پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حلقه های شایستگی

حوزه / مؤلف حوزوی از چاپ کتاب «حلقه های شایستگی» با محوریت تربیت توحیدی و بیان راهبردهای لازم در این زمینه خبر داد.

حجت الاسلام محمد حسین حق شناس، مؤلف و محقق حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، پیرامون آخرین نشر خود در زمینه تربیتی، اظهار کرد: معنویت و نگاه‌داری خانواده از آفت‌ها و آسیب‌های فکری و رفتاری، از وظایف و مهمترین مهارت‌های والدین شمرده شده است.

مؤلف حوزوی عنوان کرد: ریشه احساس رضایت با زنجیره‌هایی از رفتار مثبت نقش می‌بندند، زنجیره‌ها با هدف تقویت رابطه بین والدین و فرزند و با راهبردهای کاربردی برای مسیرهای فکر، احساس و رفتار والدین و فرزند تنظیم شده است که در فصل اول کتاب «حلقه‌های شایستگی» اختصاص یافته است.

وی افزود: در فصل دوم به راهبردهایی که منجر به کاهش تنش از رفتارهای نامطلوب فرزند می‌شود و همچنین به افزایش رضایت بین والدین و فرزند نائل می‌شود، پرداخته شده است.

حجت الاسلام حق شناس تاکید کرد: در فصل سوم کتاب، به راهبردی که در پایداری افزایش رضایت رابطه بین والدین و فرزند کمک می‌کند، به تحریر کشیده شده است.

وی ادامه داد: وجه تمایز این کتاب با دیگر کتاب‌های تربیتی این است که این کتاب با نکات کاربردی و کاربرگ‌های متنوعی که برای تکنیک‌های تربیتی نگاشته شده است، باعث می‌شود والدین از رفتارهای کارآمد و ناکارآمد خویش، خودآگاه شوند و والدین را به داشتن رنگ و لعاب توحیدی برای تمام رفتارهای تربیت‌شان ترغیب نماید.

این مؤلف حوزوی عنوان کرد: علاوه بر آن، این کتاب هنر تغییرات یک‌جانبه از سوی والدین در رابطه بین والدین و فرزند را ایجاد می‌کند.

وی متذکر شد: در کتاب حلقه‌های شایستگی (کتاب کار دوم) همراه با تمرین‌های کاربردی و گوناگون به والدین خواهیم آموخت که چگونه این احساس رضایت را در درون فرزند خود بذرافشانی کنند و شایستگی خود را با به‌کار بردن زنجیره‌های رفتار مثبت ثابت نمایند.

حجت الاسلام حق شناس اظهار کرد: کتاب حلقه‌های شایستگی با مقدمه دکتر احمد عابدی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان به همت انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha