دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / مراسم سالگرد ارتحال علامه مصباح در همدان

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، آیت الله مصباح یزدی(ره) را قهرمان مبارزه با انحرافات دانست و گفت: ایشان در میدان جنگ نرم قهرمانانه حضوری انقلابی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله مصباح یزدی (ره) در همدان، اظهار داشت: آیت الله مصباح معتقد بود که باید به سمت امام جامعه حرکت کرد و حول محور او حرکت کنیم و لذا شاهد بودیم در هر زمانی که لازم بود ایشان در میدان‌ها حضور انقلابی داشت.

وی با بیان اینکه عاشورا نتیجه تلخ انحراف از سقیفه بود، مطرح کرد: سکوت خواص قبل از عاشورا زمینه ساز به وقوع پیوستن عاشورا شد، همانند فتنه ۸۸ که برخی از خواص حتی یک کلمه در برابر فتنه گران حرفی نزدند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به حضور انقلابی آیت الله مصباح در فتنه ۸۸، گفت: حضرت امام (ره) پس از ۱۴۰۰ سال به کمک شما مردم، پرچم‌های امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) را بالا برد و این یک موضوع ضروری است که باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی با بیان اینکه همراهی فریب بزرگ با سکوت خواص در سال ۸۸ باعث شد تا مردم به خیابان‌ها بیایند، خاطر نشان کرد: آن زمان که بسیاری از افراد در برابر فتنه حرفی نزدند، این آیت الله مصباح بود که همراه با شاگردانش، شهر به شهر و محله به محله اقدام به بصیرت افزایی می‌کرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: یکی از نکات مهم در ابعاد شخصیتی آیت الله مصباح، ولایت پذیری ایشان بود که تا لحظات آخر عمرشان نیز مشهور بود و بر آن تاکید داشت، تا جایی که علیرغم مشکلات جسمی تا آخرین لحظه پای ولایت ایستاد و دست به روشنگری می‌زد.

شرکت نیروهای حزب الله در دوره‌های طرح ولایت

وی، آیت الله مصباح (ره) را قهرمان مبارزه با انحرافات دانست و گفت: در سال ۵۴ آیت الله مصباح دبیر گروه ۱۱ نفره مبارزان پیش از انقلاب بود که در این جمع، رهبر معظم انقلاب، آیت الله جنتی و مرحوم هاشمی نیز حضور داشتند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آیت الله مصباح بعد از انقلاب با تمام وجود در برابر انحرافات ایستادگی کرد، یادآور شد: راه و روش ایشان، همان راه و روش شهید بهشتی بود و زمانی که دیگران در مقابل ایشان توانایی بحث عقیدتی و علمی نداشتند، شروع به فحاشی و اهانت می‌کردند.

وی تصریح کرد: اجرا و طراحی طرح ولایت از ابتکارات آیت الله مصباح بود که در جلساتی با حضور اقشار مختلف به بیان اهمیت ولایت در جامعه می‌پرداخت.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مطرح کرد: همان طور که سردار سلیمانی قهرمان جنگ سخت بود، آیت الله مصباح نیز در میدان جنگ نرم قهرمانانه حضوری انقلابی داشت.

آیت الله مصباح پشتوانه تئوریک نظام بود

وی با بیان اینکه سید حسین نصرالله دوره‌های طرح ولایت را با دعوت از شاگردان و یاران آیت الله مصباح برای نیروهای حزب الله برگزار می‌کرد، گفت: آنها معتقد بودند تا زمانی که فردی به افکار صحیح مجهز نشود، نمی‌تواند در میدان جنگ و نبرد نیز موفق باشد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه آیت الله مصباح پشتوانه تئوریک نظام بود، اظهار کرد: با وجود تمام توهین‌ها و تکفیری که نسبت به ایشان انجام می‌شد، اما با تمام وجود در برابر انحرافات ایستاد و مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله مصباح هیچ گاه به دنبال عافیت طلبی نبود و تا لحظات آخر خود را سرباز ولایت می‌دانستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha