پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی، گفت: اعتقاد و محبت به ائمه اطهار (ع) و همچنین حضرت زهرا (س)، جز ایمان اهل سنت محسوب می‌شود.

مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) سیدة نساء العالمین است.

وی با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا (س) از نعمات و الطاف الهی به مسلمانان به شمار می‌رود، تصریح کرد: زندگی دختر نبی مکرم اسلام (ص) سراسر درس است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این‌که حضرت فاطمه (س) بانویی در اوج تقوا و ولایتمداری، اوج محبت و عاطفه و همسرداری و همسایه داری بود، خاطرنشان کرد: ایشان چون در محضر پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) پرورش یافته‌اند سرآمد همه بانوان دنیا به شمار می‌روند.

مولوی فاروقی ضمن اشاره به حدیثی معتبر از کتب اهل سنت مبنی بر این که "حضرت زهرا (س) اولین زنی است که وارد بهشت می‌شود"، عنوان کرد: اعتقاد و محبت به ائمه اطهار (ع) و همچنین حضرت زهرا (س)، جز ایمان اهل سنت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم داشتن وحدت بین شیعه و سنی، بیان کرد: متأسفانه در جامعه برخی مواقع افرادی مغرضانه و هدفمند با بیان مطالبی کذب و مسخره به ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دامن می‌زنند که همه آن‌ها را محکوم می‌کنیم، چرا که اهل سنت، هرگز قصد اهانت و توهین به شیعه را ندارد و همیشه بر همبستگی و اتحاد بین شیعه و سنی تاکید داریم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند اعتقادات و مقدسات شیعه و سنی را در جامعه محترم شمرد و افزود: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نیز تاکید بر برگزاری مراسم ویژه شهادت ایام شهادت حضرت زهرا (س) داشته‌اند که برای همه ما قابل احترام است.

مولوی فاروقی با اشاره به این مهم که بایستی مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم و از احساسات و تفرقه پرهیز کنیم، متذکر شد: باید از انکار حقایق افراط و زیاده‌روی خودداری و حواسمان جمع باشد که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف است و ما باید با تمام توان به کسی اجازه ندهیم در میان صف واحد امت اسلامی اختلاف ایجاد کند.

انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha