شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1001085
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
رهایی

حوزه/ حجت الاسلام رهایی گفت: پیامبر اکرم (ص) اشراف امت خود را حاملان قرآن و اصحاب شب معرفی می کنند، در روایت است که نماز شب از اسرار آل پیغمبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین یحیی رهایی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهرضا با تأکید بر لزوم اهتمام طلاب بر مباحث معنوی بیش از مردم عادی گفت: طلبه باید با مردم ارتباط داشته باشد.

استاد حوزه افزود: طلبه موفق نیاز به شب زنده داری دارد؛ پیامبر اکرم (ص) اشراف امت خود را حاملان قرآن و اصحاب شب معرفی می‌کنند.

وی، سحرخیزی و نماز شب را از برنامه‌های لازم طلبه‌ها و اساتید دانست و گفت: متأسفانه این سیره تحت‌الشعاع شرایط زندگی امروز قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رهایی بیان کرد: اگر نماز شب عادت انسان شود، دیگر از دست نخواهد رفت؛ حداقل باید بیداری در سحر برای ما عادت شود. این عادت در سیره حضرت امام خمینی (ره) نهادینه شده بود که حتی در بیمارستان و در لحظات پایانی عمرشان آن را اجرایی کردند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) اشراف امت خود را حاملان قرآن و اصحاب شب معرفی می‌کنند، در روایت است که نماز شب از اسرار آل پیغمبر است.

استاد حوزه اظهار کرد: شیطان در هر شرایطی برای بشر نقشه دارد، حتی برای عالمان دینی نیز برنامه‌هایی دارد و مکر و کید آن پایان ندارد.

وی با تأکید بر یاد امام زمان (عج) در هنگام صبح و شب، عنوان کرد: توسل به آن حضرت و اهتمام به خواندن زیارت عاشورا طلاب را در مقابله با کید شیطان یاری خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha