یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حمله موشکی یمن به اردوگاه شبوه

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسمه تعالی

گزیده اخبار ایران و جهان

حمله موشکی یمن به اردوگاه شبوه / دعوت جنبش النهضه در تظاهرات ۱۴ ژانویه / اروپا نیکاراگوئه را در لیست سیاه قرار داد

حوزه / اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه‌های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد، انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

حمله موشکی یمن به اردوگاه شبوه

نیروهای موشکی یمن اردوگاه شبه نظامیان وابسته به امارات در شرق شهر «عتق» استان شبوه را هدف قرار دادند. یگان موشکی ارتش یمن عصر دوشنبه پایگاه شبه نظامیان امارات در شرق شهر «عتق» استان شبوه واقع در شرق یمن را هدف قرار داد. منابع خبری به نقل از شاهدان عینی گزارش دادند که بر اثر اصابت این موشک به هدف مورد نظر، صدای انفجاری مهیب شنیده شده است. هنوز هیچ گونه گزارشی درباره تلفات احتمالی در اردوگاه شبه نظامیان وابسته به امارات منتشر نشده است.

منبع: ایسنا

دعوت جنبش النهضه در تظاهرات ۱۴ ژانویه

جنبش النهضه تونس با صدور بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده در تظاهرات ۱۴ ژانویه شد. جنبش النهضه با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت، این جنبش از مبارزان و تمامی گروه‌های اجتماعی می‌خواهد در تظاهرات روز چهاردهم ژانویه (۲۴ دی ماه) که مصادف با تاریخ سالروز انقلاب ۲۰۱۱ است، مشارکت گسترده داشته باشند. قیس سعید، رئیس جمهوری تونس تاریخ سالروز انقلاب ۲۰۱۱ را به جای ۱۴ ژانویه به تاریخ ۱۷ دسامبر تغییر داد و اعلام کرد که تاریخ قبلی "نامناسب" است.

منبع: ایسنا

اروپا نیکاراگوئه را در لیست سیاه قرار داد

اتحادیه اروپا هفت فرد جدید و سه سازمان نیکاراگوئه را در لیست سیاه قرار داد. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: تحریم‌ها در پاسخ به انتخابات ریاست‌جمهوری است که نوامبر برگزار شد؛ انتخاباتی که بروکسل و واشنگتن آن را صوری دانستند. به این ترتیب تعداد افراد تحت تحریم این کشور به ۲۱ تن می‌رسد.در این بیانیه آمده است: افراد مورد هدف، مسؤولان نقض‌های علنی حقوق بشر از جمله سرکوب جامعه مدنی و حمایت انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی جعلی و نابودی دموکراسی و حاکمیت قانون هستند. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و بلوکه کردن حساب‌های بانکی اعضای خانواده رئیس‌جمهوری این کشور یعنی دنیل اورتگا، معاون رئیس‌جمهوری و نیز پلیس و شورای عالی انتخابات و شرکتی است که بر خدمات ارتباطات و پست نظارت دارد.

منبع: ایسنا

سفر امیرعبداللهیان به دوحه

سفیر ایران در قطر از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دوحه خبر داد. حمید رضا دهقانی، سفیر ایران در قطر در صفحه توئیتر خود با انتشار عکسی مشترک از خود و حسین امیر عبداللهیان از اجلاس وین ۱ در ارتباط با موضوع سوریه که چندین سال پیش برگزار شده بود، نوشت: «از آن روز که در خدمت جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه در وین برای سوریه رفته بودیم تا امروز که در دوحه خدمت ایشان خواهیم بود، منطقه، همسایگان و سیاست همسایگی، نقش اول را در سیاست خارجی ما دارد.»وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز برای انجام دیدارهای دوجانبه یا مقامات عمان راهی مسقط شد.سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران خبر داد که ممکن است وزیر امور خارجه بعد از سفر به عمان، به یکی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز در امتداد این سفر، سفری داشته باشد.

منبع: ایسنا

سیسی دستور انتقال گاز را صادر کرد

سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد، رئیس‌جمهوری مصر در حاشیه برگزاری دور چهارم همایش جوانان جهان در شرم الشیخ با نجیب میقاتی ملاقات کرد. بسام راضی، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر نسبت به روابط مستحکم بین مصر و لبنان اظهار مباهات کرد و گفت: به منظور موفقیت دولت لبنان در انجام وظایفش و پاسخگویی به خواسته‌های ملت لبنان برای انجام اصلاحات لازم و به منظور عبور از مرحله حساس و مهم کنونی لبنان به این کشور کمک می‌کند.راضی توضیح داد: میقاتی از روابط ویژه برادرانه دو کشور اظهار خرسندی و از مصر به عنوان محور اصلی حمایت و حفظ ثبات لبنان و منطقه تشکر کرد. او از تجربه مصر برای اولویت بخشی به موفقیت توسعه‌ای که الگویی در سطح منطقه است، تقدیر کرد. راضی خاطرنشان کرد: این دیدار همچنین شامل بررسی راه‌های تقویت چارچوب‌های همکاری دو جانبه بین دو کشور از جمله استفاده از مهارت‌های مصر در تعدادی از زمینه‌ها نظیر طرح‌های برق، زیرساخت‌ها و انرژی بود.نخست‌وزیری لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نشست سیسی بر همبستگی کلی با لبنان به خصوص در تنگنای کنونی تاکید کرد و افزود، مصر آماده مشارکت در انتقال گاز طبق توافقات امضا شده است. او دستور داد در اسرع وقت این مساله تسهیل شود.در این بیانیه آمده است: سیسی گفته لبنان در قلب او و وجدان مصر جای دارد. همچنین میقاتی در سخنرانی خود در این همایش گفت: انتخابات پارلمانی در بهار آینده فرصتی برای جوانان لبنان خواهد بود تا حرف‌شان را بزنند و راه خودشان را انتخاب کنند.او اظهار کرد: لبنان امروز در مرحله و بحران‌های سختی قرار دارد، اوضاع زندگی در آن سخت است و بخش اعظم مردم لبنان به خارج مهاجرت کرده‌اند. این در وجدان ماست و قلب ما را به درد می‌آورد، ما برای خارج کردن لبنان عزیز از مشکلاتش تلاش می‌کنیم؛ اما علت در پیکره کشور است و باید مسؤولیت پذیر باشیم.

منبع: ایسنا

جنبش فتح به دمشق می‌رود

«جبرئیل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین در یک کنفرانس مطبوعاتی که در هتل الشام دمشق پایتخت سوریه برگزار شد، اظهار کرد که سفر وی و هیئت همراه او به دمشق، شروعی واقعی برای ساختن وضعیت فلسطین در شرایطی است که رژیم اشغالگر حملات بی‌سابقه خود برای پایان دادن به آرمان فلسطین را تشدید کرده است. دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح تأکید کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی به دمشق پایتخت سوریه سفر می‌کند.الرجوب در ادامه این کنفرانس خبری از دولت و ملت سوریه به خاطر مواضع قاطعشان در قبال آرمان فلسطین، علیرغم شرایط سختی که در سال‌های قبل پشت سر گذاشته است، تقدیر و تشکر کرد.وی افزود: این مرحله سخت‌ترین مرحله در تاریخ فلسطین است، زیرا رژیم اشغالگر اسرائیل تلاش‌های خود را برای یهودی‌سازی فلسطین و پایان دادن به وضعیت ملی در بیت‌المقدس افزایش داد و شهرک‌سازی بی‌سابقه‌ای را در تمامی اراضی اشغالی آغاز کرده است. دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح بر پایبندی رام الله به مواضع اصولی خود در ایجاد کشور مستقل فلسطین و حق بازگشت آوارگان و مقاومت در برابر اشغالگری تأکید کرد. در این نشست خبری، روحی فتوحی و احمد حلس از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح و سمیر الرفاعی سفیر فلسطین در دمشق حضور داشتند.

منبع: ایسنا

دیدار ایران و یمن در مسقط

حسین امیرعبداللهیان با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در مسقط دیدار کرد. وزیر خارجه کشورمان صبح امروز عازم عمان شد.وی در این سفر با معاون سلطان عمان و همچنین همتای عمانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان در بدو ورود به فرودگاه مسقط گفت: در جریان این سفر با مقامات عمان و همچنین وزیر امور خارجه این کشور درخصوص توسعه مناسبات دوجانبه و همچنین برخی از مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع: ایسنا

روسیه و چین خواستار بازگشت قزاقستان شدند

روسیه و چین حمایت خود را از دولت قزاقستان برای بازگرداندن نظم مبتنی بر قانون اساسی این کشور اعلام کردند.وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف و وانگ یی وزرای خارجه روسیه و چین در تماسی تلفنی، نتایج توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور را در سال گذشته ارزیابی کرده و در مورد پیشرفت مقدمات سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به چین در ماه فوریه آینده گفت‌وگو کردند. در این بیانیه آمده است: دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی، توجه ویژه به وضعیت قزاقستان داشتند و دو وزیر حمایت قاطع خود را از تلاش‌های دولت قزاقستان برای برقراری نظم مبتنی بر قانون اساسی در این کشور ابراز کردند.وزارت خارحه روسیه افزود: لاورف و وانگ یی خاطرنشان کردند که اقدامات قاطع رئیس جمهوری قزاقستان به موقع و متناسب با حجم تهدیدی بود که این کشور با آن روبرو شده بود.در پایان بیانیه آمده که طرفای روسی و چینی در این تماس تلفنی با تاکید بر لزوم بازگشت صلح و آرامش به قزاقستان، توافق کردند که در مورد پرونده قزاقستان و سایر موارد اضطراری بین المللی تماس‌ها و ارتباطات نزدیک داشته باشند.

منبع: ایسنا

پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی در بورس تهران

به نقل از شرکت بورس تهران؛ در پی حاشیه سازی برخی رسانه‌ها در خصوص پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی اعضای هیئت مدیره بورس تهران در دولت گذشته، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی ارائه داد. در اطلاعیه این شرکت آمده است؛ «این پاداش در دولت گذشته تصویب شده و مربوط به سال گذشته (سال مالی ۱۳۹۹) است که در مجمع تیرماه به تصویب رسیده و در صورت‌های مالی شهریور ماه سال جاری صرفاً افشا شده است. رویه‌ای که هرساله بوده و در تمامی گزارش‌های شش ماهه سال‌های گذشته وجود داشته است. این پاداش در وجه اشخاص حقیقی نیست بلکه به شرکت‌های حقوقی عضو هیئت مدیره مانند سرمایه‌گذاری صبا تأمین، سرمایه‌گذاری توسعه ملی اختصاص پیدا می‌کند.بر اساس قانون تجارت، شرکت‌ها می‌توانند تا سه درصد از سود تقسیمی شرکت را به عنوان پاداش به اعضای هیئت مدیره اختصاص دهند که این مبلغ ۹۱۰ میلیون تومان پاداش کل سال گذشته، تنها هفت صدم درصد از سود شرکت بورس اوراق بهادار تهران در سال مالی ۹۹ را شامل شده و در ضمن بین هفت عضو حقوقی هیئت مدیره تقسیم می‌شود و به هر عضو حقوقی ۱۳۰ میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.»امیر تقی‌خان تجریشی، جواد عشقی‌نژاد، محمدعلی میرزاکوچک شیرازی، محمدرضا محسنی، حسین بوستانی، مهدی امیری، سید مهدی سدیدی و محسن خدابخش اعضای هیئت مدیره بورس تهران هستند.

منبع: مهر

مذاکره اروپا و انریکه مو را با علی باقری

مذاکره‌کنندگان سه کشور اروپایی و انریکه مو را با رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران در وین دیدار کردند. دیدار مذاکره‌کنندگان سه کشور اروپایی و «انریکه مورا» با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران در ادامه مذاکرات وین برگزار شد. همچنین، پیش از این دیدار نیز «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با علی باقری، رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران دیدار کرده است. در ادامه این مذاکرات، دیداری نیز میان هیئت‌های ایران و روسیه با حضور رؤسای دو هیئت در هتل کوبورگ برگزار شده است.

منبع: مهر

فقط یک پیامک مورد تأیید سامانه اسکان است

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای ضمن تأیید پیامک ارسال شده از سرشماره V.MASKAN بر تکمیل اطلاعات ملکی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان در تاریخ ۲۱ و ۲۳ دیماه تاکید کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: بر اساس تکلیف وزارت راه و شهرسازی و همچنین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های مختلف کشور، تعدادی ملک که وجود ساکن در آنها تاکید شده است در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شد. جهت تعیین تکلیف وضعیت سکونت این املاک پیامکی با سرشماره V.MASKAN به مالکان این املاک ارسال شد که متن این پیامک بدین شرح است: «ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است. لطفاً تا تاریخ ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ و یا ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تعیین کنید. در غیر این صورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام خواهد شد.»معاونت مسکن و ساختمان تصریح کرده است: در همین راستا مالکان مذکور لازم است تا تاریخ اعلام‌شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند. بدیهی است در صورت ثبت وجود سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور بر اساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج خواهد شد. در پایان آمده است: مضمون پیامک ارسال شده با سرشماره V.MASKAN کاملاً مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی است و شایعات مرتبط با جعلی بودن این پیامک با این سرشماره صحت ندارد.

منبع: مهر

پایان دغدغه ۲۰ روزه تخلفات کنکوری‌ها

عبدالرسول پورعباس در تشریح نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که به موضوع بررسی نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون سراسری اختصاص داشت، گفت: در این نشست مشترک با اعضای کمیسیون آموزش، برنامه‌های جدید سازمان سنجش تشریح و تبیین شد.وی اظهار داشت: موضوع بررسی نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون سراسری با توجه به دغدغه‌های اعضای کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفت و سازمان سنجش در این زمینه که به تخلفات گزارش شده برخی از داوطلبان در آزمون سراسری سال‌های گذشته مربوط می‌شد، تدابیر لازم را اتخاذ کرده و تا ۲ الی ۳ هفته آینده نتایج آن مشخص خواهد شد. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در زمینه گزارش تخلفات مربوط به تقلب برخی داوطلبان در آزمون سراسری با توجه به مستند نبودن دلایل گزارش شده، عمده داوطلبان تبرئه خواهند شد، افزود: اما در برخی موارد که گزارش‌های مستند وجود دارد، کمیته رسیدگی به تخلفات احکام لازم را صادر خواهد کرد.پورعباس با تأکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان نباید نسبت به این موضوع نگرانی داشته باشند و باید مطمئن باشند که رسیدگی‌ها کاملاً دقیق و موشکافانه خواهد بود، گفت: این پرونده‌ها عمدتاً در کنکور سراسری رشته پزشکی بوده ولی گزارش‌ها در همه رشته‌ها وجود داشته است.وی ادامه داد: منشأ اصلی شک و شبهات به وجود آمده گزارشات مردمی و منطبق نبودن نتایج با سوابق داوطلب است ولی در برخی موارد استفاده از موبایل، هندزفری و امکانات الکترونیک گزارش شده که در این موارد به تخلفات رسیدگی شده است. رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: احکام صادره به اطلاع فرد متخلف و دانشگاه می‌رسد و با توجه به اینکه آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات کنکور، نشر عمومی آن را اقدام غیرقانونی تلقی کرده نمی‌توان احکام را به اطلاع عموم رساند. با توجه به اینکه تعداد پرونده‌ها زیاد است روزی ۱۰۰ پرونده در حال بررسی است و احکام به مرور صادر می‌شود که پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲۰ روز آینده پرونده‌ها به اتمام برسد.وی اضافه کرد: البته به شکل عام اعلام خواهیم کرد که چه تعداد از داوطلبان تبرئه کامل می‌شوند و پیش‌بینی ما این است که اکثریت پرونده‌ها نیز منجر به همین نتیجه شود.

منبع: مهر

۷۲ ساعت به اوج رسید

مستند سینمایی «۷۲ ساعت» در طی یک هفته عرضه اینترنتی به آمار ۶۰۰ هزار مخاطب در پلتفرم‌های اینترنتی رسید. به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند سینمایی «۷۲ ساعت» به کارگردانی مصطفی شوقی در طی یک هفته عرضه اینترنتی به آمار ۶۰۰ هزار مخاطب در پلتفرم‌های اینترنتی رسید .«۷۲ ساعت» از هفته گذشته و همزمان با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سایت مستند و همچنین پلتفرم‌های اینترنتی عرضه شد که توانست به آمار بیش از ۶۰۰ هزار بازدید در یک طی هفته برسد. مستند «۷۲ ساعت» که از سه روز پایانی زندگی حاج قاسم را روایت می‌کند به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

منبع: مهر

حمله صهیونیست‌ها به دانشگاه بیرزیت

گروه‌های فلسطینی واکنش تندی به حمله نظامیان صهیونیست به دانشگاه بیرزیت نشان دادند.وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد حمله نظامیان صهیونیست به دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری نشان دهنده ذات تجاوزگری و خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است. بر این اساس، تشکیلات خودگران فلسطین از نهادهای سازمان ملل خواست، این اقدام تجاوزکارانه رژیم اشغالگر، که نقض آشکار قوانین بین المللی است را محکوم کنند. جنبش مقاومت حماس نیز این حمله را جنایتی دیگر در حق فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی دانست. شماری از نظامیان صهیونیست به دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری یورش بردند و اقدام به تیراندازی در محوطه آن نمودند. دست کم دو فلسطینی بر اثر این حمله زخمی شدند. منابع محلی همچنین از ربودن پنج دانشجوی فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست خبر دادند. جنبش جوانان فتح در دانشگاه بیرزیت اعلام کرد: رژیم اشغالگر را برای بازگشت و ورود مجدد به دانشگاه به چالش می‌کشیم، اگر بار دیگر برگردد باید از روی جنازه ما عبور کند و از دانشگاه خارج شود.شبکه خبری قدس گزارش داد: نظامیان صهیونیست چند تن از فعالان تشکل اسلامی در دانشگاه بیرزیت در رام الله در کرانه باختری رود اردن را بازداشت کردند. تصاویر موجود از محل بازداشت، آثار خون را نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

چین: آمریکا اشتباهاتش را به طور جدی جبران کند

وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تحریم‌های وضع شده علیه افغانستان را لغو کند.وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه از آمریکا خواست دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد و تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور را هرچه سریع‌تر لغو کند.«وانگ ون بین»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره اظهارات عبدالغنی برادر، خاطر نشان کرد: مردم چین با مردم افغانستان که در رنج هستند، همدردی می‌کنند.وی تصریح کرد: هرچند ارتش آمریکا از افغانستان خارج شده است، پیامدهای اشغال ۲۰ ساله افغانستان همچنان ادامه دارد و بیش از پیش، تشدید شده است.ون بین افزود: «از آمریکا می‌خواهیم این اشتباهات را به طور جدی جبران کند، به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و دارایی‌های مسدود شده را آزاد و تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان را هرچه سریع‌تر لغو کند.»سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین از طرف آمریکایی خواست اقدامات جدی و ملموس در جهت جبران آسیب‌های وارد شده به مردم افغانستان- به جای نمک پاشیدن بر زخم‌های آنها- صورت دهد. گفتنی است سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی چنین درخواستی را مطرح کرده است که «پیتر مایرر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره اوضاع افغانستان تصریح کرد افغانستان به شدت با کمبود نقدینگی مواجه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تأسف رسانه ملی از رفتن حمید لبخنده

رئیس رسانه ملی در پیامی در گذشت حمید لبخنده از کارگردانان پیشکسوت تلویزیون و سینما را تسلیت گفت. به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، متن پیام دکتر پیمان جبلی به این شرح است: باسمه تعالی درگذشت هنرمند گرامی جناب آقای حمید لبخنده باعث تأسف بنده و خانواده رسانه ملی و جامعه هنری - فرهنگی کشور شد. ایشان هنرمندی خلاق بود که در سریال‌های موفق خود توانست خانواده محوری و دغدغه مندی اجتماعی را به خوبی و هنرمندانه به نمایش گذارد. استقبال مخاطبان از این آثار به روشنی میزان تسلط وی به ابزار هنر را به اثبات رساند. بی شک آثار آن هنرمند ارزنده، شاخص مناسبی برای خلق آثار جذاب و متعهدانه است. اینجانب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده و جامعه هنرمندان میهن مان اعلام می‌دارم.

منبع: شبکه خبر

در شورش‌های قزاقستان نیروهایی از خاورمیانه آمدند

قاسم توقایف رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرد که نیروهایی از افغانستان و خاورمیانه در شورش‌های اخیر این کشور شرکت داشتند.توقایف دوشنبه در گفت وگو با شارل میشل رئیس شورای اروپا گفت که نیروهای خارجی عمدتاً از کشورهای آسیای مرکزی از جمله افغانستان و همچنین از خاورمیانه در شورش‌های اخیر در قزاقستان شرکت داشتند. براساس بیانیه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری قزاقستان، توقایف افزود، "من شک ندارم که این حملات تروریستی بوده است".رییس جمهور قزاقستان تاکید کرد که این یک اقدام (شورش‌های اخیر) تجاوزکارانه سازماندهی شده علیه قزاقستان با مشارکت افراد مسلح خارجی عمدتاً از کشورهای آسیای مرکزی از جمله افغانستان بود، شبه نظامیانی از خاورمیانه نیز حضور داشتند. به گفته توقایف، قصد آنها ایجاد هرج و مرج کنترل شده در قلمرو ما با تصرف قدرت بود، به همین دلیل، عملیات ضد تروریستی در قزاقستان آغاز شد.توقایف خاطرنشان کرد: خسارت اقتصادی ناآرامی‌های اخیر در قزاقستان ممکن است به ۲ تا ۳ میلیارد دلار برسد.اعتراض‌ها در چند شهر قزاقستان آغاز و اندک اندک به شورش جمعی منجر شد به طوری که مراکز دولتی در چند شهر، هدف غارتگران قرار گرفت.درگیری‌های خشونت بار منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی شد. توقایف رئیس جمهور قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه درخواست کمک کرد که نیروهای روسیه به قزاقستان اعزام شدند.

منبع: ایرنا

۶۳۷ نهال برای شهدا کاشته شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در راستای حفظ و احیا و توسعه فضای سبز، ۶۳۷ نهال درخت با نام ۶۳۷ شهید این شهرستان در بلوار پرستاران این شهر خراسان شمالی کاشته شد. مصطفی سیامکی اظهار داشت: نهال‌های کاشته شده شامل زبان گنجشگ، سرو خمره‌ای و زیتون تلخ بوده که هر نهال درخت به نام یک شهید این شهرستان کاشته شد.وی خاطرنشان کرد: این اقدام به یاد تمامی شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای گمنام شهرستان انجام شد. سیامکی اضافه کرد: ما می‌توانیم با کاشت هر درخت به نام شهیدان یاد و خاطره این عزیزان را در اذهان زنده نگه داریم و این کمتر کاری است که در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهیم.گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است. شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و یکهزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد. شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha