جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بر ارتباط مؤثر دانشگاه‌ها با شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: در این زمینه انتظار می‌رود دانشگاه‌ها و دانشجویان طرح‌های پژوهشی خود را به سمت یافتن راهکارهای رفع مشکلات جامعه و مردم سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بر پیگیری و عملیاتی کردن مصوبات این شورا تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان باید طرح‌های پژو و موضوع، برای تحقیق و بررسی و شناسایی آسیب‌ها و مشکلات جامعه و ارائه راه‌کارها از دانشگاه و دانشجویان استمداد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از هزینه‌های ادارات مربوط به حوزه فرهنگ است گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند در جلسه بعدی شورا گزارشی از فعالیت‌های خود در حوزه فرهنگی ازجمله مراسم‌های مذهبی، اقامه نماز و بیان آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برای خانواده‌ها ارائه کنند.

امام‌جمعه بجنورد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ناشی از سگ گردانی در معابر عمومی اشاره و تصریح کرد: باید این نوع آسیب‌ها در فضای اجتماعی باز نشر شود تا برخی پدیده‌های فرهنگ غلط غربی بیش از این در جامعه رواج پیدا نکند.

در هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اعضای حاضر در این جلسه هر یک به تفکیک به ارائه گزارش اقدامات خود در راستای ترویج فرهنگ عمومی پرداختند که ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، پیگیری مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی به‌صورت جدی، معرفی ادارات برتر حوزه فرهنگی، ارتباط دانشگاه‌ها با شورای فرهنگ عمومی، تسهیل گری برای انجمن‌ها و سمن‌های مردمی در حوزه فرهنگی از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha