جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیداحمد حسینی خراسانی

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه خدمت به مکتب زهرا (س) وظیفه همگان است، گفت: سپاه پاسدار انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب فاطمی است و فقط وظیفه نظامی‌گری بر عهده ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، در جمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حماسه‌آفرینی ملت بزرگ ایران در نهم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ و دهه بصیرت، اظهار داشت: خدمتگزاری و حرکت در مسیر مکتب حضرت زهرا (س) افتخار بزرگی است که باید آن را قدر دانست.


وی ادامه داد: خدمتگزاری به فرهنگ فاطمی که فرهنگی دینی، قرآنی، انسانی و آسمانی است، یک وظیفه و سفارش اکید نبوی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت زهرا (س) وقتی در مسجدالنبی در اجتماع بزرگ سران امت اسلامی و مهاجر و انصار قرار گرفتند خطاب به آن جمعیت اعم از زن و مرد فرمودند «من از شما می‌پرسم آیا بارها و بارها از پدرم رسول خدا نشنیدید که به شما می‌فرمود قانون اسلام و ادب اسلام این است که اگر شما کسی را قبول دارید به کسی معتقد هستید و کسی را دوست دارید؛ پس از رحلت او هر چه ارادت و محبت و اخلاص دارید نثار فرزند و یادگار او کنید و کسانی که من را قبول دارند به من اعتقاد دارند و بر اساس این اعتقاد به حکم خدا باید ولایت مرا قبول کنند و از فرمان من تبعیت کنند بعد از من همه این محبت‌ها را و ارادت‌ها را نثار فرزندم کنند».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بیان کرد: حضرت زهرا (س) در ادامه فرمودند من از شما می‌پرسم پدرم رسول خدا (ص) از دنیا رفته است آیا از او فرزندی در میان شما به یادگار مانده است؛ شما خواهید گفت: بله. اگر از رسول‌الله یک یادگاری یک فرزندی در میان شما وجود داشته باشد غیر از من که فاطمه هستم، پیامبر فرزندی دارد؟ بازهم خواهید گفت؛ یگانه یادگار رسول‌الله فاطمه است و اگر این‌چنین است آیا به حکم وظیفه شرعی و الهی که رسول‌الله فرموده‌اند شما نباید حرمت حریم مرا پاس بدارید. جواب بدهید؟ همه شرمنده و سرافکنده شدند.

وی گفت: اگر سران امت اسلامی و مهاجر و انصار- بگویند رسول‌الله از دنیا رفته است ما بعد از پیامبر نوکر شما هستیم، حضرت زهرا (س) خواهند فرمود چرا دروغ می‌گوئید. پس ماجرای هجمه به خانه من چه توجیهی دارد. چه کسانی به بیت من که بیت وحی و نبوت و ولایت است حمله آوردند آیا شما نبودید اگر شما نبودید هر جریان دیگری بوده اطلاع یافتید یا نه؟ اگر اطلاع یافتید چه اقدامی کردید چه عکس‌العملی نشان دادید؟ حفظ جایگاه رسول‌الله به حفظ حرمت فاطمه است و شما چه کردید؟ اصلاً پاسخ نداشتند همه شرمنده و سرافکنده شدند و با تمام وجودشان با زبان بی‌زبانی گفتند بی‌بی ما شرمنده فاطمه‌ایم.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: این مطلبی است که همه نقل کرده‌اند و حضرت زهرا (س) به طور رسمی در یک اجتماع بزرگ با حضور مجاهدان بدر و رزمندگان احد و سرداران خندق و جانبازان حنین و خیبر ایراد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه خدمت به فاطمه و دفاع از مکتب زهرا (س) وظیفه الهی همگان است اظهار کرد: در همه حوادث و رخدادها سپاه آماده انجام وظیفه است؛ چرا که سپاه همانطور که از نامش پیداست پاسدار انقلاب اسلامی است و فقط وظیفه نظامی‌گری بر عهده ندارد و اگر خطری از ناحیه بیرونی انقلاب را تهدید کند برای دفاع از انقلاب و مقابله با خطر بیرونی و هر کجا این انقلاب که برخواسته از مکتب فاطمه است و نیاز پیدا کند سپاه پای‌کار آمده و در میدان عمل حضور دارد.

وی با اشاره به حضور سپاه در همه میدان‌ها از جمله سیل، زلزله، مقابله با کرونا و دیگر عرصه‌ها تصریح کرد: سپاه در هشت سال دفاع مقدس برای مقابله با توطئه استکبار جهانی افتخار آفرید و در اهمیت بیان جایگاه سپاه همین بس که امام خمینی (ره) فرموده‌اند «اگر سپاه نبود، کشور نبود».

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سپاه یک جریان آماده در مسیر خدمت به مکتب فاطمه زهرا (س) است و پاسداران انقلاب اسلامی باید به خود ببالند و افتخار کنند که در مسیر قرار گرفته‌اند که مسیر آن بانوی کریمه اسلام است.

تعبیر عضو فقهای شورای نگهبان در مورد شهید سلیمانی

عضو فقهای شورای نگهبان بعدازظهر امروز هم در هشتمین جلسه شورای اداری استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان، در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: رفع نیاز مردم در تمامی حوزه‌ها با وجود این مسؤولان در استان سمنان و تلاش آنها، قابل‌دسترس است.

وی اضافه کرد: مدت زمان تصدی پست‌ها، مسئولیت‌ها و جایگاه‌ها بسیار کوتاه است و ماندگار نیست و شتابان گذر خواهد کرد و باید این فرصت را قدر بدانیم.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: امیدواریم استاندار سمنان نیز با سوابق درخشانی که تاکنون در هر پست و مسؤولیتی داشته است، در استان سمنان نیز نمره ۲۰ دریافت کند.

وی همچنین ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س)، عنوان کرد: آن حضرت نقش مهم و تأثیرگذاری در پایداری دین اسلام و اصلاح جامعه داشته‌اند و مردم باید همواره پیروی از مکتب ایشان را سرلوحه امور قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: این سردار شهید عمر خود را در راه خدمت به دین و خلق خدا صرف کرد که این فرصت برای من و شما نیز فراهم است تا بتوانیم در این راه و مسیر گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز ملت ما به‌صورت واقعی احتیاج به خدمت دارند، تصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، بزرگداشت خدمت و ارزش‌های انسانی است.

عضو فقهای شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: گره‌گشایی از مشکلات ملت ایران اسلامی، یقیناً روح بلند سردار افتخارآفرین اُمت اسلامی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را شاد و خُرسند خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مایه افتخار مردم ایران در سراسر جهان است، اضافه کرد: یاد این شهید گران‌قدر را گرامی می‌داریم و به همه شهدا و خانواده‌های آنها ادای احترام می‌کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سهیل IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    ایشان آیت الله است نه حجت الاسلام والمسلمین