پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست هم اندیشی اعضای کمیته فلسفه دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه

حوزه/ حجت الاسلام ابوالقاسم زاده، گفت: برخی از فلسفه‌های مضاف مانند فلسفه دین و فلسفه حقوق را حوزویان بهتر می‌توانند ورود داشته باشند اما در مورد سایر فلسفه‌های مضاف باید از نظرات اساتید دانشگاه نیز استفاده گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مجید ابوالقاسم زاده استادیار دانشگاه معارف اسلامی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام با موضوع «دانش فلسفه، مسائل و اولویت‌های نظام اسلامی» که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی معاونت پژوهش حوزه برگزار شد گفت: بیشتر محورهای پژوهشی مرتبط با علم فلسفه همچون فلسفه‌های مضاف، حکمت اسلامی و تکنولوژی و یا فلسفه تمدن نوین اسلامی باید به صورت ترکیبی و با استفاده از آرای محققین رشته‌های دیگری همچون جامعه شناسی و روانشناسی مورد بررسی واقع شوند.

وی افزود: برخی از فلسفه‌های مضاف مانند فلسفه دین و فلسفه حقوق را حوزویان بهتر می‌توانند ورود داشته باشند اما در مورد سایر فلسفه‌های مضاف باید از نظرات اساتید دانشگاه نیز استفاده گردد.

استادیار دانشگاه معارف اسلامی خاطرنشان کرد: سیر تطوّر فلسفه یکی از محورهایی است که می‌تواند از اولویت‌های پژوهشی حوزویان قرار گیرد.

وی مسائل فلسفه تطبیقی را یکی دیگر از موضوعات مهم در جهت تحقیق و پژوهش اعلام کرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم زاده تصریح کرد: فیلسوفی که علاوه بر علم فلسفه از علوم دیگر نیز مطلع باشد بهتر می‌تواند به مسائل فلسفه‌های مضاف پاسخ دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha