سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله‌ علوی گرگانی در دیدار طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشتند: طلاب مراقب باشند عمرشان هدر نرود و همان‌گونه که بزرگان دین فرمودند فرصت‌ها را غنیمت بشماریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار طلاب مدرسه علمیه امام حسین (ع) که در دفتر معظم‌له برگزار شد، اظهار داشتند: طلاب مراقب باشند عمرشان هدر نرود و همان‌گونه که بزرگان دین فرمودند فرصت‌ها را غنیمت بشماریم.

معظم‌له با اشاره به اهمیت تحصیل طلاب افزودند: فرصت فراگیری علوم همیشگی نیست، شما طلاب در اوج جوانی هستید و بهترین فرصت برای درس خواندن دارید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بیان کردند: شما باید قدر خود را بدانید و وقت خود را بیهوده هدر ندهید چون عمری که برود دیگر بازنمی‌گردد و از شما طلاب می‌خواهم نسبت به تحصیل اهتمام داشته باشید و جامعه از علمتان بهره ببرند.

ایشان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کردند: برخی از بنده‌ها همواره اضطراب دارند از اینکه توبه آن‌ها پذیرفته می‌شود یا خیر، انسان مؤمن همواره در حال اضطراب است که مبادا توبه‌اش پذیرفته نشود، خداوند می‌فرماید بنده‌های خوب من هنگامی‌که با افراد نادان هم برخورد کنند به‌گونه‌ای برخورد می‌کنند که آن‌طرف منقلب می‌شود.

معظم‌له تصریح کردند: هنگامی‌که انسان نزد بزرگان می‌نشیند احساس سبکی می‌کند، شما طلاب در سن جوانی هستید و باید قدر خود را بدانید و همواره در زندگی اخلاص داشته باشید و عمل را برای رضای الهی انجام دهید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: دو سال پیش مراسم تشییع شهید سلیمانی بسیار عظیم برگزار شد و همه مردم بر سر و سینه می‌زدند و گریه و ناله می‌کردند، خداوند می‌خواهد به ما نشان بدهد که به لباس نگاه نمی‌کنم بلکه به دل شما می‌نگرم که چگونه عمل می‌کنید.

ایشان با تأکید بر اینکه طلاب باهمت درس بخوانند تا به مقامات عالی برسند، بیان کردند: در زندگی اخلاص داشته باشید چون مورد توجه خداوند قرار می‌گیرد و هیچ‌گاه برای رسیدن به پست و مقام اقدامی نکنید بلکه همواره رضایت الهی مدنظر باشد.

معظم‌له با اشاره به اهمیت تبلیغ خاطرنشان کردند: طلاب و مبلغان نسبت به موضوع تبلیغ دین توجه ویژه‌ای داشتند و با حضور در مناطق محروم کشور به ترویج معارف الهی بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha