دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1000764
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
دانشنامه فاطمی

حوزه/دانشنامه شش جلدی فاطمی، تلاشی است علمی و پژوهشی در راستای معرفی سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) و نیز پاسخ به سوالات و شبهات مطروحه در این باره که در آن شاهد ۱۱۷ مدخل کلان هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب در واقع دائره‌المعارفی است با ساختار موضوعی مشتمل بر شش جلد که در آنها یکصد و هفده مدخل کلان در دو بخش عمده شامل بخش تبیین زندگانی، سیره و تعالیم حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی عینی زن مسلمان و نیز بخش تحلیل علمی و نظری مباحث مربوط به حرمت و حقوق زن، هویت و منزلت نهاد خانواده مورد توجه قرار گرفته است.

از ویژگی‌های این کتاب گرانسنگ و ارزشمند آن است که در آن به منابع اندیشه دینی و آرا جدید و نیازهای دوره معاصر نیز توجه ویژه ای شده و لذا برای محققین و پژوهشگران به خصوص بسیار کارآمد است.

از دیگر شاخصه‌های مهم این اثر می‌توان به تلاش هدفمند در جهت تبیین جامع و علمی تاریخ زندگانی و منزلت الهی صدیقه کبری (س) در راستای رفع ابهامات و پاسخگویی به شبهات کلامی تاریخی و نیز پاسخگو جامع و کامل به تحریفات اشاره کرد، ضمن آنکه در این مجموعه شاهد توصیف و تحلیل بینش، منش و کنش حضرت به مثابه نمونه‌ی انسان کامل هستیم که در این بخش سعی شده مؤلفه‌های الگوی عینی زن مسلمان بر اساس کلام و سیره نورانی ام ابیها (س) مورد توجه و عنایت باشد.

همچنین ناگفته نماند که در این دانشنامه، با زبان و روش علمی و استناد به منابع معتبر شیعه و اهل سنت، به دفاع از حقایق و رخدادهای تاریخی- همان گونه که بوده- پرداخته شده و از اظهارنظرهای غیر مستند و دخالت دادن احساسات، پرهیز به عمل آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha