دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آغاز به کار طرح ملی آموزش پایه امر به معروف همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم

حوزه/ ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از آغاز برگزاری دوره ملی آموزش پایه امربه معروف و نهی از منکر همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دوره ملی آموزش پایه امر به معروف و نهی از منکر به صورت رایگان از سیزدهم دی‌ماه به همت معاونت علمی و آموزشی ستاد کشور همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود.

معروف‌پژوهان در این دوره علاوه بر مبانی دو فریضه الهی با استناد به اندیشه معلم شهید مرتضی مطهری و با زبانی ساده، به درک جدیدی از معنای معروف و منکر در جامعه و شرایط امر و نهی نسبت به آن می‌رسند.

معرفی سیاست‌ها و حمایت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای اجرای منسجم و مؤثر این دو فریضه الهی از سوی تشکل‌ها و شوراهای مردمی در سراسر کشور بخش دیگری از محتوای این دوره آموزشی است.

۱- عناوین دوره

آشنایی با اصول، شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر

تبیین و توجیه سیاست‌ها و فعالیت‌های مورد حمایت ستاد: تشکل‌های مردمی، شوراهای مساجد و محلات و شوراهای اصناف و سازمان‌ها

آشنایی با اهمیت و چگونگی اجرای طرح مهم زندگی عفیفانه

۲- اهداف دوره

تربیت فکری و ترویج دیدگاه صحیح پیرامون شرایط و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر

کادرسازی و آشنایی مخاطبان با سیاست‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر

آماده‌سازی مخاطبان در راستای هم‌افزایی و اجرای مؤثر فریضتین به عنوان ضابط امر به معروف و نهی از منکر

آمادگی مخاطبان برای مشارکت در مراحل آموزشی بعدی ستاد (مهارتی و اختصاصی) و دریافت مدرک رسمی دانشگاهی (پس از مهیا شدن شرایط در نظام آموزش عالی)

جذب مربیان امر به معروف و نهی از منکر از میان شرکت‌کنندگان مستعد در دوره آموزشی

۳- مزایای دوره

گواهی دوره قابلیت پذیرش به عنوان آموزش ضمن خدمت را در ادارات و سازمان‌ها دارد.

به شرکت‌کنندگانِ برگزیده، گواهی مربیگری امر به معروف و نهی از منکر اعطا خواهد شد.

اعطای کارت ضابط امر به معروف و نهی از منکر به قبول‌شدگان منوط به قبولی در دوره آموزشی مهارت‌های امر به معروف و نهی از منکر (با درجه خوب و عالی) و طی مراحل قانونی بعدی است.

۴- وظایف معروف‌پژوهان

عضویت در کانال دوره در پیام‌رسان ایتا @maroof_paye

بهره‌مندی هفتگی از فایل جلسات که در سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نشانی www.setad-abm.ir موجود بوده و لینک آن به همراه محتوای تکمیلی در کانال دوره معرفی می‌شود؛

شرکت در آزمون پایان دوره

گفتگو و مباحثه هفتگی میان شرکت‌کنندگانی که همدیگر را می‌شناسند به صورت اختیاری بوده و هر نوبت مباحثه به عنوان نیم نمره مثبت به نمره آزمون اضافه می‌شود (مجموعاً حداکثر ۳ نمره).

از شرکت‌کنندگان دعوت می‌شود با ارسال فایل صوتی و یا تصویری از تدریس خود پیرامون بخشی از محتوای دوره برای جذب به عنوان مربی امر به معروف و نهی از منکر طبق صلاحیت‌های مندرج در نظام‌نامه مربیان ستاد اقدام کنند.

۵- وظایف ستاد

تولید و بارگذاری فایل جلسات آموزشی و ارسال لینک آن در کانال دوره

ارسال شیوه‌نامه در کانال دوره شامل سه محور: شیوه مباحثه و ارسال مستندات آن، شیوه ارائه محتوا و صلاحیت‌های لازم برای دریافت مجوز مربیگری، شیوه شرکت در آزمون و دریافت گواهی، صدور گواهی دوره در سه درجه عالی، خوب و متوسط برای افرادی که در مجموع نمره ۱۲ به بالا کسب کنند.

بررسی صلاحیت متقاضیانِ دریافت مجوز مربیگری

از عموم مردم شریف و ولایت مدار دعوت می‌شود برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر نسبت به دوره به آدرس اینترنتی setad-abm.ir مراجعه کنند.

آغاز به کار طرح ملی آموزش پایه امر به معروف همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha