یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید سردار حاج قاسم سلیمانی

مسئول مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم ابن الحسن (ع) تهران گفت: سردار سلیمانی شخصی بود که بر دل‌ها حکومت کرد و این جایگاه بلندمرتبه در پرتو اطاعت و فرمان‌پذیری از مقام عظمای ولایت حاصل شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر علم الهدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، گفت: سردار سرافراز جبهه‌های حق علیه باطل حاج قاسم سلیمانی یکی از دانش آموختگان مکتب اباعبدالله الحسین (ع) بود که توانست با سرمشق قرار دادن حماسه فرهنگی امام حسین (ع) در عصر جدید قدرت نوینی را برای بشریت و تشنگان حقیقت به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: حاج قاسم فرصتی طلایی ایجاد کرد که در پرتو آن انسان‌ها زندگی با امام حسین (ع) در عصر حاضر و اجرایی کردن الگوهای بی‌نظیر کربلای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جامعه را به چشم خود مشاهده کنند. مکتب حاج قاسم سلیمانی همان مکتب سیدالشهدا (ع) است که امروز به دست یکی از بی‌شمار سربازان عاشق آن حضرت اجرایی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی، مکتب سردار سلیمانی را مکتب جهاد فی سبیل الله نامید و گفت: مکتب سلیمانی مکتب مبارزه با فساد، جهاد فی سبیل الله و تبعیت و اطاعت بی چون و چرا از ولی فقیه است. شهید سلیمانی به بهترین شکل توانست صحنه‌پرداز صحنه‌های جهاد، افتخار و شهادت باشد.

مکتب سلیمانی همان مکتب سیدالشهدا(ع) است | حاج قاسم بر دل ها حکومت می کند

مسئول مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن (ع) تهران، یادآور شد: حوزه‌های علمیه رسالت بسیار مهمی در معرفی مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و به نمایش گذاشتن شاگردان آن حضرت بر عهده دارند. از این جهت چهره‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی این دست پرورده مکتب امام حسین (ع)، مکتب علی اکبر (ع) و مکتب قمر بنی‌هاشم (ع) باید توسط طلاب و روحانیون به مردم معرفی شوند.

وی ادامه داد: فرصت‌های تبلیغی که در اختیار طلاب و شاگردان مکتب امام صادق (ع) قرار دارد، این امکان را به ایشان می‌دهد که با معرفی نمونه پرورش یافته مکتب سیدالشهدا (ع)، نسل جوان تشنه معارف اهل بیت، عدالت و احکام دین خدا را به سمت این مکتب نورانی هدایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی با اشاره به دو ویژگی برجسته حاج قاسم سلیمانی در بیان رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: مقام معظم رهبری صدق و اخلاص را جوهره مکتب حاج قاسم سلیمانی معرفی کردند. این دو عنصر و شاه‌بال در رفتار و عملکرد حاج قاسم سلیمانی رمز موفقیت این سردار عالم اسلام بود. هر فردی با بهره‌گیری از این دو ویژگی مهم می‌تواند خود را به این اردوگاه رسانده و اوج بگیرد.

مسئول مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن (ع) تهران، افزود: برای پیوستن به این جریان نورانی و مبارک فرصت برای همه انسان‌ها موجود است به این شرط که انسان‌ها بتوانند راه را پیدا کرده و در این مسیر حرکت کنند. سردار سلیمانی شخصی بود که بر دل‌ها حکومت کرد و این جایگاه بلندمرتبه در پرتوی اطاعت و فرمان‌پذیری از مقام عظمای ولایت برای ایشان حاصل شد.

وی افزود: اطاعت از ولایت رمز و راز ماندگاری یاران پاک باخته اباعبدالله الحسین (ع) است. سردار سلیمانی با درک صحیح از عملکرد عاشقان امام حسین (ع) در روز عاشورا توانست چهل سال صحنه‌های عاشورا گونه را به تاریخ بشریت نشان بدهد و توانست با به جا گذاشتن آثار بسیار ارزشمندی از حیات و زندگی پاک خود افق‌های جهل و تیره‌روزی را در هم نوردد و ظلم و بدعت‌ها را کنار بگذارد.

مکتب سلیمانی همان مکتب سیدالشهدا(ع) است | حاج قاسم بر دل ها حکومت می کند

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی با بیان اینکه تاریخ شکوهمند چهل ساله انقلاب سرداران ممتاز بسیاری به خود دیده است، عنوان کرد: شهید حججی‌ها، شهید همدانی‌ها، شهید تهرانی‌ها و شهید سلیمانی‌های تاریخ چهل ساله انقلاب همه شاگردان مکتب سیدالشهدا (ع) هستند. به حق می‌توان گفت حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس پرچمدار این مسیر نورانی بود و افراد بسیاری را با همین الگوی تربیتی پرورش داد.

وی در پایان تصریح کرد: اقتدار، صلابت، عزم و دنیا گریزی شهدا و در رأس آنها شهید سلیمانی می‌تواند الگوی موفقی برای نسل جوان امروز جامعه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha