌کند. این سند، هماهنگی نزدیک اقدامات را در سطوح بین‌المللی، از جمله با همکاری سایر کشورها و انجمن‌ها، فراهم می‌سازد. این سند همچنین به مخالفت مشترک با کمپین‌های اطلاعاتی علیه ما، سیاسی کردن فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و تحمیل مدل امنیتی ناتومحور در اروپا اشاره دارد.وزیر خارجه روسیه افزود: امضای این سند پاسخی به غرب در برابر فشارهای نادرست تحریمی، بی اعتبار کردن همکاری های دوجانبه روسیه و بلاروس و دخالت در امور داخلی هر دو کشور به منظور بی ثبات کردن شرایط سیاسی-اجتماعی آنهاست.

منبع:ایسنا

پیش‌نویس توافقنامه پایان جنگ دو کره آماده شد

کره جنوبی و آمریکا درخصوص پیش‌نویسی که پایان جنگ کره را اعلام می‌کند، "به‌طور موثری" به توافق رسیده‌اند. چونگ اوی-یونگ، وزیر امور خارجه کره جنوبی در یک بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد که کره جنوبی و آمریکا در حال بررسی راه‌هایی درخصوص چگونگی پیشرفت مذاکرات با کره شمالی هستند.چونگ گفت که آن‌ها پس از اینکه کره شمالی مجموعه‌ای از "پاسخ‌های سریع و مثبت" را به اعلامیه پایان جنگ نشان داد، حال نسبت به "واکنش ملموس‌تر" پیونگ‌یانگ امیدوارند.ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پیشتر گفته بود که دولت آمریکا هیچ "قصد خصمانه‌ای" ندارد و آماده است "بدون هیچ‌گونه پیش شرطی" با کره مشالی دیدار و مذاکره کند.وی افزود: ما امیدوار هستیم که کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره ) به توسعه و کمک ما جواب مثبت دهد. ما به مشورت با کره جنوبی، ژاپن و سایر شرکا و متحدانمان درخصوص چگونگی دعوت کره شمالی به مذاکره ادامه می‌دهیم.پیشتر، مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی اظهار کرده بود که دو کره درخصوص اعلام صلح توافق کرده‌اند. مون در یک کنفرانس مطبوعاتی در استرالیا گفت: ما نمی‌توانیم درباره اعلامیه‌های بین کره جنوبی و شمالی و همچنین بین کره شمالی و آمریکا مذاکره کنیم. ما امیدواریم که گفت‌وگوها آغاز شود و ما در این راستا تلاش می‌کینم.براساس گزارش ها"سند اعلام پایان جنگ" کره جنوبی و آمریکا ماه‌هاست که در حال بررسی بوده است و این تاخیر ظاهرا به‌دلیل بن‌بست در زبان آن درخصوص "خلع سلاح هسته‌ای" بوده است.یک منبع بی‌نام گفت: این مسئله خیلی عامل بازدارنده‌ای محسوب نمی‌شود. هر دو طرف موافق هستند و این فقط نحوه بیان آن است که کره شمالی را مجبور به پذیرش یا حداقل رد نکردن آن می‌کند.جنگ کره زمانی آغاز شد که سربازان کره شمالی در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ به کره جنوبی حمله کردند و ظاهرا با امضای آتش بس در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ به پایان رسید. با این حال، به‌دلیل عدم وجود معاهده صلح، هر دو کره همچنان عملا در حالت جنگی با یکدیگر به سر می‌برند.

منبع:ایسنا

تعرفه برق پرمصرف ها تغییر کرد

سخنگوی صنعت برق در خصوص نظام تعرفه گذاری صنعت برق گفت: هدف این طرح اصلاح مصرف مشترکان پرمصرف و حمایت از مشترکان با مصرف زیر الگو و تأمین برق پایدار برای همه مشترکان است.به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی افزود: وزارت نیرو در این مصوبه پیگیر درآمدزایی نیست. حداقل ۷۵ درصد از مشترکان به صورت صحیح از برق استفاده می‌کنند و مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق خود شاهد نیستند.رجبی مشهدی همچنین درباره حمایت از مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز گفت: برق مصرفی این گروه از مشترکان در صورت رعایت سقف ۵۰ درصدی، رایگان محاسبه خواهد شد.مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در این طرح برق مصرفی مشترکان تا سطح الگو با نرخ یارانه‌ای محاسبه می‌شود، تاکید کرد: در قالب این مصوبه، مشترکان پرمصرف نیز همچنان از یارانه بهره مند می‌شوند، اما هرچه مصرف آن‌ها افزایش یابد، میزان بهره مندیشان از برق یارانه‌ای کمتر می‌شود.سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به اینکه اجرای مصوبه مربوط به آئین نامه نحوه محاسبه برق مصرفی مشترکان از ابتدای بهمن در کشور کلید خواهد خورد خاطرنشان کرد: برق مصرفی دی ماه مشترکان مشمول این مصوبه نخواهد بود.

منبع: مهر

دولت کلنگ کاهش فقر مطلق را زد

دبیر ستاد بودجه سال ۱۴۰۱ با اشاره به نقاط قوت بودجه سال آینده گفت: دولت برنامه‌های متنوعی برای کاهش فقر مطلق و حمایت از محرومیت زدایی دارد. به نقل از سازمان برنامه و بودجه، حیدرعلی نوری دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به نقاط قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: رویکردهای جدی در رابطه با اصلاح ساختار بودجه طراحی شد که به دنبال بهبود شاخص‌های کلان بودجه از جمله تراز عملیاتی، خالص دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی هستیم.دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) از بودجه عمومی نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۵ درصدی دارد، گفت: اعتبارات عمرانی به نسبت بودجه سال جاری نیز برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۳ درصدی رشد یافته است.وی با اشاره به اینکه به دنبال کنترل مصارف هزینه‌ها از جمله رشد سهم حقوق و دستمزد در بودجه عمومی هستیم، افزود: کاهش ۱۵ درصدی سایر اعتبارات هزینه‌ای، اصلاح سیاست ارز ترجیحی و پیش بینی آثار جبرانی آن در یارانه‌های تبصره ۱۴ از دیگر رویکردهای جدید است.وی یادآور شد: حمایت‌های دولت از تولید و اشتغال به واسطه تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت ایران به صورت ملی و استانی انجام خواهد شد و بدین منظور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است.وی ادامه داد: اختصاص مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری و فروش سهام شرکت‌های دولتی و فروش اموال و افزایش به سرمایه بانک‌های دولتی برای این است تا بانک‌ها بتوانند ۳ برابر آن را برای حمایت از تولید و اشتغال اختصاص دهند.به گفته دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از زیرساخت‌های بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد. نوری به برنامه‌های متنوع در لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: واگذاری اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های ملی با ماهیت استانی به استان‌های مربوطه به میزان ۶.۳ هزار میلیارد تومان، اختصاص ۳۲ هزار میلیارد تومان بابت استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقا سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت در استان‌ها، افزایش اعتبارات تأمین آب، آبرسانی اضطراری به شهرها و روستاها با اولویت جبران حق آبه‌های قانونی منتقل شده به بخش شرب به میزان ۱۳ هزار میلیارد تومان از محل ردیف‌های متفرقه در نظر گرفته شده است. وی حمایت از سلامت مردم از محل بودجه عمومی، مالیات بر ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها به میزان ۱۷۳ هزار میلیارد تومان را از دیگر برنامه دانست. همچنین ۶۶ هزار میلیارد تومان از محل ۳ درصد نفت برای مناطق محروم در اختیار استان‌ها، اختصاص مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای مسکن محرومین از محل هدفمندی یارانه‌ها، اختصاص ۳۵۶ همت برای کاهش فقر مطلق خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مبلغ ۳۳۲ میلیون یورو از محل بند ی تبصره (۱) برای محرومیت زدایی مناطق محروم پیش بینی شد.نوری ادامه داد: گسترش عدالت سرزمینی و رفع محرومیت و بهبود عدالت در پرداخت‌ها از طریق افزایش پلکانی حقوق و معافیت‌های مالیاتی طبقات پایین حقوق و محدودیت ۳۷ میلیون تومانی سقف پرداخت ماهانه (ناخالص)، افزایش ۳ برابری اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها با رویکرد عدالت، تمرکززدایی و محرومیت زدایی، مالیات بر خودروها و خانه‌های لوکس و برقراری مالیات بر مناطق آزاد و در نهایت انضباط بخشی به سیاست‌های حمایتی بند ه تبصره ۱۷ از دیگر موارد نقاط قوت بودجه به حساب می‌آید.

منبع: مهر

ترکیه پ ک ک را غافلگیر کرد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در واکنش به کشته شدن یک غیر نظامی در منطقه عملیات چشمه صلح در شمال سوریه، پنج عضو پ ک ک را کشته است.وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن پنج عضو حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در واکنش به کشته شدن یک غیر نظامی ترکیه‌ای در منطقه عملیات موسوم به «چشمه صلح» در شمال سوریه خبر داد.وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: نیروهای ارتش ترکیه امروز جمعه عملیاتی را علیه تروریست‌های پ ک ک در واکنش به کشته شدن یکی از کارمندان اداره آب در منطقه عملیات چشمه صلح در شمال سوریه انجام دادند که در آن پنج نیروی پ ک ک کشته شدند.ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل دو شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد. ترکیه پس از توافق با آمریکا و روسیه در دو مرحله این عملیات را متوقف کرد.

منبع: مهر

سوری ها جلوی کاروان نظامیان آمریکایی را سد کردند

به گفته منابع محلی ساکنان شهرک تل حمیص در حومه الحسکه با کاروان نظامیان آمریکایی مقابله و آنها را به فرار از منطقه مجبور کردند.به نقل از خبرگزاری ها ساکنان شهرک «تل حمیس» در حومه الحسکه در شمال شرق سوریه، با یک کاروان نظامیان آمریکایی مقابله و آنها را به عقب نشینی و فرار از منطقه مجبور کردند.منابع محلی در شهرک تل حمیس گزارش دادند اهالی این شهرک با یک کاروان نظامیان اشغالگر آمریکا متشکل از پنج خودرو زرهی و نظامی مقابله و با پرتاب سنگ آنها را به عقب نشینی و ترک منطقه وادار کردند.این منابع افزودند: نیروهای مسلح گروه شبه نظامی سوریه دموکراتیک (قسد)، کاروان نظامیان آمریکایی را تا خروج از منطقه همراهی کردند.

منبع: مهر

ریاض فرودگاه بین‌المللی «صنعاء» را بمباران کرد

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی امروز جمعه فرودگاه بین المللی «صنعاء» را به شدت بمباران کردند.سلسله حملات خصمانه و تجاوزکارانه جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی به نقاط مختلف یمن همچنان ادامه دارد. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی برای چندمین بار طی روزهای اخیر اقدام به بمباران گسترده فرودگاه بین‌المللی «صنعاء» کردند.رسانه‌های یمنی اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی صنعاء طی چند ساعت گذشته حداقل ۳ مرتبه توسط جنگنده‌های سعودی به شدت بمباران شد.گفتنی است، به دنبال پیشروی‌های گسترده نیروهای یمنی در شهر مأرب، سعودی‌ها از ابتدای هفته جاری تاکنون حملات خود به پایتخت یمن را شدت بخشیده‌اند.

منبع: مهر

روسیه از تقشه ناتو در اوکراین پرده برداشت

وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورهای عضو ناتو به طور سیستماتیک اوکراین را به یک پایگاه نظامی علیه روسیه تبدیل می‌کنند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «کشورهای عضو ناتو به طور سیستماتیک اوکراین را به یک پایگاه نظامی علیه روسیه تبدیل می‌کنند، پایگاه‌های خود را در آنجا می‌سازند و از خاک این کشور برای انجام تمرینات نظامی علیه مسکو استفاده می‌کنند.»لاوروف درباره شواهد این مسئله به قانون پارلمان اوکراین اشاره کرد که بر اساس آن مانورهای نظامی هر سال به نسبت سال قبل افزایش می باید و اگر امسال هفت مانور اجرا شود، سال آینده این مانورها به ۱۰ مورد با افزایش دوبرابری نیروهای شرکت کننده در آن می‌رسد.وزیر امور خارجه روسیه افزود: «دولت اوکراین قصد پایان دادن به درگیری نظامی با جمهوری‌های خودخوانده را که از سال ۲۰۱۴ این کشور را گرفتار کرده است، ندارد. مقامات این کشور قرار نیست گامی برای حل و فصل مناقشه در دونباس بر اساس بسته اقدامات مینسک بردارند.» مقامات اوکراینی حمایت ناتو را به عنوان یک کارت سفید برای انجام عملیات نظامی در نظر می‌گیرند. این درحالی است که در منطقه دونباس صدها هزار شهروند روس زندگی می‌کنند، روسیه نیز تمام اقدامات لازم را برای محافظت از آن‌ها و تلاش برای حل مناقشه داخلی اوکراین از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک ادامه خواهد داد.غرب روسیه را به استقرار نیروها برای حمله به اوکراین متهم می‌کند. با این حال، مسکو بارها گفته است که چنین طرحی ندارد و نیروهایش که در داخل مرزهای این کشور مستقر هستند، هیچ تهدیدی برای هیچ طرفی ایجاد نمی‌کنند. درمقابل، اقدامات ناتو مبنی بر افزایش حضور نظامی در اوکراین نگرانی‌هایی را در کرملین ایجاد کرده است که قرار است در ژانویه مسکو و واشنگتن درباره آن گفت‌وگو کنند.همچنین سرگئی لاوروف در مصاحبه‌ای گفت: «برنامه اقدام هماهنگ در حوزه سیاست خارجی بین روسیه و بلاروس، خنثی کردن تهدیدات مربوط به زیرساخت‌های ناتو را که به مرزهای دیگر کشورهای عضو ناتو نزدیک می‌شوند، پیش بینی می‌کند. این سند قصد دارد هماهنگی نزدیک را در سطوح بین المللی، از جمله با همکاری سایر کشورها و انجمن‌ها، فراهم کند.» امضای این سند پاسخی به غرب در برابر فشارهای تحریمی نامناسب، بی اعتبار کردن همکاری‌های دوجانبه روسیه و بلاروس و دخالت در امور داخلی هر دو کشور به منظور بی‌ثبات کردن شرایط سیاسی-اجتماعی است.گفتنی است که الکساندر لوکاشنکو در ۹ اوت سال ۲۰۲۰ برای ششمین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد که این امر منجر به اعتراضات گسترده مخالفان او شد. آمریکا و کشورهای اروپایی مدعی غیر قانونی بودن ریاست جمهوری لوکاشنکو هستند و با اعمال چندین بسته تحریمی علیه مینسک، مخالفت خود را با دولت او اعلام کرده اند.افزون بر این، با افزایش تعداد پناهجویانی که از مرز بلاروس وارد حریم اتحادیه اروپا می‌شوند، این اتحادیه مینسک را به تسهیل و تشویق ورود پناهجویان به حریم اتحادیه اروپا متهم کرده و تحریم‌های بیشتری را علیه بلاروس وضع کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مرز بازرگان به حالت عادی برگشت

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: صف ورود کامیون‌ها از سمت ترکیه به مرز بازرگان پس از ۷۲ ساعت تلاش شبانه روزی به حالت عادی برگشت.«سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: با افزایش ناگهانی ورود محموله ها به کشور به دلیل پایان سال میلادی و تشکیل صف های طولانی با اقدام جهادی گمرک و سایر سازمان های مستقر در مرز طی ۷۲ ساعت گذشته، پذیرش کامیون ها همراه با تخلیه همزمان همه محوطه ها افزایش یافت. سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: با ورود ۶۵۰دستگاه کامیون به گمرک بازرگان، میزان ورود کامیون در ۷۲ ساعت گذشته به دو هزار و ۵۰دستگاه رسید و بدین ترتیب صف ورود کامیون ها به گمرک گوربلاغ ترکیه و نهایتا ورود به گمرک بازرگان به حالت عادی برگشت.لطیفی گفت: هماهنگی و همکاری همه سازمان های مستقر در مرز، برگزاری چند ملاقات مرزی با گمرک ترکیه، اقدامات جهادی شبانه روزی، حمایت های همه جانبه دستگاه دیپلماسی و نهادهای نظارتی، تخلیه سریع محوطه ها و ترانزیت داخلی محموله ها به دستور رئیس کل گمرک و سرعت گرفتن پذیرش کامیون ها با تقویت و استقرار نیروهای بیشتر موجب شد تا شاهد بازگشت روند عادی به این مرز باشیم.

منبع: ایرنا

قطار باری اسلام‌آباد - تهران استانبول حرکت کرد

۱۰ روز پس از آغاز تردد مجدد قطار کانتینربر اسلام‌آباد - تهران - استانبول موسوم به طرح ریلی ITI و حرکت این قطار باری از پاکستان به ترکیه با عبور از مسیر جمهوری اسلامی ایران، دومین محموله تجاری با ۵۵۰ تن کالا در مسیر قطار اکو به حرکت درآمد.رسانه‌های پاکستانی از دومین مرحله ارسال کالا از طریق قطار کانتینربر اکو با ۲۵ واگن از پاکستان به ایران و ترکیه خبر دادند.در این مراسم مقام‌های ایالتی راه‌آهن پاکستان، دستیار ویژه سروزیر ایالت و «صاحبزاده صلاح الدین» نماینده مجلس ملی پاکستان و رئیس کمیته پارلمانی امور دارایی حضور داشتند.بارگیری برای ارسال دومین محموله در بندر خشک واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان انجام شد و ۵۵۰ تن کالا با عبور از مسیر ریلی ایران، از تهران به سمت استانبول حرکت خواهد کرد.ارسال کالا از ایالت خیبرپختونخوا به خارج و از مسیر زمینی که ۴۵ روز به طول می‌انجامید اکنون با عملیاتی شدن قطار باری اکو زمان آن به ۱۲ الی ۱۵ روز کاهش یافته است.«عبدالکریم خان» دستیار ویژه سروزیر ایالت خیبرپختونخوا در مراسم بدرقه قطار کانتینربر اکو در شهر پیشاور گفت: از سرگیری قطار اکو و توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه، دسترسی بازرگانان این ایالت به بازارهای بین المللی را آسان تر می‌کند.وی افزود: دولت ایالتی مصمم به بهره‌برداری از ظرفیت حمل و نقل ریلی برای ارتقای تجارت و صنایع این استان و صادرات آسان به کشورهای منطقه است.طرح ریلی اسلام‌آباد - تهران - استانبول موسوم به قطار کانتینربر اکو ۳۰ آذرماه امسال با حضور وزیران امور خارجه، بازرگانی و راه آهن پاکستان و همچنین سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با حرکت نخستین قطار باری از سرگرفته شد.طول خط راه آهن اکو ۶۵۰۰ کیلومتر است که ۲۵۷۰ کیلومتر آن در ایران، ۲ هزار کیلومتر آن در ترکیه و حدود ۱۹۰۰ کیلومتر در خاک پاکستان است که زمان حرکت در این مسیر کمتر از نصف حمل و نقل دریایی است و نسبت به مسیر جاده‌ای امن‌تر و به صرفه نیز خواهد بود.

منبع: ایرنا

طالبان با پاکستان به مشکل خورد

نیروهای مرزی طالبان در ولایت «نیمروز» با جمع آوری حصار مرزی نظامیان پاکستانی، مانع از ایجاد پایگاه نظامی در این ولایت شدند.منابعی در ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان اعلام کردند که نیروهای طالبان از نصب سیم خاردار و ایجاد پایگاه توسط نیروهای پاکستانی در داخل خاک این کشور جلوگیری کردند.یک منبع نیز به هشت صبح گفته است که نیروهای‌ پاکستانی در منطقه «دک» از شهرستان «چهاربرجک» در ولایت نیمروز اقدام به ایجاد پایگاه کرده بودند اما طالبان مانع از این کار شدند.این منبع تصریح کرد که پس از کسب اطلاعات دقیق، نیروهای مرزی طالبان برای ممانعت از این‌ کار وارد عمل شدند.بر اساس گزارش‌ها، نیروهای پاکستانی حدود ۱۵ کیلومتر وارد خاک افغانستان شده بودند و می‌خواستند که پایگاه ایجاد کنند.مقامات محلی در چهاربرجک هنوز اظهارنظری نکرده اند.نیروهای ویژه طالبان حدود ۱۰ روز قبل نیز در شهرستان «لعل‌پور» ولایت «ننگرهار»، حصار مرزی ایجادشده توسط نظامیان پاکستانی در امتداد خط فرضی «دیورند» را از بین بردند.براساس گزارش دفتر رسانه‌ای ولایت ننگرهار، نظامیان پاکستانی تلاش داشتند حصار مرزی را تقویت و تأسیسات نظامی ایجاد کنند که با واکنش نیروهای طالبان مواجه شدند.طالبان با از بین بردن حصار مرزی، سیم‌خاردارها را به‌طرف افغانستان منتقل کردند و به نظامیان پاکستانی درباره تکرار چنین اقداماتی هشدار دادند.

منبع: تسنیم

۲ شناور ایرانی در خلیج‌ فارس دچار حادثه شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به افزایش شدت وزش باد و تلاطم خلیج‌فارس گفت: در ۲ عملیات جداگانه امدادگران مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر ۱۲ ملوان ۲ شناور غرقی در خلیج‌ فارس از مرگ حتمی نجات دادند.سیاوش ارجمندزاده از آماده‌باش بودن مراکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در تمام نقاط بندری استان مراکز جستجو و نجات دریایی به‌صورت شبانه‌روزی خدمات لازم به دریانوردان در خلیج‌فارس ارائه می‌دهند.وی با اشاره به تجهیز مراکز جستجو و نجات دریایی به ابزار و امکانات پیشرفته امدادگری خاطر نشان کرد علاوه بر استقرار شناور پیشرفته ناجی در بنادر استان، امدادگران مجرب با تجهیزات کامل فعال هستند.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به نامساعد بودن وضعیت جوی استان و اعلام هشدارهای لازم از انجام عملیات امدادرسانی در خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: طی ۲ عملیات جداگانه و همزمان ۱۲ ملوان از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند.ارجمندزاده با بیان اینکه در عملیات نخست یک فروند موتور لنج تجاری با شش خدمه نجات یافتند خاطر نشان کرد: این شناور از دبی به سمت بندر ریگ در حال حرکت بود که به سبب شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.وی از اعزام شناور ناجی ۸ به موقعیت غرق شناور در خلیج‌فارس خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از دریافت درخواست کمک خدمه موتور لنج توسط مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام و موفق شد ۶ خدمه شناور یاد شده را از درون دریا نجات داده و به‌سلامتی به بندر دیر منتقل کند.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در عملیات دوم نیز بر اساس اطلاع مرکز کنترل لاور ساحلی، یک فروند موتور لنج تجاری دیگر که با شش خدمه در مسیر دبی به گناوه در حال حرکت بود به سبب شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.ارجمندزاده تصریح کرد: در ادامه عملیات امداد و نجات با هماهنگی انجام گرفته، شناور ناجی ۱۸ از بندر عامری به موقعیت یاد شده اعزام شد و در فاصله ۴۰ مایل بندر عامری افراد نجات یافته را به بندر عامری انتقال داد.وی انجام ۲ عملیات جداگانه و همزمان برای نجات ۱۲ خدمه ۲ شناور را حکایت از توان و آمادگی قابل توجه نیروهای امداد و نجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی دانست.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تأکید کرد: با هدف جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، از دریانوردان انتظار است با رصد و پایش دقیق وضعیت دریایی از دریاروی در شرایط نامساعد آب و هوایی اجتناب کنند.

منبع: تسنیم

سپاه انتقام رزمنده های قرارگاه قدس‌ را گرفت

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از به هلاکت رسیدن شرور مسلح "‌مهراب شه‌بخش" و دو عامل دیگر شهادت رزمندگان این قرارگاه در اقدام عملیاتی موفق خبر داد.روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی شهادت مظلومانه دو تن از رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه شهیدان "مهران شوری زاده و محسن کیخوایی" حین انجام ماموریت به دست اشرار مسلح و مزدور استکبار جهانی‌، با اشراف اطلاعاتی قرارگاه‌، رزمندگان اسلام در عملیاتی دقیق‌، عاملان این جنایت را به هلاکت رساندند.این اطلاعیه افزوده است: در این عملیات غافلگیرکننده شرور معروف "‌مهراب شه‌بخش‌" و دو تن از همدستان و همراهان وی که در ناامن‌سازی و سلب آرامش مردم منطقه جنوب شرق کشور فعالیت می‌کردند ‌و در آخرین جنایت خود، دو تن از مدافعان امنیت میهن اسلامی را به شهادت رسانده بودند، مورد هدف قرار گرفتند و به هلاکت رسیدند. گفتنی است؛ پاسداران رشید اسلام شهیدان"مهران شوری زاده و محسن کیخوایی" پنجم دی ماه سال جاری ، حین انجام ماموریت توسط اشرار مسلح به شهادت رسیدند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha