پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام عابدینی

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: همه کار نباید در حفظ قرآن خلاصه شود، چون خدا قرآن را نازل نکرد که فقط حفظ و قرائت کنیم و همه این ها زمینه ساز هستند تا با او انس پیدا کنیم و نورانیت قرآن را در خودمان تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر دوشنبه در آئین تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر استان قزوین، که در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد گفت: وقتی از اهل ایمان سوال می‌شد که چه چیزی بر پیامبر نازل شده است، می‌گفتند خیر بر پیغمبر نازل شده است.

وی تصریح کرد: خداوند فرموده قرآن خیر است و جامع‌ترین و مرکزی‌ترین جایی که همه خیرها ریشه در آن دارند، قرآن کریم است و خدا به ما دستور می‌دهد در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند ما را از چشم و هم چشمی منع می‌کند اما وقتی به امور معنوی می‌رسد، به پیشی گرفتن از یکدیگر تشویق کرده است و تاکید می‌کند از یکدیگر در امور خیر، سبقت بگیرید

امام جمعه قزوین افزود: اگر در امور دنیایی نظیر مقام، منصب، مال و فرصت‌های دنیایی به دنبال سبقت گرفتن از یکدیگر باشیم، کارمان به نزاع کشیده می‌شود اما در امور معنوی هر چه بیشتر سبقت بگیریم، جامعه به تعالی و رشد بیشتری می‌رسد.

وی ادامه داد: در باب تلاوت خدا فرمود حق تلاوت را به جای آورید و درباره تقوا که یکی از مهمترین مطالب قرآنی است فرمود ایکسانی که ایمان آوردها ید حق تقوا و جهاد را به جای آورید.

وی ادامه داد: در باب جهاد، شهید چمران، شهید حاجی، شهید همدانی، شهید بابایی جز مجاهدان در راه خدا بودند و شهید سلیمانی در این مسیر پیشتاز است و در این مسابقه چه در مبارزه با هواهای نفسانی و مبارزه با تهاجم فرهنگی و چه در مقابله با دشمنان مسلح و بی رحم، می‌بینیم شهید سلیمانی گوی سبقت را از دیگران ربود

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: همه کار نباید در حفظ قرآن خلاصه شود، چون خدا قرآن را نازل نکرد که فقط حفظ و قرائت کنیم و همه این ها زمینه ساز هستند تا با او انس پیدا کنیم و نورانیت قرآن را در خودمان تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند در سوره نور نشان داده قرآن و اهل بیت (ع) نور هستند و خداوند تاکید کرده هر کسی را که خداوند نورانیت را در او قرار ندهد، هیچ چیزی نمی‌تواند او را نورانی کند.

وی افزود: هر کسی که قرآن در جان او جای بگیرد، ولایت اهل بیت (ع) را نیز دارد، چرا که این دو از یکدیگر جدایی ناپذیرند و شبی که قرآن نازل شد، ولایت امیرالمؤمنین نیز نازل شد چرا که نمی‌شود قرآن نازل شود اما ولایت امام علی (ع) با قرآن نازل نشود.

قرآن را  در حفظ و قرائت خلاصه  نکنیم / انس با قرآن محور فعالیت ها قرار گیرد

قرآن را  در حفظ و قرائت خلاصه  نکنیم / انس با قرآن محور فعالیت ها قرار گیرد

قرآن را  در حفظ و قرائت خلاصه  نکنیم / انس با قرآن محور فعالیت ها قرار گیرد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha